Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:Liar Game 6

Shinichi probeert alsnog Yokoya te verslaan maar met behulp van nog een paar spelers.
Vooral de laatste chapters waren de moeite waard. Nao vond ik eindelijk enorm cool. Hoe zij Yokoya op zijn plaats zetten (al bluffend). :)
Ben eens benieuwd naar het volgende spel & hoe Shinichi weer eens zijn genialiteit gaat gebruiken. :D
Als je dat goed vond, zul je de Revival Round geweldig vinden. :D

En de volgende ronde is nog beter. Die stoelendans is één van mijn favoriete stukken. ^^

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
Brook500 wrote:Liar Game 6

Shinichi probeert alsnog Yokoya te verslaan maar met behulp van nog een paar spelers.
Vooral de laatste chapters waren de moeite waard. Nao vond ik eindelijk enorm cool. Hoe zij Yokoya op zijn plaats zetten (al bluffend). :)
Ben eens benieuwd naar het volgende spel & hoe Shinichi weer eens zijn genialiteit gaat gebruiken. :D
Als je dat goed vond, zul je de Revival Round geweldig vinden. :D

En de volgende ronde is nog beter. Die stoelendans is één van mijn favoriete stukken. ^^
Deel 7 komt deze maand uit. Dus lang moet ik er in principe niet op wachten, maar ik ga het pas later kopen want omdat die one-shot in augustus nog uitkomt is het volgende deel pas voor oktober zijn, denk ik (nog geen officiele datum). :?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2011

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:
NeeNee wrote:
Brook500 wrote:Liar Game 6

Shinichi probeert alsnog Yokoya te verslaan maar met behulp van nog een paar spelers.
Vooral de laatste chapters waren de moeite waard. Nao vond ik eindelijk enorm cool. Hoe zij Yokoya op zijn plaats zetten (al bluffend). :)
Ben eens benieuwd naar het volgende spel & hoe Shinichi weer eens zijn genialiteit gaat gebruiken. :D
Als je dat goed vond, zul je de Revival Round geweldig vinden. :D

En de volgende ronde is nog beter. Die stoelendans is één van mijn favoriete stukken. ^^
Deel 7 komt deze maand uit. Dus lang moet ik er in principe niet op wachten, maar ik ga het pas later kopen want omdat die one-shot in augustus nog uitkomt is het volgende deel pas voor oktober zijn, denk ik (nog geen officiele datum). :?
De Revival Round bestaat uit verschillende kortere spellen, dus daar is het niet zo'n probleem.

Die stoelendans langs de andere kant beslaat gemakkelijk vijf albums.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Blue Dragon Ral Grad 1 -4 (einde)

Ral is een jongen die als baby, door zijn vader, opgesloten werd in de kerker van het kasteel & in 't bezit is van de kage, Grad (een blauwe draak).
Wanneer het kasteel aangevallen wordt door kwaadaardige kages moet Ral de bevolking redden.
Daarna gaat hij samen met Mio, zijn opvoedster, op pad om de koningin van de kages, Bira, te doden.
Onderweg vindt hij bondgenoten die met hem de wereld willen redden.

Deze reeks is voor de fans van Obata (Death Note, Bakuman, Hikaru no Go) een aanrader. Wel leuk om Obata ecchi-situaties te zien tekenen. :o
Het verhaal is wel wat minder want van plot is het veel te simpel gezocht.
Ook het einde was niet echt naar mijn smaak. Het ging allemaal veel te vlot. De personages waren wel goed & leuk om te volgen (dankzij Obata :D ).

Drifters 1

Reeks van Hirano (Hellsing) :D
Wanneer Shimazu Toyohisa tijdens de Sekigahara-battle zijn vijand verwond & achtervolgt, verschijnt er opeens een mysterieuse deur voor hem. Daar wacht er een mysterieuse man achter een bureau hem op & Toyohisa neemt één van de vele deuren, die hem in een andere wereld brengt.
Daar komt hij in contact met elfen die zijn verwondingen verzorgen.
Als hij later in contact komt met wereldberoemde personen over de hele geschiedenis, wordt het duidelijk dat deze serie wel eens een topper zal worden. :D (Alleen spijtig dat er in Japan ook nog maar één deel van is :( ).
Het verhaal is enorm boeiend, want in dit deel komt er al goed wat vooruitgang. Eens benieuwd hoe (snel) het gaat vorderen. :)
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Ichi the Killer 1

In de beruchte stad Kabuchiko zorgt de Yakuza-baas Anjo Yoshio voor het reilen & zeilen achter de criminaliteit.
Wanneer Ichi de opdracht krijgt om hem een kopje kleiner te maken, volgen we het gestoorde hoofdpersonage op de voet.
Veel bloed, geweld & gore. Wie daar tegen kan, raad ik het wel aan. 8)

Gurren Lagann 3

De Gurenn-krijgers vechten een helse strijd tegen Viral uit. Op 't einde loopt 't tragisch af.
Buiten de humor is er weinig interessants te beleven, alhoewel dat dit deel wel beter was dan de 2 vorige. :?
Last edited by Brook500 on Sun Jun 26, 2011 12:55, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Berserker500 »

Blue Dragon Ral Grad 01-04
Een manga gebaseerd op een game met de art van Obata.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar om Obata ecchi te zien tekenen wat volgens mij niet past bij hem.
Deze reeks is vooral voer voor de Obata fans. :D

Step up Love Story 06
Makoto en Yura krijgen nieuwe buren en die blijken ook met probleempjes te zitten. :lol:
Terwijl in het begin van de reeks de focus vooral ging om onze tortelduifjes krijgen nu steeds meer te zien van de andere personages.
Ik vond het wel grappig toen ze het boek met de 48 posities aankregen want je vraagt je wel af wat voor acrobaat je daarvoor moet zijn.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

begrijp ik het goed dat dit topic is voor wat je net gelezen hebt?:P

anyways:

