Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Journal intime de Sakura 9
Saai eerste deel maar dan op het einde komt de vader van Urara op de proppen met een wending die nog boeiend kan worden. Reeks met ups en downs.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Naruto 11

Naruto manga is echt zoveel beter dan de anime.

Yu-Gi-Oh 14

Twee kaartgevechten en dat is het op gebied van verhaal gebeurt er veel te weinig waardoor ik dit de minste deel vind tot hiertoe.

Shaman King 14

Gij, Gij, Gij, Nog nooit zoveel Gij's gelezen. The maiden en the X-laws krijgen mijn sympathie.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

Naruto 29
Alles was al bekend, alleen wel interessant om nog eens te lezen. De arc waar dit volume nu in zit, is nog wel oke. Maar over een tijdje word dat iets minder. Misschien komt dat ook omdat een chapter op zich lezen toch wel anders leest als een heel volume achter elkaar.
Blijft gewoon een top shonen.
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Hyper Police v1

Cat girls....VGCHARTZ heeft een tijd last gehad van een vrouw die PM's stuurde met een cat girl look in niet al te veel kleding.
Kwam er nog eens bij dat ze naast die sletterige kant van haar ook nog eens vreselijk irritant was en een groepje volgelingen had.
Gelukkig hebben we dat fenomeen op de fora kunnen uitroeien. en dit allemaal om te zeggen dat ik bij het bekijken van de cover van de manga al niet veel zin meer had om het te lezen.

Hyper Police gaat over een wereld waar het menselijke ras bijna is uitgestorven en moet samenleven met een soort van mutanten waaronder Catgirls.... Natsuki een Catgirl leeft in Japan als een bountyhunter waarin ze buiten criminelen opsporen vrienden maakt waaronder de perv Batanen en de foxgirl Sakura (die eigenlijk Natsuki wilt opeten om zo uit te groeien in een nine-tails.

Al bij al is de eerste volume een inleiding van de personages waarin het nog niet duidelijk is waar de verhaal naartoe gaat (buiten dan dat Sakura wrs nog meer pogingen gaat ondernemen om Natsuki op te eten). Ik ben eigenlijk nog best verbaasd dat het nog al bij al niet zo slecht is. Het is niet te pervers (wat ik dus eerst dacht te zijn) en het doet me een beetje denken aan Battle Angel Alita wat alleen maar goed is.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Two Pieces.

Het 'zogezde' vervolg van One Piece.

Huffy en zijn crew hebben heel de wereld rondgevaren maar hebben de One Piece niet gevonden. Buggy heeft hem gevonden! (Hij was aan het vissen en kreeg dat opeens aan zijn haak). Huffy en zijn crew gaan allemaal teleurgested uit mekaar totdat Huffy ontdekt dat er een andere schat is....De Two Pieces! Maar hij kan alleen maar de map van de schat verkrijgen als hij 7 voorwerpen vind.


Niet zo slecht en eigenlijk de beste van de DRIE (Naruzozo, Dragonfall en Two Pieces). Er is hier nog een verhaal en het word allemaal niet te belachelijk gemaakt.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Yotsuba&! 6
Aangezien ADV Manga naar alle waarschijnlijkheid toch niet meer bestaat, ben ik maar begonnen met de scans. Lekker fiets-volume van deze heerlijk luchtige reeks. 8)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Btw; @ Koen: Aangezien ge de cover van Little Forest toch zo geweldig vond: http://pocket.kefi.org/bbpp/25.jpg
Nu maar wachten tot Children of the Sea in het Frans verschijnt, of "Sorcières" lezen. Little Forest heb ik zelf nooit gelezen, maar ik heb wel gehoord dat de inhoud vrij te verwaarlozen valt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Merci barba! :bday:
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Chibi Vampire v1


Zoals de titel al een beetje verklapt een manga over vampieren maar dan geweldloos (of bijna toch). Spijtig genoeg gaat dit weer zo'n avontuur tje worden waar het vooral gaat gaan over een meisje en een jongen en daar heb ik nu al genoeg van =/. Tezuka's Don Dracula blijft toch mijn favoriete 'Vampires' manga.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Witch Hunter v1

De aarde krijgt word overrompeld door een groep heksen die zorgen voor een wereld vol Chaos, de mensheid heeft nog maar een hoop om deze heksen te stoppen...de Witch hunters! Deze manwha volgt één van hun Tasha samen met zijn supporter (soort Halloween pompoen beest) op zijn weg naar de overwinning van de mensheid....tot dat hij dan zijn zus tegenkomt....die een van de heksen is...

