Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Ik heb er zo mijn twijfels over of je de rest van de delen van VGA gaat vinden in het Frans.
Ik heb op manganews gezien dat zowel de gewone delen als de deluxe edition nog te verkrijgen zijn.
Misschien als ik nog eens naar Brussel ga of op MIA, JE Belgium of JE Parijs. Je weet maar nooit, want ik vind het anders maar raar dat ze de deluxe edition niet meer zouden hebben.
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Brook500 wrote:
Soul Eater Not! chapter 1

Een spin-off van Soul Eater over een japans meisje dat graag wil studeren in de school als Weapon.
Het is zowat op hetzelfde niveau als de huidige reeks & ben benieuwd hoe het zal verder verlopen.
Klinkt intersant! vind de orginele serie niet al te slecht(misschien lees ik hem nog eens af...) maar het idee achter deze spin-off spreekt mij wel aan, en zie je ook eens hoe die weapons trainen en zo.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:
Brook500 wrote:
Soul Eater Not! chapter 1

Een spin-off van Soul Eater over een japans meisje dat graag wil studeren in de school als Weapon.
Het is zowat op hetzelfde niveau als de huidige reeks & ben benieuwd hoe het zal verder verlopen.
Klinkt intersant! vind de orginele serie niet al te slecht(misschien lees ik hem nog eens af...) maar het idee achter deze spin-off spreekt mij wel aan, en zie je ook eens hoe die weapons trainen en zo.
Ik vind SE altijd al een leuke serie. De humor & 't verhaal blijven zo goed dat ik iedere maand vol plezier wacht op de volgende chapter.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Kazan 1-3
Een soort Ghibli setting, gegoten in een shounen avontuur, maar dan toch volwassener. Verrassend sterk. Als de serie niet out of print (of zo duur tweedehands) was, overwoog ik hem te kopen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Is dat zo'n shonen met woestenij/watergebrek of zo? Heb die ook nog overwogen, misschien eens opnieuw bekijken ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

barbapapa wrote:Kazan 1-3
Een soort Ghibli setting, gegoten in een shounen avontuur, maar dan toch volwassener. Verrassend sterk. Als de serie niet out of print (of zo duur tweedehands) was, overwoog ik hem te kopen.
Die wil ik ook heel graag nog kopen :) (als het enigzins mogelijk is). Archonia heeft de Franse delen als "Out of Stock" staan, ik steek er eentje in mijn volgende bestelling om te zien of ze er nog aan geraken.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Koen wrote:Is dat zo'n shonen met woestenij/watergebrek of zo? Heb die ook nog overwogen, misschien eens opnieuw bekijken ;)
Jep. Ik denk wel dat de reeks iets voor jou is Koen.
Ik weet niet hoe het met de verkrijgbaarheid van de Ki-Oon editie is, maar als je ze nog kunt krijgen zou ik zeker niet twijfelen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Die zal nog wel verkrijgbaar zijn, én is redelijk kort als ik me goed herinner dus zal ze eens bestellen binnenkort :)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

7 delen, geloof ik.

Wel jammer dat de Engelse versie niet meer te krijgen is. Die schijnt ook met slipcover te zijn geweest.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

NeeNee wrote:7 delen, geloof ik.

Wel jammer dat de Engelse versie niet meer te krijgen is. Die schijnt ook met slipcover te zijn geweest.
Mja hij valt nog wel te krijgen, maar dan ga je visa nodig hebben en een beetje moeten puzzelen.
Vooral dat 7e volume vind je bijna alleen maar aan belachelijk hoge prijzen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Meh, ik neem genoegen met de Franse versie, dank je. :P

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Under the Same Moon 1-2 (aka 'Onaji tsuki wo miteiru')

Tersluiks meegeven door ne maat. Een goeie love-triangle: de gevoelsmens vs. de beredeneerde mens samen voor één ziek meisje.
Gelukkig heb ik heel de reeks meegkregen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Kazan 4-5
Zie vorige post! De terugkeer van Kamushin, en Kazan die samen met hem wegvliegt op het einde van boekje 5 waren top.
Dit is eigenlijk de perfect gecondenseerde shounen manga (zelf al is het technisch gezien een seinen). 7 boekjes, en je hebt toch nergens het gevoel dat er echt iets wordt overgeslagen. Zo moesten er meer zijn!

Kabu no Isaki 1
Zowat de opvolger van Yokohama Kaidashi Kikou. In plaats van te voet (of met de brommer) serene momenten in de natuur beleven, gebeurt het deze keer met een vliegtuigje.

Pii-Natsu ga Ippai 1
Zowaar een shoujo, en ik vind hem ook nog eens goed (ja, zelf de tekenstijl eigenlijk. heerlijk 90's). Yachi Emiko kon me al bekoren met haar josei manga "Ashita no Ousama", en met dit verhaal wat volwassener is dan de doordeweekse shoujo overtuigt ze me opnieuw van haar kunnen. Wel veel meer een typisch adolescent liefdsverhaaltje, maar die kun je ook volwassen laten overkomen.

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Code: Breaker, vol. 2

Sakura gaat onverbiddelijk door in haar pogingen om Rei te humaniseren, door een beroep te doen op zijn menselijke kant, waardoor de interactie tussen de twee meer plaats vind op het emotionele dan het intellectuele vlak ("this goes beyond logic!"). Dat ze dit tussen zijn klusjes door doet, waarin hij enkele machtige en corrupte mensen moet reduceren tot hoopjes as, maakt het dat een alles behalve gemakkelijke taak. Vooral niet als er ook nog eens oude bekenden van hem opduiken.

Code: Breaker is vooralsnog geen nieuwe Death Note en blinkt ook nog niet echt uit in originaliteit, maar desondanks heeft het toch een redelijk goed verhaal dat je met plezier zit te lezen.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Detective Conan 52
Het eerste verhaaltje is zo leuk. Dat is nog eens goed werk, veel beter dan moorden oplossen. :D

Dan volgen drie eerder gewone verhaaltjes, maar het laatste heeft wel een leuke wending op het einde. Dat had ik niet voorzien. Best lief, die jongen, maar een idioot. :P

Het blijft toch een van mijn favoriete series.

Locked