Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Fijn om te horen, want volume 1 was op zich niet zo pakkend. Behalve dan een zeker feit op het einde...
Ja het heeft mij ook even geduurd voor ik overtuigd was. Volume 1 was op zich wel charmant, maar niet meer. Tot die enorme cliffhanger op het laatste wat het afsluitende volume een compleet andere draai geeft.
Echt, ferm gedaan!

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

Monster deel 6
Kwam gisteren aan, nu al uit. Tja, ik kan er ook niets aan doen.. Dit was weer een meester volume. Karakter design was weer geweldig! Ons Monstertje kwam ik in dit deel ook weer tegen. ^_^ I love him <3
Verder was het weer diepgaande volume, met een weer een zeer spannend sfeertje. Ik hoop dat het volgende deel binnenkort weer uitkomt. I can't wait!!

D.Gray-Man chapter 47 t/m 56
Omdat ik volume 6 nog niet heb, en 7 wel, heb ik voor één keertje een D.Gray-Man volume op de computer gelezen. Best wel irritant om op de pc te lezen maarja..
Echt een hele zielige volume.. Meer heb ik hier niet op te zeggen. Wel een mooie volume, maar erg zielig. Dan ga ik maar aan volume 7 beginnen. Niet op de pc ^.^' pff.. Ik ben benieuwd hoe het met Allen's arm verder gaat.
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

Air Gear vol 06
het was een redelijke volume van Air Gear
had het sterker verwacht door volume 05
maar mischien heb ik er wat te veel van verwacht
het was wel weer erg comisch as usual tough

Yu-Gi-Oh Duelist vol 24
Alweer de laatste volume van deze reeks
het duel was een beetje lang
waardoor je vaker de zelfde strategien terug ziet
wat ik dus jammer vind
het eindicht ook heel open
maar natuurlijk gaat het hier verder in Millenium world
heb erg genoten van de serie ondanks ik de anime ook al had gezien

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Intussen ook wel al effe gelezen, elke week dat er een nieuw hoofdstuk uitkwam. Maar toch, even een mini-review doen:
Hunter x Hunter 25
Ik moet zeggen, het lange wachten heeft Togashi ergens wel goed gedaan. Enigste minpunt is het feit dat we na dit volume nog niet héél veel verder zaten dan ervoor. Maar alles wordt zo uniek gebracht, en een arc die enkel maar in de goeie zin geëvolueerd is, lijkt er nog een schepje bovenop te doen.
Oude bokken voor de winst. 8)

User avatar
yakumo_tatsuko
Posts: 53
Joined: Thu Nov 01, 2007 22:22
Location: Helmond

Post by yakumo_tatsuko »

Aventura vol 01
the art is very likeble
maar kan op sommige stukken er wat rommelig uitzien door dat er teveel in 1 plaatje zit
en het verhaal is ook wel leuk maar komt erg sloom op gang
niet dat het stoord maar je zou graag meer gelezen hebben in een volume
erg jammer dat ik hem zo snel uit had
en nog zo lang moet wachten op een volgende volume

Genshiken vol 09
Alweer het laatste deel
wat zal ik deze characters gaan missen
het lijkt soms net of het een gedeelte van je eigen Otaku vrienden club is
ik zou nog wel 1 volume willen zien waar ze allemaal iets van 5 jaar ouder zijn en weer bij elkaar komen en elkaar vertellen wat ze nu doen
prachtige serie was het

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Post by Gaara4Ever »

D.Gray-Man volume 7
Ahyah! Fijn om weer een D.Gray-Man manga in je handen te houden. ^^ Erg leuke volume. Best goede manier om Allen zijn Anti Akuma wapen/arm terug te krijgen. Het viel me ook op dat die nieuwe outfits erg handig zijn om in te vechten. Beter dan die lange jurken XD Die Level 3 Akuma is echt wel vet ontworpen! Leek wel een soort robot achtig iets, alleen dan beter.
Nu nog 2 maanden wachten op volume 8..
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Psychic Academy 8
De toon is toch wat anders in vergelijking met de eerste volumes. De humor en fun is er wat uit en de teneur is ernstiger geworden. Benieuwd hoe het einde zal zijn...

Gantz 21
Van een simpele ontspanning is deze reeks aan het evolueren naar een ijzersterke reeks. Hopelijk maakt de mangaka deze beloftes waar want nu zitten we echt wel in een sterk hoofdstuk.

Touch 15
Touch blijft een ijzersterke reeks en dit hoofdstuk kondigt zich super aan. Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg en de verdere evolutie van het verhaal.

Nouvel Angyo Onshi 15
De flashback is eindelijk, eindelijk achter de rug. Nu hopelijk voorgoed en hopelijk kent de reeks dan toch nog een mooi/sterk einde want de laatste volumes waren steeds enorm zeurderig en pijnlijk om uit te lezen.

