Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Naar 't schijnt bijna :wink: . ergens in september zou het terug het juiste pad opgaan.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Eyeshield 21 - 9

De Devil Bats in the USA ! alweer een roetsjbaan van een volume, met een grappige 'waar is wally'-achtige tekening ergens tussendoor. Eigenlijk is bijna elk plaatje een hele belevenis.
Kame Sennin, Mario & Luigi... ik heb me goed geamuseerd met die zoekprent :P

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Wimpuls wrote:Naar 't schijnt bijna :wink: . ergens in september zou het terug het juiste pad opgaan.
Ik neem het toch met een korrel zout, hoeveel heb ik al horen zeggen dat het nu en dan, en in de lente en weetikveelwanneer ging stoppen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

super_gohan wrote:
Wimpuls wrote:Naar 't schijnt bijna :wink: . ergens in september zou het terug het juiste pad opgaan.
Ik neem het toch met een korrel zout, hoeveel heb ik al horen zeggen dat het nu en dan, en in de lente en weetikveelwanneer ging stoppen.
Nou ja er moet toch ooit eens een einde aan komen denk ik dan :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Mwah, *denkt aan kenshin*
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Azumanga Daioh 2

Zalige manga alleen vond ik die lange verhalen minder ik heb liever de korte gags.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Les Mystères de Taisho 1
De tekeningen van Toume doen nog steeds hun werk, ze hebben zo'n enorme aantrekkingskracht op me...
Het verhaaltje daarentegen is heel wat minder. Enkel Maya wekt wat interesse daar haar mysterieuze voorkomen en vooral door die ene reply over Roosevelt. Voor de rest niet te veel boeiends, toch zeker niet die tweederangs 'detectiveverhaaltjes'. Ver weg van het niveau van Sing 'Yesterday' For Me. Nuja, misschien was dat ook niet haar bedoeling.

Ichigo 100% 2
Zeer leuke manga. Neemt me terug mee naar de periode waarin ik Orange Road en I"s aan het lezen was. Complexloos, aangenaam, een zeer goede romantische comedy. Zo'n manga's doen me er aan herinneren waarom ik zo'n fan van het genre was.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Samurai Rising 1

Een manga die me heeft betoverd.

Het verhaal is iets dat me zeer aanspreekt voor de niet-kenners zal ik het even een beetje samenvatten.

Het verhaal begint op een mooie koude winterdag om juist te zijn op 31 december 2002. Japan is niet het Japan dat we nu kunnen maar het Japan van vierhonderd jaar geleden. Japan heeft vierhonderd jaar geleden besloten om zijn grenzen niet open te doen voor buitenlanders.

Dat zorgt ervoor dat er nog steeds samurai's zijn en dat men een Japan ziet die men allemaal wou gezien hebben en die je alleen nog kunt bewonderen in oude films. De familie Tokugawa heerst er nog steeds ( De familie heerste echt over Japan van 1603 tot 1867) en
de hoofdstad word nog Edo genoemd (dat normaal gezien in 1868 in Tokyo werd veranderd).

De held van het verhaal is een jonge samurai genaamd Zanjuro.
Die zich voor een bepaalde reden (Ik wil het niet verklappen) zich tegen de Shogun keert. HZanjuro leert de Shogun zijn dochter kennen een meisje die bijna altijd naakt rondloopt vraag me niet waarom maar ook Fritz Lang een geinige Duitser die in Japan is geraakt en tevens een samurai is. In het loop van het verhaal komt de boot "Les bateaux noirs" of te wel Kurofune (In 1853 kwam er echt een Amerikaanse boot binnen met die naam om de opening van de grenzen van Japan te vieren.)
Deze boot bevat geen toffe kerel maar een typische slechterik genaamd Seven die wilt dat Japan zijn grenzen opent maar tevens ook heel de bevolking wilt uitmoorden.

Mss wel teveel vertel maar ik vind het echt een super manga ^^''.

En het is spijtig dat er niet veel die kennen.

Edit: Foei at Koen die van deze manga nog geen review heeft geschreven :wink: .
Maar als je het ooit doet laat me dan iets weten ik wil wel eens weten wat jouw mening over deze manga is :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Touch 8
Ik ken niet genoeg superlatieven om het werk van Adachi te beschrijven...
Gewoon top.

