Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Amazon.fr heeft ze bijna allemaal.
http://www.amazon.fr/gto-Manga-Livres-a ... 011&page=1

Gaat je wel wat kosten.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

In Frankrijk hebben ze zowel GTO als Young GTO compleet.
Dus als 't is beter om de reeks in die taal te lezen. :wink:
Ik ben eens benieuwd wanneer Pika GTO Shonan 14 days gaat uitgeven. :)
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Ovenvers 2011

Post by Hercule »

Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Heb net Ragnarok:Sword of the dark ones uitgelezen, een redelijk goede manga over een vechter genaamd Leroy Schwartzer, die samen met zijn pratende zwaard Ragnarok op monsters jaagt, hij komt hierbij in contact met de asassin Lena, die haar zusje probeert te redden van een Asassin's guild.

Het verhaal heeft nogal wat gaten wat het soms nogal hard maakt om je in de setting in te leven, en hoewel de art super is,vond ik dat de serie langer geweest kon zijn, sinds hij maar 3 volumes lang is en je achterlaat met een "was dat alles?"gevoel...

Trouwens niet te verwarren met de Manhwa Ragnarok, waar de MMO game met dezelfde naam op gebaseerd is.
En die op pause staat omdat de mangaka mee aan het helpen is met de game. :?

User avatar
TomCat
Posts: 18
Joined: Wed Dec 01, 2010 16:40
Location: Down Memory Lane

Re: Ovenvers 2011

Post by TomCat »

Hoshin Engi, vol. 21

Taikobo en bondgenoten arriveren op Joka's planeet voor de laatste grote strijd in de vorm van een toernooi met een-op-een duels, tegen zeven door Dakki's gekozen tegenstanders. Dit is min of meer volgens de formule van de serie, maar door wat op de achtergrond (en vooral tegen het einde) gebeurt maakt duidelijk dat de laatste hoofdstukken in zicht komen. Kortom, een goed deel met misschien iets te veel van hetzelfde uit de voorgaande delen.

Hikaru no Go, vol. 22

De teams waren in het vorige deel al gevormd en nu beginnen ook in deze serie de laatste toernooien, waarin Japan en China als eerste tegen over elkaar staan en aan de opbouw word gewerkt voor een pot tussen Hikaru en de Koreaanse Ko Yong Ha. Hikaru lijkt trouwens op het einde iets van zijn grote geheim prijs te willen geven, maar natuurlijk komen er op dat soort momenten altijd wel iets of iemand tussen.

En nu wachten op het allerlaatste deel, dat na verwachting in mei zal verschijnen. :(
“The detectives who explain miracles, even more than their colleagues who clarify more secular matters, play the Promethean role of asserting man’s intellect and inventiveness even against the gods.”
- A. Boucher

http://moonlight-detective.blogspot.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Scott Pilgrims geweldige leventje 1
Korte eerste impressie... Begon heel sterk. Ondanks de aparte tekenstijl ben je er direct mee weg. Op het einde wordt het dan wel redelijk weird met al die ex'en die opduiken, maar de toekomst zal moeten uitwijzen hoe dat uitpakt. Wel een redelijk typsch 'Hollands' taalgebruik met natuurlijk de altijd irritante directe vertalingen uit het Engels die zij hanteren ('sort of' vertalen door 'soort van' vond ik er toch over).
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 02 en 03
Wanneer Keitaro per ongeluk in het dagboek van Naru leest begint hij er steeds meer van overtuigd te raken dat zij het meisje is waarmee hij zijn belofte mee heeft gedaan. Later wanneer zowel Naru als Keitaro gezakt zijn voor het examen maken ze een reisje om hun gedachten wat te verzetten en onderweg komen ze de wel heel onhandige Mutsumi tegen en op hetzelfde moment zijn de andere meisjes van het pension naar hun op zoek.
Ondanks het feit dat deze reeks vol clichés zit blijf ik het wel een vermakelijke reeks vinden maar voor mij is het toch geen topper in het genre.

M
Eiji Matsuda is er eindelijk in geslaagd om uit te kunnen gaan met Emi door te beloven zich volledig te onthouden van sex maar na maanden breken ze uiteindelijk hun belofte.
Ik vond het zeer vermakelijk maar vond het wel spijtig dat het zo kort was.

Katsura Trilogie
Een box met 2 verhaaltjes en een schetsboek.
Het ene verhaaltje gaat over Shadow Lady, een doodgewoon meisje dat door een magisch poeder in een dief met speciale gaven veranderd maar die vond ik eigenlijk nogal flauw.
Het andere verhaaltje gaat over een dokter vampier die mensen helpt zonder zelf bloed te drinken wat ik veel indrukwekkender vond om te lezen.
De schetboek vond ik ook wel mooi want Katsura zijn art is echt wel prachtig. :D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 04
Het komt weer tot een kendo duel tussen Motoko en Keitaro.
Keitaro wint het duel en Matoko beloofd om te proberen zich wat meer vrouwelijk te gedragen wat weer voor hilarische momenten zorgt.
Later komen we Seta tegen waar Naru vroeger verliefd op was.
Last edited by Berserker500 on Wed Mar 02, 2011 19:11, edited 1 time in total.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Vagabond 2

De inwoners van 't dorp maken jacht op Takezo. Takuan, een bekende monnik, is ook geïnteresseerd in hem & wil Otsu vragen om hem in de val te lokken.
Otsu zelf zit nog altijd met het verraad van Matahachi in haar hoofd.

