Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

Hoe heet Jeux de Demoiselles op zijn engels? want ik probeer er online iets van te vinden maar geen geluk..

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Weertangel wrote:Hoe heet Jeux de Demoiselles op zijn engels? want ik probeer er online iets van te vinden maar geen geluk..
Niet vertaald. De originele titel is Fujun’iseikouyuu.
http://www.manga-news.com/index.php/ser ... emoiselles

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

ok bedankt! wel jammer, maar heb al een andere leuke gevonden :twisted:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Als ik de vertaler erbij haal dan is het in 't engels zoiets als Girls Games.
Last edited by Brook500 on Tue Nov 16, 2010 18:52, edited 1 time in total.
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Ovenvers 2010

Post by lloerdy »

lloerdy wrote:Akira 1 - 6
Iets wat ik nog niet vermeld had, maar wat me de laatste paar boekjes wel stoorde. *ENTERINGSPOILERTERRITORYHERE!* In de anime was het de eerste keer toch een beetje een domper om na de hele tijd in spanning te worden gehouden over dat Akira project, te ontdekken dat hij eigenlijk al een hele tijd dood is. Ik was dan ook enorm verrast om te ontdekken dat hij effectief meedoet in de manga om dan weer te ontdekken dat hoewel hij veel prominenter meedoet in de manga hij weliswaar meer ZEGT EN MEER PERSOONLIJKHEID HEEFT IN DE ANIME :P
Het duurde zo'n drie boekjes eer Kaneda eindelijk zei wat ik de godsganse tijd dacht: waarom zegt die idiote kleine nooit iets? :P
Hij had zo'n 3 zinnen in gans het verhaal, wordt van links naar rechts gesleurd en lijkt zich niets aan te trekken van de mensen rondom zich, lijkt het zich ook niet aan te trekken of mensen hem dood willen of hem dag en nacht staan te aanbidden. Van die fenomenale krachten zien we ook niet veel, buiten wat helemaal op het einde gebeurt :P. Het was een beetje storend om te ondervinden dat het personage naar wie de manga genoemd werd eigenlijk zo goed als niets bijbrengt.

Het enige minpunt aan een verder fenomenale manga.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1447
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2010

Post by Ash Ketchum »

Brook500 wrote:Als ik de vertaler erbij haal dan is het in 't engels zoiets als Girls Games.
Nu weet ik ook wel dat web-vertalers niet perfect kunnen zijn, maar er moet toch wat mis zijn als er van 'illegale seksuele relaties', 'girls games' wordt gemaakt.

(Illegaal meer in de zin van 'de school verbiedt seksuele relaties tussen leerlingen' illegaal)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

het zal eerder seksuele relaties tussen familieleden zijn dan tussen leerlingen, ash, edoch mijn excuses voor deze tussenkomst ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1447
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2010

Post by Ash Ketchum »

Ik ken de manga niet, dus ik gaf maar de algemene toepassing van de term :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Ik heb jeux de demoiselles ingetypt als woord dat moest vertaald worden. Maar ik weet niet of de origineel ook zo is. Want jeux de demoiselles is wel degelijk Girls games.
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1447
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2010

Post by Ash Ketchum »

Het origineel is dus iets anders ;P Ik dacht al; die vertaler moet wel heel vrij vertalen...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2010

Post by Brook500 »

Het probleem bij mijn vertaler is dat als hij alles japans moet vertalen dat het met tekens moet gebeuren. Anders doet het niets.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Library Wars 2
Leuke reeks. :) Maar het moet wel vooruitgaan, anders wordt het gauw meer van hetzelfde.

Blij dat dat dating-ding opgelost is. En die kaartcompetitie tussen de hoofdstukken door vond ik ook goed gevonden, het einde was schattig. ^^


Spiral 4
Superreeks!! :D

Het is van Death Note geleden dat ik mij nog zo op elk nieuw deel van een reeks heb gestort. Meteen deel 5 besteld.

Wat jammer dat ik dat nu niet gewoon in de winkel kan gaan kopen. :cry:

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2010

Post by Weertangel »

En een leuke redelijk populaire Manhwa gevonden genaamd Tower of God
Een intersant verhaal(leest een beetje alsof je een game speelt) en compleet in kleur!

zoek hem maar eens op online.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Prince des Ténèbres 8
Slecht nieuws voor NeeNee, de nieuwe arc komt krachtig op gang en lijkt me boeiender dan de eerste... Nog twee volumes te gaan en alles herbegint. Verkopen is dus momenteel nier meer aan de orde (alleen zie ik niet in hoe het nu op twee volumes kan worden afgerond).

Alive Last Evolution 14
Het aanmodderen lijkt voorbij... Althans ná dit volume.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

H2 - 25
De pure baseballvolumes zijn nooit mijn ding geweest en H2 vormt daar allerminst een uitzondering op.
motivatiedip. help!

Locked