Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Line
Image

Op een dag krijgt een leerlinge een vreemd telefoontje. De mysterieuze beller zegt dat zij iemand, binnen bepaalde tijd, moet redden van een zelfmoordpoging.
Deze One-shot is best leuk om te lezen, maar op 't einde was ik toch wel een beetje teleurgesteld.

Bloody Monday 1
Image

Zalige reeks om te lezen. Het is van niveau bijna te vergelijken met Death Note & de personages zijn leuk om te volgen. Maar wel veel tekst.
Ben eens benieuwd hoe het gaat evolueren.

Gunslinger Girl 1
Image

Henrietta is als jong meisje voor dood achtergelaten door haar familie. Maar dankzij een geheime organisatie is zij met behulp van cybertechnieken terug hersteld & werkt nu, samen met enkele andere jonge meisjes, als terreurbestrijderster voor de Italiaanse regering.
Heb een tijdje terug de eerste anime-serie gezien & nu ben ik eindelijk de manga beginnen te lezen.
Mooie cover & tekenstijl & het gaat op een goed tempo vooruit.
Op naar de volgende.
Last edited by Brook500 on Sun Nov 21, 2010 12:27, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Ile de Hozuki 4
Het afsluitende ligt in de lijn van de serie qua kwaliteit maar er is wel minder gedoe mee gemoeid dan de drie eerste volumes lieten uitschijnen...

Cross Game 17
Zalig einde aan deze reeks, heel mooi afgerond, heel mooi geheel. Nu rest er ons alleen nog H2 van Adachi dat te lezen is in het Frans, en aangezien de gemiddelde Adachi reeks een paar honderd exemplaren verkoopt per volume, zal er niet snel nog een uitgeverij zich wagen aan de mangaka...

Vinland Saga 8
Hoeveelste keer is dit nu dat de manga totaal van invalshoek verandert? En telkens weer volledig op niveau blijven. Héél erg sterk. Alleen zit je volop in een bepaalde sfeer en plot en wordt dan alles omgegooid, toch even wennen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2010

Post by Ginrai »

detective conan v12-13

de reeks blijft wel het zwarte paard van de nl markt,maar de reeks blijft toch wel een persoonlijke favoriet.
de plot-twist in v13 vond ik wel leuk,maar het zat er toch een hele tijd aan te komen,tevens te melden is dat die Conan Doyle club nog nuttelozer is dan de detective boys :mrgreen: !
de kleinere zaken waren ook best leuk,maar er zijn toch betere geweest in de reeks imo.

hikaru no go v10-11

terug op gepikt(incl de verslaving ervan) en de hele pro-test gedeelte komt aan zijn einde toe.
ik ben wel benieuwd hoe de volgende volumes gaan uitlopen en hoe het technische aspect van de reeks zal evolueren o.a.

wolf guy v01

meh.

cage of eden v03

het loopt op hetzelfde uit zoals de vorige 2 volumes,een leuk concept in de stijl van "lost" die op momenten goed uitgewerkt is en zo dien door de "geforceerde" fanservice
de plank mis slaat.De reeks is gewoon iets waarbij een continue toestand heb van tegenstrijdige persoonlijke opinies.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Alive Last Evolution 02-04
Al de mensen die krachten verworven hebben noemen elkaar kameraad.
Taisuke beslist om op zoek te gaan naar zijn verdwenen vrienden.
Onderweg komt hij de kameraden Yuta en Nami tegen die hem vergezellen op zijn weg.
Vooral Nami met haar martial arts vind ik een heel leuk personage om te volgen.
Ik vind de gevechten in deze reeks met al die krachten wel leuk.

Mashima En 01 en 02
Een verzameling One Shots uit Mashima zijn jeugd.
In deze verhalen zie je duidelijk waar Mashima zijn inspiratie heeft gehaald voor zijn hit Fairy Tail.

Japan
In deze One Shot neemt de auteur van Berserk de tekeningen voor zijn rekening.
Een Yakuza baas gaat naar Spanje om zijn liefde te verklaren aan een reporter.
Dan vind er een aardbeving plaats en als ze wakker worden bevinden ze zich in de toekomst waar het grootste gedeelte van de wereld vergaan is.
Vooral de Yakuza baas vind ik leuk om te volgen.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

Gunslinger Girl is niet slecht, maar het kon mijn intresse niet echt krijgen sinds ik teveel "geheime organizaties met superkillers"series heb gezien in de afgelopen jaren, en het blijven meestal toch zeer voorspelbare verhalen..

