Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1441
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2008

Post by Ash Ketchum »

Yaiba 4 t/m 7

Bunko versie, dus ik schat iets van deel 10 t/m 15 of zo. Yaiba en co gaan op zoek naar de Ryuujin Tama voor in het Raijin zwaard en na heel veel gezoek vinden ze hem ook eindelijk en kan Yaiba tegen Onimaru vechten. Tijdens het gevecht komt echter een nieuwe slechterik, Kaguya van de maan. Zij Han Solo't eerst Onimaru met haar Carbon Freeze en ontvoert ook nog eens Sayaka. Yaiba bevrijdt Onimaru en werken dan samen om Kaguya tegen te houden.

Het is misschien jammer dat manga hierna verder gaat. Want na het uber-epische "vernietig de wereld om de wereld te redden" van de Kaguya-arc, vervalt het weer tot "normale" korte verhalen, bijna Dr. Slump achtig.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

Sanctuary 1-2
Vermits vele Heuvelaars me deze aanraadden er toch maar eens aan begonnen en ik ben allesbehalve teleurgesteld. Sterke reeks met een duo dat Japan eens op z'n grondvesten zal doen daveren.
woohoo!zalig dat je met sanctuary bent begonnen en geloof me de reeks word allee maar better en better(op de beiden fronten) !het enigste slechte dat ik over sanctuary kan zeggen is dat de TPB viz editie erges meer te verkrijgen is aargh!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

ewel ginrai, ik ben er gisteren achter gekomen dat er ook bij de Franse Kabuto versie enkele volumes in rupture zijn, dus ik heb ze eens gemaild om te vragen of ze die plannen te herdrukken... anders zet ik de reeks liever nu al on hold lol.
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

barbapapa wrote: Jushin Enbu nooit gezien (en Kekkaishi is ouder dan die reeks, dus...).
Weet ik wel hoor, ik beschuldig Yellow Tanabe (?) er ook niet van het geript te hebben. Ik vind eigenlijk dat de hele cast van Juushin Enbu maar een inspiratieloze bende is. Je herkent onmiddelijk de hand van de tekenaar van FMA erin maar het is nergens echt cool. En Kekkaishi blijft een van de sterkste shounenreeksen die ik nu lees. :)

Gelezen:
Naruto ... - Chapter 397:
Niet alles is even goed maar dang, Shikamaru is echt wel mijn held. By far, coolste personage voor mij. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Re: Ovenvers 2008

Post by super_gohan »

Scott Pilgrim 1:
Deze wou ik al zo lang! Ik ken het al 2 jaar door een gratis scott pilgrim comic op Free Comicbook Day. Het verhaaltje was grappig en vooral de tekenstijl stond me aan. Er hing zo'n zalige "cool" rond! Sindsdien heb ik wat plaatjes en webcomics van de tekenaar bekeken en zelf af en toe scott pilgrim achtige ventjes getekend. Het is in feite geen manga, maar wel manga geïnspireerd. De stijl is een mix van Amerikaanse cartoonstijl en manga. De tekenstijl zit dus al goed, wat met het verhaal? Het begin is gewoon het leven van een 23-jarige jongen die een bandje heeft en een vriendin van de middelbare school (wat soms grappige reacties geeft bij anderen). Maar dan komt hij een ander meisje tegen, Ramona Flowers, op wie hij op slag verliefd wordt. Maar om met haar te zijn moet hij haar "seven evil ex-boyfriends" overwinnen en Scott is toevallig de sterkste vechter van het stad! Klinkt onnozel? Dat is het ook, maar je moet het gewoon niet al te serieus nemen. Alles is gewoon zeer leuk en humorvol gebracht en iedereen kan zich wel vinden in één van de personages. Zeker één van mijn favoriete strips! Dikke aanrader (alhoewel, mijn broer vond het niet zo uitzonderlijk. Maar het is ook gewoon een manga die echt naar mijn smaak is --> actie, humor, romantiek en bands)! Alleen spijtig dat het zo duur is =/ ( €11, 95 in de HBL)