GTO 4

Na de pesterijen op Toshikawa komen Onizuka & 'zijn dienaars' de moeder van Mukai tegen.
Voor ontspanning gaan ze bowlen. Alhoewel dat Onizuka dat op zijn manier doet natuurlijk.
Later daagt de sportleerkracht Onizuka voor zowel een zwemwedstrijd als een loopwedstrijd uit.
Weer eens tophumor.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Love Hina 05
Nu het zomer geworden is besluiten onze vrienden om naar zee te gaan om Haruka te helpen in haar strandcafé.
Later op het zomerfestival organiseren ze een toneel stuk over Saiyuki voor kinderen.
Seta laat Sarah in de zorgen van het Hinata Pension.
Weer een hilarisch volume en Motoko blijft mijn favoriete personage.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Deadman Wonderland 3

Ganta komt bij een gesprek met Minatsuki over haar verleden te weten.
Wanneer de volgende Carnival Corpse wordt aangekondigd, moet Ganta met gemengde gevoelens zijn tegenstander verslaan.
Op 't einde komt Shiro terug tevoorschijn, maar Yo maakt een bange indruk als hij haar ziet.

GTO 5

Door een misverstand is Tomoko uit de groep van Miyabi verstoten & wordt zij voordurend door de leerlingen beledigd.
Maar Onizuka wil haar nutteloze leven kleur geven & wil haar laten deelnemen aan de schoonheidswedstrijd van de school.
Onizuka betrapt de onderdirecteur wanneer hij (alweer) een vrouw betast tijdens een treinrit.
Azusa heeft een geheime aanbidder.
Wat blijven die uitdrukkingen op Onizuka's gezicht hilarisch. :lol:

Vagabond 3

Takezo gaat aan zijn reis beginnen als Ronin met een nieuwe naam: Miyamoto Musashi.
Hij gaat direct naar Kyoto's sterkste dojo, Yoshioka, om de jonge Seijuro te verslaan.
Vanaf nu begint 't verhaal echt enorm leuk & interessant te worden. :)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Gantz 28
Apocalyptische lectuur. Allez, lectuur is veel gezegd, eerder 'blaadjes omslaan'. Wel grafische pracht op zn hoogtepunt! Heeft er trouwens iemand die Minus roman gelezen?? De moeite?

Life 16
Niet het beste volume van de reeks, maar wel een kantelmoment. Benieuwd naar wat volgt want er moet nog het een en het ander afgerond worden in deze topshojo!

Wolf Guy 4
Oké, geen denderend volume maar ik vind dit dus leuk om lezen. Het is volledig over the top, bevestigt de hardnekkigste clichés rond sex en geweld in manga, maar stoere machomanga zonder scrupules mag ook wel eens. Denk ik...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Homunculus 13
Het verleden wordt langzaam maar zeker uit de doeken gedaan. Deze serie zet de eindspurt in en doet dat goed ;)

Over Bleed 2
Oké, gisteren Wolf Guy en nu dit. Even geschift qua geweld maar minder sex voorlopig. Wel leuk om volgen, maar dan wel verstand op nul.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Futagami Double

Een oneshot van Kentaro Yabuki (To Love Ru, Black Cat). :)
Futagami is een doodgewone jongen die verliefd is op Amane, een meisje van z'n klas.
Wanneer hij ontdekt dat hij een evil-doppelganger heeft, probeert Amane hem tegen het wezen te beschermen.
Amane is namelijk een Slayer die een speciale kracht heeft.
Leuke oneshot. Zeker een aanrader voor de fans van Yabuki & To Love Ru (aangezien de tekenstijl wat van zijn vorige werk heeft & er ecchi in voor komt). :wink:
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

To Love Ru:Darkness chapters 4-6
Momo ziet een kans om Kotegawa dichter bij Rito te krijgen wat tot leuke en verassende resultaten leidt, echter Mea bemoeit zich ermee.
Golden Darkness(Yami) wordt geconfronteert met een vijand uit het verleden die Mikan als schild gebruikt om haar te doden! hoe verslaat ze haar zonder Mikan te verwonden?

weer 3 intersante chapters die weer bomvol met ecchi zitten,vooral Momo's fantasiën zijn leuk om te zien :mrgreen: terwijl Yami het concept "Vriendschap"probeert te begrijpen.

deze sequel op To Love Ru vindt ik nu al beter dan to love Ru zelf! :)

Locked