Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Zoro is gewoon Zoro in het Frans, ik geloof dat de Amerikanen hier een kleine aanpassing hebben gedaan.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Berserk 16

Het eerste deel van de manga vond ik wat minder maar het latere deel maakt het heel goed en maakte me razend toen het uit was...Pfff weer twee maanden wachten..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 9

Die stomme anime toch 8) ! Daardoor heb ik mij mispakt aan de 'goedheid' van enkele personages. Dat maakt de feiten wel lekker extra dramatisch :wink: . Dit is veruit de meeste complete manga die ik ooit las.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Fullmetal Alchemist 9

Die stomme anime toch 8)
quoted for truth 8)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik zit hier in Japan maar toch kreeg ik van de week twee Nederlandstalige manga's in de bus. Leuk, want dat leest toch nog altijd vlotter dan Japans.

Boeddha 1
Wel, dit eerste deel las heel snel weg, iets wat ik niet echt gewoon ben van Tezuka. Ik beschouw het in ieder geval als iets positief. Het verhaal verveelt langs geen kanten en de tekeningen storen me - in tegenstelling tot enkele andere werken van de man - absoluut niet.
Enige negatief punt blijft de man zijn vreselijke humor op de meest ongepaste momenten... in een van zijn laatste werken (Adolf) was dit ook een mankement, maar in Ayako bewees hij dat hij ook zonder kon... vreemde man toch :)

Naruto 1
Een ietwat vreemde vertaling in het begin, maar goed, dat neemt niet weg dat dit eerste deel beter meeviel dan verwacht, ook al is het absoluut niet mijn ding. Het enige wat me nu zou verder kunnen doen lezen is mijn nieuwsgierigheid naar het deel waarin de langdradigheid er vingerdik begint op te liggen :lol:
Maar bon, al bij al prettig verrast.

Japanse lectuur gaat trager, maar toch dit:

Slow Step 1&2
Deze twee delen gingen er wel vlot door. Het verschilt wat met Adachi's andere werken heb ik de indruk, misschien doordat het wat 'directer' is, maar ach... ik geef er niet om, dit is klasse!

Chiisana Koi no Monogatari 5
Dit is zo'n dromerige ultra-idealistische vrouwenmanga. Met heel schattige tekeningen. Misschien wat betreft inhoud het beste te vergelijken met La Vie en Rose. Ik kan het wel apprecieren ook al is het geen echte hoogvlieger (en ook al kan ik bijlange niet alles lezen :cry: )
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

barbapapa wrote:
Wimpuls wrote:Fullmetal Alchemist 9

Die stomme anime toch 8)
quoted for truth 8)
intresse gewekt
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1447
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Astro Boy 8 t/m 9[b/]

8 beeindigt het 'reboot' verhaallijn van Astro Boy, dus de hervertelling van het maken van Astro Boy. Scala is iiiietsjes beter geworden, maar ik ben nog steeds blij dat ze nu weg is. Verder nog wat losse Astro verhalen, onder andere het verhaal waarin Dr. Tenma kennelijk goed wordt :o

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Post by LukeVonPerrywinkle »

Angelic Layer 1 t/m 2

Gekocht tijdens de uitverkoop van het Besloten Land. Leuke manga maar niks speciaals. Veel humor, gemakkelijk om te volgen. Verhaal laat zich samenvatten als: meisje heeft robot, robot doet mee aan tornooien, robot en meisje winnen meestal.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Hunter X Hunter 9


Super gevecht op het einde van deze deel :twisted:

Nice nu beginnen aan de 10.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Hunter X Hunter 23

Darts, go, shogi en tikkertje komen allemaal aanbod, zij het in de iets dodelijkere variant. Sterk boekske ! Nu Togashi nog wakker krijgen voor de volgende volumes :roll: .

D.Gray-man 2

Soms vind ik de opbouw nogal rommelig. De duistere sfeer zit er wel in en de actie mag er zijn. Ook fijn is dat de sterkere akuma er al iets beter uitzien.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Hunter X Hunter 23

Darts, go, shogi en tikkertje komen allemaal aanbod, zij het in de iets dodelijkere variant. Sterk boekske ! Nu Togashi nog wakker krijgen voor de volgende volumes :roll: .
In Februari kwam het laatste hoofdstuk uit... geen woord sindsdien.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

aargh... dit zou wel een zeer frustrerend einde zijn.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Er zijn denk ik nog 3 hoofdstukken na volume 23, niet uitgegeven. Als je die leest is het nog frustrerender :P
Nu, hij zal wel terugkeren. Wanneer weet echter niemand :\

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Post by webster »

ROOKIES v06 c48-54
serie die ik lange tijd geleden eens gelezen heb, jammer dat de serie niet verder wordt gescanlated, want deze eerste wedstrijd doet mij echt naar meer hunkeren

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Die reeks wordt nog steeds vertaald en gescanlate. Gewoon niet heel actief.

Locked