Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Homunculus 6
Eerste helft is blaaah, op het einde wanneer we meer te weten komen over het verleden van dinges... het hoofdperonsage... dan begint het niveau weer in stijgende lijn te gaan.

H2 - 3
Echt weer een superleuk Adachi-volume. Veel grapjes, typische Adachi verwijzingen,... top! H2 focust zich in de latere volumes soms teveel op het baseball maar hier nog geen probleem daarmee.
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik lees hier veel minder manga dan ik dacht dat ik zou doen. Waarschijnlijk heeft dat veel te maken met de vlotheid van het lezen (-__-) (is dat trouwens correct Nederlands?)

Atashin'chi 1
Image
Kera Eiko
Media Factory

Ik heb nog steeds niet door waarvoor de titel staat, maar goed, on s'en fout.

Dit zijn korte gags (4-5 pagina's, telkens twee kolommen en 4 rijen) die allemaal zowat de humor van de cover hebben (spijtig dat ik de achterkant niet kan scannen, daar staat de moeder de wegrijdende vuilkar na te kijken).

Ik me nog geen breuk gelachen met deze manga, dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren, maar ik zat toch de hele tijd met een debiele glimlach op mijn kop. De zeer leuke tekeningen zullen daar ook wel voor iets tussenzitten.
Last edited by rinosseros on Wed Feb 07, 2007 11:49, edited 1 time in total.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Use your own server to host messages :).

Ook al denk ik dat het wel leuk is ik weet niet goed wat je allemaal bedoeld :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

bedoelt

Ik heb een ander prentje gezocht, hopelijk gaat dit langer mee als vijf minuten.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:bedoelt

Ik heb een ander prentje gezocht, hopelijk gaat dit langer mee als vijf minuten.
Oh yee! Dat prentje maakd alles duidelijk :).

Debiel grappig word opeens veel duidelijker..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Rivage 4
De vulkaan spuugt weer lava en in het volgende volume komt de ultieme confrontatie tussen Torago en Manamé... mudcatch?? We can only hope so ;) Rivage is niet zo denderend als Initiation, maar het blijft een sterke reeks.

Pink Diary 4
Het blijft een leuke manga die erg professioneel gemaakt is, maar toch mis ik dat tikkeltje emotie.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Say hello to Black Jack 6-7
Gewoonweg weer schitterend, intens leesmateriaal. Nog 1 volume in het kanker hoofdstuk, en dan gaan we naar de psychiatrie. In de woorden van Koen: "Roar!" ;)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Berserk 17.

Een beetje moeilijk volgen omdat het verhaal heen en weer springt maar het laat me toch nog goed genieten :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1445
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Say Hello to Black 6 & 7

Zie Barbapapa's post :P

20th Century Boys 4 & 5

Wow, net als je denkt dat het verhaal "normaal" gaat lopen, komt Urusawa met een tijdsprong naar voren op de proppen, waardoor je echt niet meer weet wat er aan de hand is: wat is er op die dag gebeurd met onze helden?! Nu zal het vast weer een eeuw duren voor volgende delen weer komen...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Survivant 1
Een jongen van 14 jaar komt na een ramp alleen terecht op een eiland. Wat er is gebeurd is nog niet duidelijk, maar de jongen moet zich wel alleen zien te redden. Deze reeks wordt aanzien als 'voorloper' van Dragon Head maar biedt voorlopig nog niet wat ik ervan hoopte. En vermits de reeks in bunko formaat wordt uitgegeven heb ik toch al 400 pagina's achter de kiezen. Benieuwd of het tweede volume meer gaat bieden dan survivaltechnieken.

C'était nous 5
Argh, slechts drie hoofdstukken want het vierde is een stand-alone verhaaltje, en natuurlijk juist een cliffhanger! Damn! Deze reeks blijft schitterend in het shojo-wereldje ook al blijven de dialogen even warrig en moeilijk om volgen bij momenten. Zou geen slechte titel zijn voor Kana Benelux denk ik zo...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Angel Heart 17
Het verhaal met de waarzegster kent dan toch nog een leuke ontknoping, en het volgende verhaal is er een met Miki in de hoofdrol dus dat is toppie!

Kimi wa pet 9
Nu Hasumi ook iemand als huisdier geadopteerd heeft is het hek helemaal van de dam voor onze tortelduifejes. Maar dan komt Hasumi ineens af met een verrassend voorstel voor Sumire. Ondertussen denkt Momo eraan naar... België te komen! (Hij wil zeker meedoen aan Sterren op de dansvloer, dát denk ik ervan!)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Survivant 2
Eindelijk komt er een einde aan het eenzame bestaan van het mannelijk hoofdpersonage. Een meisje komt immers aan vanop het eiland in de verte. Maar zoals de tijdsgeest het voorschreef zal het meisje haar gebreken niet kunnen verstoppen. We komen eindelijk ook wat meer te weten over de catastrofe en de draagwijdte ervan die de wereld getroffen heeft.

Kimi wa pet 10
Het huwelijk komt eraan binnen 6 maanden, maar nu reeds voelt Sumiré dat ze Momo zal moeten opgeven. En ze beseft dat dit niet eenvoudig zal zijn. Momo van zijn kant geeft toe dat ook hij nood heeft aan Sumiré en verklapt haar ondermeer de reden waarom hij soms flauwvalt. Sterke reeks toch als het om de hoofdplot draait - ook al staat er soms veel teveel tekst om lezen!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

GCU 4
Tja, iets beter dan de voorbije volumes maar toch nog gene vette...

Boys be 10
Iets minder hard dan GCU maar wel veel aangenamer om te lezen ook al scheert ook deze reeks geen toppen.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Om Koen een beetje uit zn lijden te verlossen van altijd alleen te posten :P

Eden 1-4
Een herlezing van volumes die ik de eerste keer niet zo aandachtig volgde. En het speelt zeker in het voordeel van het leesgenot; er is zo veel dat onduidelijk is in het begin van de reeks dat je belachelijk veel detail mist. De hoogtepunten blijven wel als het verleden van de personages aan bod komen, zoals dat van Kenji in volume 4.

Drifting Classroom 1-2
Muja, echt niets voor mij vrees ik. Ontzettend oubollig :P En ik ben ook al niet echt een fan van horror manga.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Post by Drazic »

barbapapa wrote:
Drifting Classroom 1-2
Muja, echt niets voor mij vrees ik. Ontzettend oubollig :P En ik ben ook al niet echt een fan van horror manga.
:x

Om deze post toch maar een beetje nuttig te maken :P

Drifting Classroom 3
Beste manga ooit 8)
Last edited by Drazic on Mon Feb 12, 2007 0:03, edited 1 time in total.

Locked