Gravitation 4:
Oelalala mijn eerste shonen-ai. Het is het eerste volume dat ik van de reeks heb gelezen. Het was best wel vermakelijk en grappig op momenten. Het enige waar ik soms last mee heb is om de dramatische momenten serieus te nemen, moeten die wel serieus genomen worden? Best wel vermakelijke lectuur en Shuichi is echt lekker irritant >.<

Peach Girl: Change of Heart 7, 8, 9:
De meeste dingen komen terug van de anime, dus er zitten niet veel verassingen in. Momo moet nu echt beginnen kiezen in haar driehoeksverhouding, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Leuke zetellectuur na het skïen als je moe bent, alhoewel ik Kairi's reactie op zijn laatkomen toch wat onbegrijpelijk vind na zijn laat komen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

FMA 16

Ik vond het niet zo super als de vorige delen, ik hoop nu eigenlijk dat er snel een einde aan komt.


20th century Boys 7



Subliem weer! En weer wachten :(;
Last edited by lambardi2 on Sat Apr 12, 2008 13:43, edited 1 time in total.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Ressentiment c23-25
Reeks blijft sterk evolueren en het tempo laat nooit af. Hilarische manga.

Ciguatera c35-42
Idem, op alle vlakken. Alleen zijn er hier veel meer "shifts" in het verhaal; wat het altijd boeiend houdt. Net zoals Ressentiment soms echt pijnlijk hard. :P

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Naruto 35

Training. En lachen met social-Saï.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Ik zag hem gisteren liggen in SDT (Naruto 35) die cover vond ik wel vrij knap :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

fullmetal alchemist v16
sterke volume maar het voel inderdaad als een overbrugig-volume aan ondanks de zeer goede inhoud waaronder scar vs kimblee!ben benieuwd als ed ook naar dat soort auromail gaat overschakelen of niet!?

hajime no ippo v12-13
de reeks blijft leuk ondaks dat ik al v12 had gelezen(maar ik ben het grootste deel van het hele ippo vs senou match vergeten >_<)!en zodus is ippo niet meer een amateur en word u officëel gerankt op plaats nummer #10!be benieuwd naar de volgende matchen,odanks we eerst een spar-match hebben tegen de "featherweight"-kampioen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Ietwat perverse lectuur achter de rug:

Journal intime de Sakura 8
Eindelijk herneemt Iku Comics deze reeks weer. Een drugsprobleem wordt wel erg simpel van de baan geveegd, maar het blijft het beste U-in werk dat momenteel in het Frans verschijnt.

Step up Love Story 24
Alweer een extra personage erbij. Mysterieus en met een oogje op Makoto. En zo blijft de reeks verder gaan.

Amour en cours 4
Deze reeks blijft bergaf gaan. Vreemde lesbiennes en een nieuwe directeur doen het verhaal geen goed.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Les Gouttes de Dieu 1

Ha, een manga over wijnproeven (en er was blijkbaar al 'Sommelier'). Een hele hoop uitleg om mee te beginnen, maar het blijft verteerbaar door het vleugje humor en de kleurrijke verbeelding bij het proeven. Een heel 'death note'-achtige tekenstijl, trouwens.

Genshiken 4

Een snellere vooruitgnag dan ik verwachtte. Van de befaamde cosplay-act van Saki tot de geniale introductie van Ogiue. Goed zo, meer. De extra's zijn weer uitgebreid, maar inderdaad nogal exhaustief :roll:

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

One Piece 42

Misschien wel de meest hilarische One Piece tot op heden. En wel hierom : Le Roi Dutir met de kip (en als zwaard), Kaku's belachelijke transformatie, zeepsmoel Sandy en de prachtige flaters van Spandam.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Beck 22:

Beter dan 21 vond ik, heb ze toch weer in een ruk uitgelezen. Mss wat te lang gerekt maar toch entertainend. En Chiba is toch echt fantastisch, zeker op het einde. :D
Wel benieuwd naar 23 nu.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Bleach 26

Zo mogelijk nog meer training dan in Naruto 35. Terug een beetje interessanter dan het vorig volume, maar ik vrees voor het vervolg: Character-overload à la SD Kyo.

Locked