Karakuri Circus 15
Het vorige deel was wat minder en dan... paf, weer een schitterende volume over het begin van heel de historie.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

lambardi2 wrote:de boot "Les bateaux noirs" of te wel Kurofune (In 1853 kwam er echt een Amerikaanse boot binnen met die naam om de opening van de grenzen van Japan te vieren.)
Les Bateaux Noirs oftewel De Zwarte Schepen
Kurofune oftewel De Zwarte Schepen.
In het Nederlands De Zwarte Schepen.
Het waren dus 4 schepen olv Matthew Perry die 'zwart' werden genoemd omwille van de stoom/rook.

En ze kwamen niet de opening vieren van Japan, ze kwamen die net afdwingen. Onder het Tokugawa-bakufu was Japan nog steeds hermetisch afgesloten voor buitenlanders, behalve dan voor die enkele Hollanders...

Nuja, dat heeft niet direct met Samurai Rising te maken, maar ik wilde even correct zijn :oops:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Cloud8x4
Posts: 14
Joined: Fri Feb 17, 2006 18:29
Location: Heusden-Zolder
Contact:

Post by Cloud8x4 »

Angel Sanctuary

Heb de volledige manga tot volume 20 dus gelezen. Vind het enorm mooi getekend. Het verhaal valt ook wel mee, op het einde in de hemel wordt het wel wat rommelig en ik had gehoopt om de hoofdpersonnages, het koppen, nog wat te zien nagenieten van het terug samenzijn, na zolang gescheiden te zijn.

Al bij al heb ik hier toch zeer van genoten en ben nu op zoek naar meer hemel-hel manga's
You can destroy planets, but you can never destroy what I am
I am the hope of the universe, I am the answer to all living things that cry our for peace
I am true!
Ally to good, Nightmare to you!!

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:
lambardi2 wrote:de boot "Les bateaux noirs" of te wel Kurofune (In 1853 kwam er echt een Amerikaanse boot binnen met die naam om de opening van de grenzen van Japan te vieren.)
Les Bateaux Noirs oftewel De Zwarte Schepen
Kurofune oftewel De Zwarte Schepen.
In het Nederlands De Zwarte Schepen.
Het waren dus 4 schepen olv Matthew Perry die 'zwart' werden genoemd omwille van de stoom/rook.

En ze kwamen niet de opening vieren van Japan, ze kwamen die net afdwingen. Onder het Tokugawa-bakufu was Japan nog steeds hermetisch afgesloten voor buitenlanders, behalve dan voor die enkele Hollanders...

Nuja, dat heeft niet direct met Samurai Rising te maken, maar ik wilde even correct zijn :oops:
Oh sorry ik had ooit iets gelezen over Japan en die zwarte schepen en daar stond precies in dat Japan het wou hun grenzen openen.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

Death Note 1-> 4

Ondanks alle zondagse taarttoestanden rondom mij heeft Death Note me compleet opgezogen. Ik werd haast zelf paranoia van de gesprekken tussen L en Light. Een van de sterkere manga-plots die ik al in handen kreeg !

One Piece 25

Wat een duivelse cliffhanger. Ik wil 'les îles célestes' zien !!!

BTW :
dat Japan het wou hun grenzen openen.
wat bedoelt ge nu :? ? soit...

De Yanks wilden handel drijven en hebben de opening van de Japanse havens + voordelige handelsverdragen geforceerd (als mijn geschiedenisboek klopt)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

@Wimpuls. Ik heb dat van die zwarte schepen gelezen door de ogen van een Japanner en die vertelde het alsof dat Japan het wou.

Jouw geschiedenisboek klopt waarschijnlijk maar wrs wou die Japanner dat niet zo omschrijven.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Inderdaad, Japan wilde niet zeker niet. De keuze was simpel: ofwel het land openstellen voor handel, ofwel platgebombardeerd worden door die schepen met hoogstwaarschijnlijk kolonisatie als gevolg.

Dit stuk geschiedenis is btw enorm interessant naar mijn mening.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

Locked