Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 06 en 07
We zien Mutsumi terug en we komen te weten dat ze ook in Todai wil binnenraken.
Nu begint Keitaro weer te twijfelen wie nu zijn meisje van de belofte is.
Op het einde met het examen doet Keitaro iets heel stoms.
Ik hoop wel dat gedoe met dat examen snel gedaan gaat zijn want ik begin het wel moe te worden hoe lang dat al aan het aanslepen is.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:To Love Ru:Darkness chapters 4-6
deze sequel op To Love Ru vindt ik nu al beter dan to love Ru zelf! :)
Volledig mee eens. Tegenover de prequel heeft TLR:D een echte serieuze plot. :)
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Bloody Monday 3-4

Ik zie meer en meer Death Note-elementen. Maar dat is zeker geen verwijt. Echt goeie thriller-shit.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2011

Post by barbapapa »

Miyori's Forest
Waaah, subliem! :) Een tekenstijl a la Daisuke Igarashi (Witches, Children of the Sea) met verbeelding a la Hayao Miyazaki.

Bambino! 5
Heerlijke culinaire manga! 8) Ban doet nog altijd zijn best in de "sala" (als ober dus), maar het gaat slechter voor het beter gaat. Als er dan gedreigt wordt dat hij terug naar de cucina wordt gestuurd (waar hij het uiteindelijk voor doet), weigert hij! Top.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Berserk 33
Bootje varen en pausje spelen... Mja, er zijn betere volumes geweest ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Tsukihime 1

Allereerste serie van TYPE-MOON dat in manga gepubliseerd is.
Shiki is een jongen die (na een verkeersaccident van vroeger) een speciale gave bezit. Hij kan, door een soort van strepen die niet iemand anders ziet, door alles snijden.
Wanneer hij op een dag Arcueid, een mooie jong meisje, tegenkomt wordt hij opeens gek & snij haar per ongeluk in stukken.
De volgende dag ziet hij haar terug in goede gezondheid.
Zij is namelijk een sterke vampier die blijkbaar andere gewoontes & smaken heeft dan haar soortgenoten.
Zij wilt hem leren om zijn krachten onder controle te krijgen.
Best een goed begin & het verhaal lijkt toch al wat vlotter te lopen ondanks het snelle leestempo & de actie bij de tweede hekft van dit deel. :)

Hatsukoi Limited chapter 1-32

Serie van de mangaka van Ichigo 100%.
Het verhaal volgt het leven van de scholieren van een middelbare & hoge school die hun eerste liefdeprikkels krijgen.
Leuke reeks die een aanrader is voor de ecchi- & Ichigo100%-fans. Ik vind het verhaal van Ichigo beter, maar de tekenstijl van HL is dan over 't algemeen beter dan Ichigo.
Mijn favoriete personages blijven over gans de reeks Misaki & Ayumi (resp. de knapste & de schattigste/sterkste).
Hopelijk komt er in 't frans snel iets van uit (liefst bij Tonkam).

Watashi ni Uso wo Tsuite

Een one-shot van Aoyama Gosho (Detective Conan :D ).
Het gaat over een meisje die de mensen hun gedachten kan lezen.
Leuke OS maar spijtig dat 't maar uit een paar pagina's bestaat. :(
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 - 34

Wat een verrassende conclusie van de Christmas Bowl 8) .
Er is amper plaats voor een epiloog, want er kondigt zich meteen een nieuwe uitdaging aan. Iets te snel naar mijn smaak.

Nodame Cantabile 12

Chiaki die begint te beseffen dat hij Nodame mist... Mooi, mooi.
Grappig hoe die Kuroki zich ergert aan de Europese manier van doen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Deadman Wonderland 04
Ganta heeft uiteindelijk toch besloten om mee te doen met de verzetsoperatie van Scar Chain.
Ze stoten op een elite troep genaamd les croque-morts.
Met al die doden die weer aan het vallen zijn ben ik eens benieuwd naar het vervolg.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Syndrôme 1866 - 6
Reeks blijft boeien ook al was de start van dit volume weer 'even in het verhaal komen'.

Jeux de demoiselles 3
Eerlijk gezegd had ik iets meer van dit laatste volume verwacht ma bon...

My first love 11
Oké, dit volume is toch weer iets beter, oef. Maar de mangaka maar stoefen hoelang haar reeks al is maar als je elk volume voor de helft opvult met een kortverhaal, ja, dan is het niet moeilijk.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 08-10
Keitaro denkt weer gezakt te zijn met zijn examen en in zijn vlucht komt hij terecht op een eiland midden in de oceaan.
Later maken we eindelijk kennis met de oudere zus van Motoko en dat zorgt weer voor zalige momenten.
Uiteindeljk beslist Keitaro om in het buitenland te gaan studeren.
Nu zijn droom zo geëvolueerd is ben ik wel benieuwd wat er nog gaat komen in de laatste delen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Wolf Guy 5
Beter volume dan het vorige, toch weer smullen. En benieuwd naar het volgende volume. Komt er een wending of keert Wolfie op z'n stappen terug?

Full Ahead Coco 24
De eindspurt is nu echt wel ingezet en den Bère heeft nog niets verleerd!

Guin Saga 6
Was dat nu echt het laatste volume? WTF, niks van gesnapt. Spijtig want de reeks begon zo ongelooflijk goed...
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 11 en 12
Keitaro komt terug van de VS en ondekt in het pension zijn jongere zus die lijdt aan een extreem Brother Complex.
Nu heeft Naru er een rivaal bijgekregen in de strijd om Keitaro.
Het is weer zeer vermakelijk om te lezen en het ziet er naar uit dat de eindspurt is ingezet.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Nanja Monja 1
Ik post hier zelden iets over eerste volumes omdat ik die vaak recenseer voor de site, maar deze manga is enerzijds zo'n aanrader, anderzijds is na dit eerste volume moeilijk in te schatten waar het heen gaat, dat ik toch maar even vermeld dat dit verplichte kost is voor zij die de Franse markt volgen en een typisch warme manga willen ontdekken.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2011

Post by Wimpuls »

Koen wrote:Nanja Monja 1
Ik post hier zelden iets over eerste volumes omdat ik die vaak recenseer voor de site, maar deze manga is enerzijds zo'n aanrader, anderzijds is na dit eerste volume moeilijk in te schatten waar het heen gaat, dat ik toch maar even vermeld dat dit verplichte kost is voor zij die de Franse markt volgen en een typisch warme manga willen ontdekken.
Ik zat te twijfelen om die te kopen. Nu heb ik een extra reden om het alsnog te doen :wink:

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Deadman Wonderland, vol. 4

Het is tijd voor het jaarlijkse controle onderzoek van de overheid en dus proberen de mensen achter Deadman Wonderland een respectabel front voor te houden, maar diep in het complex zijn de gevangen druk bezig met een grote opstand tegen het bloederige regime.

Wederom een uitstekend deeltje in een serie die veel lijkt te halen uit een redelijk simpel concept. Het is daarom best jammer dat er bijna vier maanden tussen elk deel zit.
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

Locked