Infirmerie après les cours 8
Het irritante gedrag van Mashiro verdwijnt eindelijk weer wat naar de achtergrond en dan is deze reeks weer volop genieten zoals tijdens de eerste volumes. Het einde is nabij en wordt al volop voorbereid.

Saru Lock 10
Deze GTO-lookalike blijft enorm lekker weglezen maar is soms wat te gemakkelijk en te voorspelbaar qua positieve uitkomst. But me likes!

Spirit of the Sun 11
Deze politiek geladen reeks van Kawaguchi blijft me enorm boeien ook al is de ontspanningsfactor die ik vaak zoek in een reeks enorm ver weg. Het verhaal zit echter zodanig goed ineen dat je er als lezer toch ingezogen wordt.

Ma femme est une étudiante 2
Té lichte reeks eigenlijk. Mooi getekend, veel bloot, maar flinterdun verhaallijntje en te simpel. De vreemde monochroondruk van dit tweede volume maakt het lezen er ook niet leuker op.

Suikoden III - 10
Eindelijk nadert het einde van deze omslachtige shonen die na een ijzersterk begin toch wat wegebde in een overvloed aan personages en een te complex verhaal voor het aantal pagina's dat de reeks telt. Mooi getekend, vlot om volgen actiescènes, maar plot die me al lang niet meer boeit. Meeleven met personages doe je op geen enkel moment - toch ik niet.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Planetes 1-2

Waar de anime nog redelijk braaf startte, grijpt de manga u direct bij de keel. Meesterlijk!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Kurohimé 7
Voordat ik aan elk nieuw volume begin ga ik ervan uit dat ik de reeks ga stoppen, maar telkens valt de lectuur mee en omdat Tonkam toch nog steeds erg goedkoop is blijf ik Kurohimé kopen... Enkel de verwijzingen naar de Japanse folklore komen niet erg sterk over in dit volume.

C'était nous 9
Tja, prachtig, ook na de tijdsprong en het verdwijnen van Yano. Het laatste hoofdstuk waarin wordt teruggegaan naar het eerste jaar van Yano en Nanami's scheiding is me nog niet helemaal duidelijk maar dat zal wel komen. Topshojo die ik enkel kan aanraden!
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

666 Satan 1-2

Mja, de start is een archetype voor alle shounens, maar het boeit! Ik vrees dat ik ook deze reeks zal moeten volgen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Lovely Complex 5
Eigenlijk een doorsnee shojo. Wel aangenaam om volgen maar nergens vernieuwend en te weinig diepgang om net dat tikkeltje meer te bieden dat ik in shojo toch wel zoek - bij shonen zoek ik dan weer net de eenvoudigheid op. Vreemd...

I''s Perfect 2
Het verhaal komt los en wist me best wel te bekoren. Terwijl dit bij mijn lectuur van de normale versie toch tot de intrede van Aso heeft geduurd. Het derde volume lonkt en ik wou het al onmiddellijk beginnen lezen, altijd een goed teken.

City Hunter deluxe 14
De sterke CH-volumes volgen zich nu echt in sneltempo op. Dit is echt het betere mangawerk en ik ben benieuwd of deze reeks tot het einde zo boeiend zal blijven. Het verschil met Angel Heart wordt in deze laatste volumes toch wel duidelijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

I''s Perfect 3
Katsura gaat op hetzelfde elan voort en eindelijk lijk ik dan toch I''s te kunnen lezen zonder het te vergelijken met VGA.

Junk 7
Mja, geen slecht einde maar het sterke begin van de reeks wordt in de laatste volumes toch niet meer geëvenaard.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Step up Love Story 22
Het verhaal sleept weer extra lang aan in dit volume. Gaan die kinderen voor Makoto en Yura er ooit komen, en gaat Makoto dan toch vreemd?

Boys be... 14
De kindergarten versie van Step up love story... Maar dan eigenlijk nog repetitiever.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dys 4


Het laatste volume van de reeks waar we eindelijk te weten komen wat Dys wilt zeggen 8) .

Ben benieuwd voor Moonkey zijn volgende werk.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1445
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Cromartie High School 8

Weer op de vertrouwde manier verder. Is dat goed of slecht na 8 delen? Ik moet in elk geval nog altijd hard lachen om deze manga en dat is het belangrijkste ^^

Eyeshield 21 14

De wedstrijd tegen de Poseidons is langzaam van start gegaan. Een nieuwe play werd geintroduceerd door Himura tijdens de wedstrijd. Zoals altijd een hele fijne manga om te lezen.

Fullmetal Alchemist 15

Een flashback waarin de oorlog in Ishbal wordt besproken! Net als een eerder deel (ik dacht 6) neemt de flashback even het tempo weg van het voortdurende verhaal, maar met de inhoud van dit deel is interessant genoeg om de lezer erbij te houden. Kan niet wachten op het volgend deel ^^

Locked