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

M
Image

One-shot hentai van Katsura Masakazu.
Heel leuk om te lezen & duidelijk beter dan de vorige hentai die ik heb gelezen. Tegenover de rest is het verhaal hier wat realistischer.
Het vrouwelijke hoofdpersonage heeft wel rare gewoontes maar dan is haar vriend toch nog wat aan de normale kant (buiten dat zijn hormonen op hol slagen zoals bij de andere hentai's).

Alive Last Evolution 3
Image

Eindelijk deze reeks voortgezet.
Het begint goed te vorderen in dit deel. We komen weer 2 nieuwe personages met vreemde krachten tegen.
De personages blijven leuk om te volgen & ik ben wel eens benieuwd hoeveel van die krachten er nog komen.

Gunslinger Girl 2
Image

In dit deel komen de 2 laatste meisjes van de organisatie in de belangstelling.
Het was wel leuk toen ze naar de meteorietenregen zaten te kijken terwijl ze een symfonie van Beethoven begonnen te zingen.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Syndrôme 1866 - 5
Misschien niet zo subliem als het vorige volume maar toch ook weer echt een hoogvlieger van formaat. Wie dacht dat de reeks - figuurlijk - zou doodbloeden na de moorden komt bedrogen uit. De reeks is alleen maar boeiender geworden! Aanrader voor zij die de Franse markt volgen en een seinentje op tijd en stond wel weten te smaken.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Happy deluxe 4
Spijtig dat Umino zo'n saai personage is want nu komt alle last op die frêle schouders van Choko, ocharme! :cry: Eerlijk, als dit geen Urasawa was zou ik niet verder lezen. De reeks is allesbehalve slecht, integendeel, maar alles zit zo hard tegen dat het begint tegen te steken. De boeiendste personages zijn ook de slechteriken, Choko, Mevr. Ohtori, Thunder, en alle goede hoofdpersonages zijn ruggegraatloze losers.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Koen wrote:Happy deluxe 4
Spijtig dat Umino zo'n saai personage is want nu komt alle last op die frêle schouders van Choko, ocharme! :cry: Eerlijk, als dit geen Urasawa was zou ik niet verder lezen. De reeks is allesbehalve slecht, integendeel, maar alles zit zo hard tegen dat het begint tegen te steken. De boeiendste personages zijn ook de slechteriken, Choko, Mevr. Ohtori, Thunder, en alle goede hoofdpersonages zijn ruggegraatloze losers.
Ik hoop eigenlijk al van in het begin dat Umino een wat sterker personage zou worden.
Maar je krijgt toch altijd sympatie voor Umino met al haar tegenslagen.
Maar ik geef je wel gelijk dat al de slechterikken het meest boeiend zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Rosario + Vampire II - 7
Een wat boeiender volume ook al vind ik de serie wat doodbloeden... En het duurt blijkbaar zeker nog tot volume 12 zegt de mangaka in het voorwoord...
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Alive Last Evolution 05-07
We komen langzaam meer te weten over het doel van de kamaraden van Katsumata.
Nami confronteerd de moordenaar van haar broertje.
Nu onze vrienden Katsumata en zijn kamaraden gevonden hebben gaat er waarschijnlijk in de volgende delen wat afgevochten worden.
Ik vraag me alleen af waarom Pika deze reeks labelt als seinen want het voelt toch aan als een gewone shonen.

Gunslinger Girl 01-03
Deze serie speelt zich af in Italië waar een geheime organisatie van de regering kleine meisjes omvormt tot cyborgs om ze dan in te zetten voor tereurbestrijding. Vooral Henrrieta die uiteindelijk viool begint te leren spelen is één van mijn favoriete personages.
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel meisjes er nog gaan bijkomen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Berserker500 wrote:Alive Last Evolution 05-07
Ik vraag me alleen af waarom Pika deze reeks labelt als seinen want het voelt toch aan als een gewone shonen.
Ik denk niet dat het Pika is die die labels bedenkt...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

NeeNee wrote:
Berserker500 wrote:Alive Last Evolution 05-07
Ik vraag me alleen af waarom Pika deze reeks labelt als seinen want het voelt toch aan als een gewone shonen.
Ik denk niet dat het Pika is die die labels bedenkt...
Tuurlijk wel :) Alive is gewoon een shonen. Als Alive in 2010 zou zijn uitkomen zou het waarschijnlijk als Young of Shonen UP zijn gelabeled. Ze labelen maar raak ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Berserker500 »

Ik vind het op de markt steeds moeilijker om te volgen met al die labels zoals shonen, seinen, young...
Wie kan er nu nog volgen?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Niemand, zelfs Pika niet zoals bovenstaand voorbeeld verduidelijkt. Gelukkig is daar MHM4 met een artikel!
motivatiedip. help!

Locked