Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

d.gray-man v6-8:
verrasend genoeg is er bij mij een klik gemaakt met deze reeks!het tempo word naar boven gedreven,eindelijk word er op de noah's meer aandacht gericht en de nieuwe arc is verrasend goed in termen van verhaal!enigste slechte tot zover rinalli nieuwe kapsel ugh ze zijn simca(air gear) aant näapen en tis hetzelfde effect

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 - 11

Wat een verademing. Kolderieke humor, ongelofelijke actiegeladen prentjes en een killer-cliffhanger van Eyeshield 21 zelve (wat een entree :bow: )

Zetman 6 zal moeten wachten tot mijn hoofd wat opgeklaard is...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1445
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Wimpuls wrote:Eyeshield 21 - 11

Wat een verademing. Kolderieke humor, ongelofelijke actiegeladen prentjes en een killer-cliffhanger van Eyeshield 21 zelve (wat een entree :bow: )
Idem. Met de toevoeging dat ik ook 10 heb gelezen en dat ik wel blij was dat ik deze twee delen achter elkaar heb gelezen. In 10 gebeurt namelijk op zich niet heel veel.

User avatar
Giel
Posts: 30
Joined: Mon Dec 05, 2005 13:04
Contact:

Post by Giel »

Astro Boy 2-4

Enigszins pessimistisch eraan begonnen, maar wat is Astro Boy toch nog tof na al die jaren. De verhalen hebben diepere betekenissen die je pas als je wat ouder bent goed eruit haalt, en dat maakt het juist zo tof. De grapjes tussendoor, de klassieke plottwists zoals je die nog veelvuldig ziet in latere werken, en vooral het feit dat het ondanks de leeftijd nog zo leuk is! De sterkste robot van de wereld was so far het beste verhaal, met Pluto ^_^ .

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Zetman 6

Het tempo blijft in het begin nogal gezapig. Veel uitleg weer. Daarna komt er wat vaart in, door het spectaculaire wederoptreden van Jin. De historie rond Jin is gewoon veel interessanter.

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Genshiken vol7

kuchikikun laat nog eens van hem horen.
wat weer een paar grappige momenten opleverd.
wel raar dat er toch altijd zo een grote tijdspannes tussen de volumes zitten. het lijkt nog maar net of dat ze begonnen zijn met het studeren of de helft is al afgestudeerd :)
weer genot om te hebben gelezen.
Image

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Lunar Legend Tsukihime vol3.
Lang geleden dat er een nieuwe vol ervan is uitgekomen.
hopelijk niet zo lang wachten op vol4.
Image

fallout323f
Posts: 49
Joined: Thu Aug 19, 2004 1:16
Location: Mechelen

Post by fallout323f »

Trigun maximum 10
weer een volume pure wolfswood aktie
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Naruto 27

De laatste details van de après-achtervolging. Iedereen zet zich schrap voor de time leap. En als schitterend toemaatje : Het verhaal van Kakashi ! Kort, maar zeer krachtig.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

City Hunter Deluxe 8
Ryo blijft het 'em doen...

Naruto 27
Niet slecht, dat verhaaltje van Kakashi lijkt in het begin kak zonder ashi maar breekt dan toch deftig los om z'n bestaansreden te vinden.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

arcana 1-2(complete)
op zich niet slecht!ondanks blinkt de reeks op geen enkel vlak uit en is na een paar dagen al vergeten!


majin devil 1-2(complete)
in vergelijking met tenjou tenge is het verhaal in tt een pak beter(maar eenderhoe zeer linear en vrij simpel!).vind dat de art van oh!great zeer goed is maar dit is echt wel zijn slechtste werk vanwege dat het op geen enkel punt orgineel is en de "majin" een regelrechte rip-off is van silver chariot(unarmoured-mode)

vinland saga 1
vrijwel de beste titel uit heel de boel!het orginele verhaal,de donkere sfeer en de aktie vallen bij me wel enorm goed in de smaak!alleen spijtig dat volume2 alleen in scanlation nog is aangezien v3 uit is!

shin angyo onshi 3
goede volume maar het verhaal eindelijk in tempo schiet!ben wel benieuwd naar de volgende volume vanwege dat ik wil weten wie de andere angyo onshi is en dat munso en surogaat voor zijn level3 mahai zal krijgen of niet!btw die bang ya is immens irritant i hope he dies!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Yotsuba& 1:
Vaak kroop er een glimlach rond mijn lippen en meestal bleef het daarbij.
Bij een paar hoofdstukken moest ik hardop lachen en eraan denken zorgt nog voor een lach. Yotsuba in al haar kinderlijke naïviteit is een zeer aimabel personage. Ik ga zeker eens de andere 2 volumes halen.

American Born Chinese:
Zeer grappige graphic novel die 3 verhaallijnen vertelt die schijnbaar niets met elkaar te maken hebben. De climax is echt even slikken maar het is niet dat het verhaal er echt naar toe werkt. Daarvoor zitten er te veel losse grappen in die wel heel goed zijn. "Funny? .... yeah. Cosey? ...yeah. Bubbly? .... what?"
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Beet 1-3
In het beign had ik wat problemen om me aan te passen aan de tekenstijl. Ik was de anime gewoon en ook Fly is toch beter en gedetailleerder uitgewerkt dan Beet, maar als het verhaal eenmaal op gang getrokken is, is dit weer zo'n typisch gezapig shonen reeksje dat enorm lekker wegleest, en me echt wel weet te bekoren. Voor velen waarschijnlijk wat te lineair en te kiddy, but me likes.

Un monde formidable 1
Niet wat ik ervan verwacht had, alhoewel ik niet echt wist wat te verwachten. Manga's met een teveel aan maatschappijkritische thema's zijn vaak niet aan me besteed en dit is er één van. Goed uitgewerkt, aangename tekenstijl, maar niet volledig my cup of tea. Meer iets voor den barba blijkbaar ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Zipang 1
Na het aflopen van Seizon-Life en het stopzetten door J'ai Lu van Eagle, volgde ik nog slechts één Kawaguchi reeks (Spirit of the Sun). Tijd dus om me eindelijk eens te (her)verdiepen in Zipang die ik na drie volumes een beetje ben 'vergeten'. Nu liggen er hier 12 volumes op me te wachten. :) Eerste volume herontdekken was alvast een leuke bedoening.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Koen wrote:Un monde formidable 1
Niet wat ik ervan verwacht had, alhoewel ik niet echt wist wat te verwachten. Manga's met een teveel aan maatschappijkritische thema's zijn vaak niet aan me besteed en dit is er één van. Goed uitgewerkt, aangename tekenstijl, maar niet volledig my cup of tea. Meer iets voor den barba blijkbaar ;)
Inderdaad, ik ben wel fan van Inio Asano. :) Al heb ik momenteel ook nog maar 2 reeksen van hem gelezen.

Locked