Ovenvers 2008

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Gaara4Ever
Posts: 74
Joined: Thu Oct 25, 2007 19:29

Re: Ovenvers 2008

Post by Gaara4Ever »

Eyeshield 21 05
Gaf me erg veel motivatie om American football zelf te spelen. Kwam allemaal erg goed en leuk over. Dus als je dit leest krijg je op een of andere manier een gevoel dat je het zelf ook wilt spelen (tenminste, dat geldt voor mij). Erg tof.
In dit volume moet Deimon Devil Bats tegen Taiyou Sphinx spelen. Misschien lijken die gasten van Sphinx wel great, maar ik geloof dat Sena met z'n team hun aan kunnen! YA-HA!
Dī Gurei man
ディーグレイマン

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Da gevoel ken ik; de laatste tijd heb ik zo een vreemde drang om brandweerman te worden.
Patje wrote:(LOL)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1447
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ovenvers 2008

Post by Ash Ketchum »

Mijn brandweermanfase heb ik vandaag afgerond. Nu wil ik ongelukken onderzoeker worden.

Firefighter! Daigo of Fire Company M 19 t/m 20

Epic epicness. Fantastische serie. Goed eind, niets op aan te merken. Gewoon een fantastische serie.

The Accidents - Jikochou Kujira no Jikenbo 1, 3

Leuke serie die vrij onbekend is, volgens mij. Kujiragi Yuu (AKA Kujira/walvis) is een ambtenaar die ongelukken moet onderzoeken. Van vliegtuigrampen tot gekantelde boten en zelfs space shuttles, hij probeert de oorzaak van de ongelukken te vinden om te zorgen dat het nooit meer gebeurt.

Het is eigenlijk een soort detective. Soms worden onschuldige partijen beschuldigd van het ongeluk. Soms probeert iemand iets als ongeluk te laten zien. Het is aan Kujira om de ware aard van het ongeluk te vinden!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

*kijkt naar zijn laatste Daigo post*

Firefighter Daigo 5-13
In de voorbije week ofzo dus t.e.m. 13 geraakt. Elke dag probeer ik er 1 of 2 te lezen, anders ga ik deze schitterende reeks veel te rap uit hebben. Man wat hou ik toch zo van die kerel zn tekenstijl he; valt echt zo goed als niets op aan te merken. Buiten als licht ouderwets en sketchy je ding niet zijn. :p
Typisch voorbeeld van een shounen die nooit populair zou kunnen geweest zijn buiten Japan, maar echt de vloer veegt met Naruto, Bleach, en consoorten. Is al een wonder dat Viz hem helemaal heeft uitgegeven...

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Is Firefighter Daigo zo'n aanrader dan? Ik ben wel benieuwd naar een reeks die over brandweerlui gaat.

Barbapapa: Je vorige ava (mannetje met oogbol als hoofd), vanwaar kwam die?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Hakaba Kitarou (daar komt mijn huidige ava ook van).

En Firefighter Daigo is gewoonweg een diamant in het genre. Alsof het niets is mijn persoonlijke shounen top 5 binnengestormd.
Net tot en met 16 gelezen. Captain Gomi rocks!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Firefighter Daigo 17-18
Aaargh, en nu wachten tot ik 19-20 heb volgende week! Een reeks die simpelweg alleen nog maar een goed einde nodig heeft om een vlekkeloos parcours afgelegd te hebben. Zeer zeldzaam in shounen, zo een hoog niveau weten aan te houden.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2008

Post by lambardi2 »

Satan 666 v6

Was ook wel leuk alleen waren er bonusverhaaltjes die volgens mij geen kloten met het verhaal te maken hebben.


Tezuka Les Histoires pour tout v10

Het thema was deze keer 'Kinderen'.

Waren wel weer één voor één leuke verhaaltjes alleen een verhaaltje over een kind van vijf dat heel de tijd naakt loopt was een beetje té...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Wimpuls »

Yu Yu Hakusho 3-8

HA! Die Toguro is gewoon een oversized Donaat de Riemaker. Oh, Togashi, mijn held. Ben ik blij dat ik ziek thuis zit, zeg...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Tiens, ik herinner me niet dat Donaat de Riemaker zo ne badass was.

Wacht maar tot ge aan de Sensui arc komt; met voorsprong het geniaalste stuk uit YYH.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2008

Post by barbapapa »

Firefighter Daigo 19-20 END
En dat was het dan, voor deze heerlijke shounen reeks. Met momenten zeer zeker bij de haren getrokken, maar het wordt met zo een overtuiging neergezet dat je niet anders kan dan meegesleept worden. Ik blijf in elk geval achter met een heel positief gevoel over deze 20-delige manga. Niet te kort, niet te lang, enorm strak tempo.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Bleach Ch 286-315:
Heb de flashback rond Toushiro even geskipped en de andere flashbacks ga ik wel nog eens lezen, al vind ik het vrij loos.
Als het sterke begin van de reeks en de uitstekende Soul Society-arc een jonge twintiger was, dan is het nu een seniele oude man. Van de 3 gevechten na Grimmjow, sucken er 2 zwaar en was ik een beetje onder de indruk van de 3de. Nergens overtuigt het echt en de manier waarop ze de vijanden tegen over elkaar zetten, is veel te makkelijk. Zo kan ik ook een mangascenario schrijven hoor. Nu ja, de anime is definitief gedaan voor mij. There's only so much crap a man can take.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2008

Post by Koen »

Naruto 35
Dat cloongedoe vind ik wel goed gevonden, dat gebabbel is er teveel aan, en dat Akatsuki gedoe volg ik ni meer goe. Doorsnee Naruto volume dus :)

Ichigo 100% 11 & 12
Zalige lectuur. Volume 11 is niets meer dan een opeenvolging van losstaande hoofdstukken maar het werkt door de warme, aangename personages. En in 12 komt Kozue erbij, een wel erg grappige toevoeging tot de harem van Junpei :)
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2008

Post by Marv »

Eternity Vol 2:
Een middelmatige manhwa over de karmische cyclus die oude oorlogshelden en hun vijanden reincarneren in scholieren. Redelijk saai volume zelfs, al leek het eerste me beter. Niet eentje die ik verder ga lezen denk ik.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Re: Ovenvers 2008

Post by Koni »

20th century boys 1-5
Kijk eens wat er mijn bib binnenviel! Ik was zeer onder de indruk van deze reeks, alle tijdlijnen vallen goed in elkaar. Hopelijk komen de volgende volumes snel achter. Is de reeks al beëindigd of niet?

Boeddha 1
Ook in de bib. Heb maar 1tje meegenomen voorlopig omdat m'n tas al te zwaar werd om naar huis te fietsen :D Was vooral onder de indruk van het verhaal met die oude man en het konijn.
Drinking with skeletons

Locked