Genshiken 8
was ff verwarrent omdat ik deel 7 niet heb (en de anime is al een jaar of 3 geleden:P)
maar damn was helemaal vergeten hoe geweldig ik de serie vond:D
binnenkort maar ff compleet maken:P
kan iemand me trouwens uitleggen wat er precies bedoelt word met "he's a bottom" of "he's a top"?:P
ik lees geen yaoi en ik neem aan dat ze het niet alleen letterlijk bedoelen;)
en is de Genshiken novel de moeite waard? kom er nooit doorheen met andere series, maar dit spreekt me wel erg aan:P

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by pietel »

the donkey wrote:kan iemand me trouwens uitleggen wat er precies bedoelt word met "he's a bottom" of "he's a top"?:P
ik lees geen yaoi en ik neem aan dat ze het niet alleen letterlijk bedoelen;)
"Bottom" en "top" zijn de typische engelse woorden die ze gebruiken bij homo-koppels. top is de meer dominante 'mannelijke' rol, bottom de submissieve 'vrouwelijke' rol. Het beschrijft nogal simpel de plek bij anale seksstandjes.
Het is de vertaling van het japanse 'uke' en 'seme'. respectievelijk van de werkwoorden ukeru (=ontvangen) en semeru (=aanvallen).
De Genshiken discussies daarover zijn geweldig =)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Berserk 34
Tijdens de eerste helft bedenk je tijdens het doorbladeren van het boekje dat dit wel erg lichte lectuur is om zo lang op te wachten. En dan gebeurt er plotseling als uit het niets vanalles zonder dat je het snapt maar dat alles wel in een stroomversnelling zou kunnen brengen. En op de laatste bladzijde komt Guts dan ook nog even z'n smoel tonen.

Life 18
Hevigere gevechten dan bij Berserk in dit wederom erg sterke boekje waarin de eindspurt nu echt wel is ingezet en alle eindjes mooi lijken samen te vloeien.

Over Bleed 3
Owie, deze heel vermakelijke reeks kent een blah laatste volume waar volgens mij enkel de scenarist tevreden mee kan zijn, dixt z'n nawoord.

Gantz 29
Zowaar een Gantz waarin gesproken wordt! Ook al is het vaak in onbegrijpbare talen van een buitenaards ras dat de invasie van de aarde heeft ingezet. Wow, heftig!

Wolf Guy 7
Het eerste deel is wat sloom en niet het boeiendste van deze reeks, maar nadien wordt het weer erg spannend met Wolfie...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Homunculus 14
Niet het minst vreemde volume uit de reeks. Tijdens die wel heel erg uitvoerige dialoog voel je ook nog totaal niet dat het einde nadert, nadien begint er dan toch het een en het ander door te sijpelen. Benieuwd hoe die geconcludeerd zal worden!

A town where you live 2
Dit blijft gewoon lekker gezapig weglezende sentimentele shonen. Iets minder waw-ig dan het eerste volume maar dat lijkt me niet abnormaal.

Girl Friends 2
Deze yuri blijft in het tweede volume wel volledig op niveau en lijkt een echte aanrader te worden. Wat een mooi verhaal...

Secret'R 3
Leuk dat er ook ero-titels zijn met een leuk scenario. En Saori lijkt wel héél erg op iori van I''s lol.
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Ovenvers 2011

Post by The Donkey »

pietel wrote:
the donkey wrote:kan iemand me trouwens uitleggen wat er precies bedoelt word met "he's a bottom" of "he's a top"?:P
ik lees geen yaoi en ik neem aan dat ze het niet alleen letterlijk bedoelen;)
"Bottom" en "top" zijn de typische engelse woorden die ze gebruiken bij homo-koppels. top is de meer dominante 'mannelijke' rol, bottom de submissieve 'vrouwelijke' rol. Het beschrijft nogal simpel de plek bij anale seksstandjes.
Het is de vertaling van het japanse 'uke' en 'seme'. respectievelijk van de werkwoorden ukeru (=ontvangen) en semeru (=aanvallen).
De Genshiken discussies daarover zijn geweldig =)

hehe bedankt voor de uitleg;)
zat ik dus wel goed:P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Koen wrote: Girl Friends 2
Deze yuri blijft in het tweede volume wel volledig op niveau en lijkt een echte aanrader te worden. Wat een mooi verhaal...
Ook maar eens aanschaffen binnenkort. :)
Secret'R 3
En Saori lijkt wel héél erg op iori van I''s lol
Nu je het zegt. :o
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2011

Post by Koen »

Brook, ik weet niet als je het derde volume al gelezen hebt, maar er is één plaatje waar ze een grotere cloon is van Iori dan Aso :lol:
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Ovenvers 2011

Post by Brook500 »

Koen wrote:Brook, ik weet niet als je het derde volume al gelezen hebt, maar er is één plaatje waar ze een grotere cloon is van Iori dan Aso :lol:
Moet ik nog kopen samen met deel 2. Ik zal er op letten. :wink:
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Jongens en meiden, ik heb wat hulp nodig, ik lees sinds een paar weken Vulgar Ghost Daydream (AKA Ghost Talkers daydream)
Ik heb het erste volume thuis en heb de rest tot nu toe online gelezen, alleen, de laatste! volume 10! hij is uit maar kan hem nergens online vinden!!
dus als iemand weet waar ik een scan kan vinden van dit laatste boek, dan PM me even, want ik wordt gek van het zoeken! zelfs met google heb ik geen succes.. :(

Locked