Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Naruto 26 + een hoofdstuk uit PoT
Het gevecht tussen Sasuke en Naruto. Niet slecht, maar ook weer niet superintens ondanks dat dit toch een van dé momenten uit de manga moet zijn...

Genshiken 6
Moeilijk begin, maar het vervolg haalt dan toch weer het normale niveau. Maar nu er zoveel mensen afstuderen, en er zoveel thema's al aan bod zijn gekomen, neemt de reeks misschien een draai...
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1443
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Ode to Kirihito

Wow. Ik wilde gisteravond voor het slapen de eerste 3 hoofdstukken lezen, maar ik heb in één ruk alle +800 bladzijdes uitgelezen. (En ik kwam brak aan op m'n werk vanochtend :P)

Een eigenaardig werk. Je merkt wel dat dit een Tezuka werk is (niet alleen aan de tekenstijl, hoewel dat ook best anders is dan normaliter), maar eigenlijk ook heel anders. Jackyll en Hyde. Want Buddha had al enge dingen, maar Tezuka strooit hier echt met de verkrachtingen en babymoorden en zo O_o

Daarbuiten is het verhaal wel erg spannend en doet (vaaaagjes) denken aan zijn vroege lange avonturenverhalen.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Damned dat lijkt me leuk om te lezen...

Die moet ik ook gaan halen...

Astroby, Boeddha en Ode to Kirihito,

Het is voor mij Tezuka de laatste tijd dat de klok slaagd..

Astroby 9

Meer astroboy verhalen gimme gimme ik vind ze leuk..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1443
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Ik heb deze maand ook veel Tezuka gelezen. Ode to Kirihito, Astro Boy en Princess Knight. Gebeurt niet vaak. (Meer omdat Tezuka niet zo wijdverkrijgbaar is dan dat ik het niet wil natuurlijk)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Post by Ginrai »

samurai deeper kyo v1:
nu zelf ervaren hoe slecht de manga wel is!alles is té cliché van personages tot concept en kyo is veel te overpowered!en de mangaka weet niet hoe hij met zijn plot-ellementen moet werken!

fairy tail chapters 3-13 :
kheb de reeks een 2de kans gegeven en valt tot nu toe vrij goed mee vanwege dat we nu wel in de "echte" eerste arc zitten en we nu in een serie van gevechten terecht komen!

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Post by webster »

Pluto tot c35: lange tijd geleden dat ik eerste 2 volumes had gelezen, zeer spannend

D. Gray-Man v01-03: uiteindelijk waag ik me toch terug aan deze serie na vroeger eens 1 volume gelezen te hebben. Vond het gedeelte met die robot in 3e volume maar slecht

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Banya 2

Damned dit is echt leuk..

Het doet me soms een beetje denken aan LOTR en Berserk neem daar een goeie mix van en voila dan heb je Banya;..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Kekkaishi 5

zalig alweer. Yoshimori begint echt in zijn rol te komen. Maitre Uro lijkt een beetje op Totoro.

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Dark Crimson 1

Alhoewel ik het verhaal heel tof vind had het van mij best zonder al dat naakt gedoe gemogen.

Ik had hier zeker meer van gelezen moest het wat meer verhaal zijn en niet zo gefocust op die naakte prooien XD..

Napoleon 2

Napoleon was echt één van mijn helden in mijn jeugd en al die Franse geschiedenis boeit me enorm dus daarom hou ik ook zo van deze manga ik dacht ergens gelezen te hebben dat normaal hierachter de gevechten van Waterloo komen nou dat moet ik hebben maar ik wist wel niet dat er zoveel manga van waren..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

M
Verrassend goed. Scenaristisch sterker dan ik van dit dunne one-shot had verwacht. Qua gevoelens benadert Katsura weer de perfectie. Aanrader.

