Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Charisma 4
Deze sektemanga blijft degelijk maar de verrassing aan het einde van volume 1 blijft ongeëvenaard gedurende de rest van de reeks.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Beck 27
Koyuki zit ondanks/wegens Devil's Way in een dipje. Blote Maho in dit volume maakt voor de lezer veel goed, voor Koyuki lijkt ze meer dan ooit ongrijpbaar.

Subaru 8
Wederom subliem. Ik ga m'n mening toch moeten herzien. Subaru overstijgt Daigo. Het soort manga dat je leest, herleest en nooit gaat vervelen. Stijgt pijlsnel op m'n lijstje all time favorites.
motivatiedip. help!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by aya »

subaru 1tot6
ik ben donderdag avond voor het slapen met subaru begonnenen om eerlijk te zijn ik heb bij volume 1 een traantje moeten wegpinken.vanaf daar heb ik deze manga niet meer kunnnen loslaten de kracht van subaru en de volharding sleur je gewoon mee om verder te lezen . deze avond begin ik nog met deel 7 . Het is een manga die ik echt aanraad zoals vele die het al gelezen hebben .Ik heb al heel veel manga's gelezen maar het is de eerst die me echt emotioneel kan meesleuren .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Ovenvers 2009

Post by barbapapa »

Koen wrote:Beck 27
Koyuki zit ondanks/wegens Devil's Way in een dipje. Blote Maho in dit volume maakt voor de lezer veel goed, voor Koyuki lijkt ze meer dan ooit ongrijpbaar.

Subaru 8
Wederom subliem. Ik ga m'n mening toch moeten herzien. Subaru overstijgt Daigo. Het soort manga dat je leest, herleest en nooit gaat vervelen. Stijgt pijlsnel op m'n lijstje all time favorites.
Danku wie voor het ontdekken van Masahito Soda manga? 8)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Mister Barba! :bday:
motivatiedip. help!

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Ovenvers 2009

Post by lloerdy »

Wimpuls wrote:De oven blijft draaien!

Nodame Cantabile 1

Gyaboo! De wisselwerking tussen Nodame en Chiaki is zo prachtig. Pure gelukzaligheid. Ik bladerde er daarnet nog eens in en voor ik het wist had ik het opnieuw gelezen...
Ik heb de engelse manga tot vol. 16. De reeks wordt er alleen maar beter op ;-)

Als de reeks je je echt bevalt zou ik je de anime, vanwege de prachtige muziek, en de LA-drama ook aanraden. Eén van de weinige LA-drama die ik al gezien heb waarin die typische manga-comedy gewoon werkt !

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Hoerdy, heb je het 2de seizoen van de anime al gezien Paris-hen? Ik had verwacht dat het minder ging zijn maar het is nog altijd even goed als het eerste seizoen.
Vandaag trouwens de laatste ep zien. In maart komt trouwens nieuw volume uit na een maandenlang hiaat.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

lloerdy wrote:Als de reeks je je echt bevalt zou ik je de anime, vanwege de prachtige muziek, en de LA-drama ook aanraden. Eén van de weinige LA-drama die ik al gezien heb waarin die typische manga-comedy gewoon werkt !
Heb ik gezien :wink: . Althans een stuk of wat afleveringen.
Marv wrote:Hoerdy, heb je het 2de seizoen van de anime al gezien Paris-hen? Ik had verwacht dat het minder ging zijn maar het is nog altijd even goed als het eerste seizoen
Hoerdy 8) ?

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

Wimpuls wrote:
Hoerdy 8) ?
Ongelukkig gekozen naam wel. :D

Heb jij trouwens de Paris-hoofdstukken al gelezen of gezien? Ik was er bang voor omdat de mangaka ze blijkbaar op verzoek heeft geschreven wegens de populariteit van de reeks. Maar tis echt wel lachen: bruggevecht, slet-russin, nodame die veinst de echtgenote te zijn,...
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Ik heb de anime ooit in de frigo gezet, een tsjokvolle frigo intussen. Om het te lezen ga ik nog wat geduld moeten oefenen. Volume 2 komt begin volgende maand uit...

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Ovenvers 2009

Post by Ginrai »

negima v20

een korte introductie,wat losse humor chapters en amper aktie tot dat de cliffhanger optreed op het einde volume waarbij ik zeer benieuwd ben hoe de hele situatie gaat uitlopen.

gunsmith cats R.E v3
bwah meevaller ondanks dat het nergens in de buurt kwam van de k-d verhaallijn!gewoon hersenloos vertier met in teken car's,guns en chicks in een over aanwezige 80's sfeer.

sanctuary v6
manly yakuza mind-games!en de grote confrontatie tussen asami&hisoaka

fruits basket v5
zoals elke volume toch wel een paar keer goed kunnen lachen.en ik ben eindelijk de art compleet gewend geraakt.

shaman king v18
qua inhoud&tempo lag deze volume wat lager,wat al eens eerder is gebeurt met de reeks.en persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van kana papier begint af te zwakken(en o.a weer een inkt-smeer(een kleintje maar toch)).

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Naruto 40

Eigenlijk vond ik het zeer onderhoudend. Een beetje batsen, enkele onderlinge relaties in de verf zetten, Naruto die amper aan het woord komt,... Ruimschoots voldoende voor wat ik nog van Naruto verwacht.

Genshiken 8

Zozo, Sasahara makes his move. Komisch maakt (even?) plaats voor tragi-komisch. Nog één te gaan...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Subaru 9
Boléro, olé! De voorbereidingen voor het ultieme duel worden ingezet. Subaru zal tot het uiterste moeten gaan om het duel met Priscilla en haar aliens te winnen! Nasa kiest de zijde van Priscilla. De aliens...?

7 Seeds 6
Het is altijd weer even wennen aan het legioen personages in deze reeks maar na enkele pagina's ben je er weer mee weg voor een boek. Toch even paniek want de mangaka kondigt aan dat ze in het volgende volume nog meer personages zal introduceren! Oh noes!
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Me and the Devil Blues 3

Meesterlijk. Net als volume 2 las ik het in het holst van de nacht. Mr. McDonald is een degoutante vunzigaard.

Kekkaishi 18

De broers lijken een einde te maken aan de koude oorlog tussen hen. En vooral: veel vlinders!

Eyseshield 21 - 23

De hamvraag lijkt nu vooral: hoe lang houdt Sena zijn knie het vol? Deze reeks dendert rustig voort.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2009

Post by Koen »

Subaru 10
Het duel dat zich afspeelt op 2 verschillende locaties neemt epische proporties aan waar aliens niets bij zijn!
motivatiedip. help!

Locked