Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

HxH 1

Deze serie is heel leuk...beter dan ik had verwacht omdat ik deze in het Frans las en dat er meestal voor zorgt dat het minder leuk is omdat ik deze taal niet voor de 100% beheers.

Ik ben benieuwd voor de volgende delen... 8)
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Bwah, Naruto hater ben ik niet echt, maar het personage Naruto is in het begin van de serie zo ongelofelijk irritant! :) En dan nadien is de serie een cloon van HXH, en even later bucht, en nu heb ik me er precies weten over te zetten dat Naruto de hype niet waard is en dat ik het met een andere ingesteldheid moet lezen, en dat vlot... voorlopig ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Tuurlijk, Naruto is niet perfect
maar geen enkele shounen is zn hype waardig in die zin; er zijn gewoon zoveel fans omdat da voor zo een grote doelgroep is, dat die u doen geloven dat er een hype is
kwestie van te beseffen dat het niet meer dan dat is, en toch nog de fun vinden in een shounen manga

en da gaat voor mij zonder problemen, dus kan ik wel genieten van een portie Naruto nu en dan

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Inderdaad barba ;)

Lamentations de l'agneau 6
Eindelijk komen onze twee protagonisten weer onder de mensen. Dit zesde deel doet de ganse reeks weer heropleven alleen zie ik niet hoe dit in één laatste volume allemaal kan afgehandeld worden. Ben eens benieuwd!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik probeer wat te doen aan m'n leesachterstand in m'n weekje verlof en heb vanmorgen een shonen sessie gehouden ;)

Mär 4
Het derde volume was wat minder dan de eerste twee maar hier wordt het weer allemaal intenser. Leuke reeks.

Naruto 21
Na m'n positieve reacties op de voorgaande volumes ebt m'n enthousiasme al ietsjes weg bij dit volume maar de reeks blijft wel overeind.

Shaman King 28
Waar is de fun en de laid back atmosfeer van die eerste 10-15 volumes gebleven? Het is allemaal zo flauwtjes en ingewikkeld geworden. Ze sterven met bosjes om op de volgende pagina alweer te resusciteren, maar waar blijft het gevoel bij dit alles?
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Nog snel Umizaru 10 achter de kiezen geslaan. Relaties die stuklopen, net gehuwde koppeltjes, ontslagbrieven, en vooral een nakende vliegtuigcrash houden ons stevig bezig!
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Marginal 1 (Moto Hagio)

Image

De eerste manga die ik lees in de moedertaal, en het heeft een tijdje geduurd -_-

De wereld bestaat alleen nog uit mannen, allen tot leven gebracht door de Holy Mother (in't Japans: horii maza, het heeft 50 pagina's geduurd eer ik doorhad wat die naam wilde zeggen :lol: ). Maar deze is oud en verwekt nog maar weinig kinderen waardoor de bevolking begint te morren.
En dan gebeurt het ondenkbare, de Holy Mother wordt vermoord! De daders vluchten weg via de woestijn en vinden op hun pad een vreemde jongeman (nuja, jongeman... eerder een kleuter).
En bon, vanaf dan wordt er rond de pot gedraaid :P

Het is duidelijk een yaoi of tenminste shounen-ai, maar goed, dat heeft me absoluut niet gestoord in de eerste twee hoofdstukken. Erna...tja, niet dat het shokerend is ofzo (hey, de manga dateert al van 1986), maar het verhaal valt stil en er ontstaat een wat vreemde driehoeksrelatie tussen twee mannen en een jongen... dat krijg je ervan als je in een wereld van enkel mannen zit zeker?

Nubon, dit eerste deel bestaat uit 4 hoofdstukken waarvan twee best interessante en twee echte shounen-ai hoofdstukken...
Al bij al ben ik content dat ik hem gelezen heb, alhoewel dat niet zo veel met het verhaal te maken heeft :?

Heb hier ook nog Doraemon, H2 en die Robot boeken liggen, die zijn voor in de niet-nader-bepaalde-toekomst :)

(excuses voor het ietwat Antwerpse taalgebruik :p)
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Trunks
Posts: 52
Joined: Sun Oct 23, 2005 8:48
Location: Genk

Post by Trunks »

rinosseros wrote:De wereld bestaat alleen nog uit mannen
T-T

ot: Mar 3-5
een van de beste shounen reeksen die ik al gelezen heb, gevechten zijn super
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Trunks wrote:
rinosseros wrote:De wereld bestaat alleen nog uit mannen
T-T
Moet inderdaad een soort horror manga zijn van ongekende allure. :shock:
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

lol

enkel nog biertetten.

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Kom, kom, jongens

hup :boobies:

en droom zacht.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Number Five 6
Het leger van de vrede wordt opgedoekt? Vraagteken vraagteken vraagteken! Iets leesbaarder dan vorige albums maar om het te snappen was het me toch wat vroeg op de dag...

Mär 5
Misschien was ik beter met deze ietwat meer ontspannende lectuur begonnen. Het tornooi is begonnen en de gevechten barsten al onmiddellijk in alle hevigheid los.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Eyeshield 21 v4-5
vind even niets nieuws meer, dan nog maar 1 van mijn favorieten opnieuw lezen :rainbowafro:

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

barbapapa wrote:Eyeshield 21 v4-5
vind even niets nieuws meer, dan nog maar 1 van mijn favorieten opnieuw lezen :rainbowafro:
Als je niets meer vind moet je eens langs de big gaan..

Hier lagen

Gon 1-6

Heb deze allemaal gelezen in de Permeke bib...
ale ja gelezen er zat bijna geen tekst in....

Best wel leuk verhaal...vooral als hij bij een groep..shilpadden, arenden, poema's enz. aansluit.[/u]
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

lambardi2 wrote:
barbapapa wrote:Eyeshield 21 v4-5
vind even niets nieuws meer, dan nog maar 1 van mijn favorieten opnieuw lezen :rainbowafro:
Als je niets meer vind moet je eens langs de big gaan..

Hier lagen

Gon 1-6

Heb deze allemaal gelezen in de Permeke bib...
ale ja gelezen er zat bijna geen tekst in....

Best wel leuk verhaal...vooral als hij bij een groep..shilpadden, arenden, poema's enz. aansluit.[/u]
hier in de bib is niks
ik download wel manga dan xD

Locked