Détenu 042 1 & 2
Manga van Kotegawa die ondermeer Anne Freaks op haar actief heeft. Deze reeks sprak me aan ondanks dat ik er nauwelijks iets van wist en kijk, het valt enorm positief uit. Heel aangenaam om lezen en ik kijk al uit naar deeltje 3 in deze serie van 5. Een aanrader!
motivatiedip. help!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1443
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Post by Ash Ketchum »

Astro Boy 7, 13 t/m 16, 18 t/m 19

Leuke Astro Boy verhalen. Hoewel ik wel snap waarom Tezuka alle verhalen door elkaar heeft gegooid, is het toch irritant steeds weer te bedenken in welke context je het verhaal moet lezen. Vooral het wel en niet verschijnen van Uran en Cobalt is gewoonweg verwarrend.

Maar ik vind de verhalen Blue Knight en Black Looks/Lux heel erg leuk, geen wonder dat ze geremade werden voor het GBA spel. Nu is het weer spannend net, aangezien Astro na zijn vernietiging door dr. Tenma is gemaakt tot een machtwelluste robot die het niet echt meer op heeft met mensen.

User avatar
carrejans
Posts: 18
Joined: Wed Nov 16, 2005 17:39
Location: Leuven

Post by carrejans »

Monster Vol. 1 + 2
Prachtig werk van Naoki Urasawa. Deze man leren kennen via een andere reeks van hem: 20th Century Boys.
Net als die reeks, zitten alle verhaallijnen geweldig in elkaar verwoven.
Spannend en totaal onvoorspelbaar. Doet me direct uitkijken naar volgende delen; zo zouden alle strips/manga moeten zijn. Heb net deel 3,4 en 5 dan ook maar besteld.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Psychic Academy 2
Een reeks die ik graag lees. B-reeks die zichzelf niet al te serieus neemt - vooral door de aanwezigheid van het Zerodaim personage. Katsu Aki's vrouwelijke personages blijven ook even lekker als in Step up Love Story.


Spirit of the Sun 7
De verhaallijnen van Gen'Ichiro en Misao beginnen eindelijk langzaamaan naar elkaar toe te groeien. Voor de rest gebeurt er niet echt veel in dit volume, buiten de vastlegging van de grenzen tussen het Noorden en het Zuiden.
motivatiedip. help!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Ash Ketchum wrote:Astro Boy 7, 13 t/m 16, 18 t/m 19

Leuke Astro Boy verhalen. Hoewel ik wel snap waarom Tezuka alle verhalen door elkaar heeft gegooid, is het toch irritant steeds weer te bedenken in welke context je het verhaal moet lezen. Vooral het wel en niet verschijnen van Uran en Cobalt is gewoonweg verwarrend.

Maar ik vind de verhalen Blue Knight en Black Looks/Lux heel erg leuk, geen wonder dat ze geremade werden voor het GBA spel. Nu is het weer spannend net, aangezien Astro na zijn vernietiging door dr. Tenma is gemaakt tot een machtwelluste robot die het niet echt meer op heeft met mensen.
Kan ik over meespreken zelf vind ik het niet zo erg omdat al mijn manga aankopen ook door mekaar zijn van Astroboy..

Wel raar is het om te lezen...

Enemy: Haha I have 300.000 horsepower.
Astroboy: I have 1.000.000 horsepower.
Enemy: Oh no..

Een paar manga later:

Enemy : I have 150.000 horsepower...
Astroboy: Oh no I only have 100.000 horsepower..
Enemy: Haha you will die.

XD...
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

C'était nous 4
Veel wendingen in dit vierde volume van Bokura ga ita. Het verleden van Yano blijkt misschien wel te moeilijk om dragen voor z'n nieuwe liefde in stand te houden. En we eindigen met een draai in het verhaal die de reeks misschien lanceert voordat ze stilgevallen was...

Rough 12
Deze reeks van Adachi is echt crescendo gegaan. Traagjes begonnen maar echt op kruissnelheid gekomen om te eindigen in dit sublieme laatste volume. Toch wel dé aanrader in de mans oeuvre - als geheel gezien over de twaalf volumes.

Beck 14
Het einde van de Amerikaanse tour, met als toppunt het optreden in Seattle waar een onaangekondigde gast furore maakt on stage met de groepsleden van Beck en Koyuki in het bijzonder.
motivatiedip. help!

Locked