...

Dit is nu mijn derde manwha en het is een aanrader van formaat één van de eerste dingen dat me opviel is wel hoe mooi en apart de tekenstijl is.

Image

Tasha en zijn supporter.


Check hier voor de eerste 20 pagina's:

http://www.ki-oon.com/Preview/WitchHunter/index.php



Anderen die hem volgen?
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Een heel dun verhaaltje wel lijkt me en de art is echt niet zo speciaal. Waar haal jij vandaan dat het apart is? Nu ja, tis wel aangenaam en het ziet er ok uit maar niet speciaals.

Darren Shan 1:

Mijn eerste manga die ik int Japans heb uitgelezen. Doordat Kekkaishi zo friggin moeilijk was, ontbrak de lust me om manga's int japans te lezen. Toch maar eens de draad terug opgepikt bij deze Darren Shan en het leest veel gemakkelijker, het is dan ook aan het jongere shounen publiek gericht. De tekenstijl is kiddy maar is wel gepast met een paar coole tekeningen van zotte Steve. Het is echter allemaal te safe en Mr Crepsley die normaal ne oude zak moet voorstellen is hier ne knappe kerel. Darren zelf is wel goed gedaan en ik ben benieuwd hoe ze de rest van de saga gaan vermanganiseren.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Het gebeurt gewoon niet zo veel meer dat ik zo weg ben van een nieuwe serie ^^''.


Black Jack Special v2

=p Damned Black Jack is echt een klojo. Na het lezen van Chapter 14 had ik echt zoiets van ***** BJ!!!

Shumari 3

Sapporo word verder opgebouwd en Shumari komt uit het gevang. Super volume zeker op het einde wnnr Shumari te weten komt wat er gebeurd is met iemand die dicht bij zijn hart ligt;

Napoleon 4

Deze keer niet veel over Napoleon zelf maar over hoe Lyon van de kaart word weggeveegd en de intrede van de massale gebruik van de Guillotine.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2008

Post by Ginrai »

crying freeman v01(wideban-edition)
ergens merk je duidelijk dat de voor sactuary getekend is vanwege o.a de iets mindere omgang met details,maar desondaks zeer vermakkelijk en de hele oorlog tusse de yakuza en 108 dragons intreseert me wel!

one piece v02[glenat nl]

oe piece is een reeks die blijft entertainen en de hele nl adaptie is nog vlotter verlopen in de 2de volume imo!

bestia c1-3

tot nu toe het slechtste werk van ryouchi ikigami dat ik gelezen heb wegens het totaal lak aan de gewoonlijke realistische elementen en té veel sex-scenes(spreekt va 2 a 3 scenes per chapter!)

en nog een goei deel andere maar ik ze te lui om ze allemaal samen te vatten.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Naruto 36
Tgoh, weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Het deel met Naruto is best vermakelijk - ik weet trainingsessies vaak te smaken in shonen. Het gevecht dat nadien volgt is ook zeker te pruimen. Maar dan dat gedoe met Akatsuki wat dus eigenlijk het belangrijkste is... mja... We shall see ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Barefoot Gen 1:
Wow, wat een manga. Ijzersterk gewoon, van begin tot einde. Ik heb zelfs een traan moeten wegpinken.

In the clothes named fat: Deze one-shot eindelijk uitgelezen, ook weer iets wat ik had laten liggen. Maar heb het zelfs in een ruk uitgelezen nu, ik vond het echt sterk. De aanloop naar anorexia en transformatie van boulemie in anorexia wordt echt goed geschetst. Je begrijpt Noko en haar problemen echt. De karakters zijn goed uitgewerkt en de tekenstijl vind ik aangenaam maar ik zou het niet altijd willen zien.

Ragnarok 1-3:
Aangename reeks die wel wat flauw begint. Coole gevechten, wat er tussen gebeurt is niet zo interessant eigenlijk.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Locked