Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by aya »

TWINKLE STARS T 5

Een heel mooi T maar vooral triestig .We weten nu wat meer over het verleden van Chihiro.Natsuki Takaya weet echt te vertellen vooral het dramatische deel.

ALICE AU ROYAUME DE COEUR T1

Ik hield van dit eerste deel en ik hoop dat de volgende delen ook zo interessant zal zijn . De tekeningen zijn zeer netjes een heel eenvoudig verhaal maar zeer grappig .
De auteur begint in een razernij (met name de hattrick peetvader van de onderwereld), dat vind ik helemaal geweldig .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Vinland Saga 6
Me likes! Erg shonenesque maar zo efficiënt. Actie, flashbacks, ontbolsteringen, onthullingen. Sterk volume.

Prince des Ténèbres 4
Ook deze manga blijft op een degelijk niveau. Ando verfijnt zn kracht maar leert er ook de beperkingen van kennen voor zn lichaam. En wie houdt er niet van al die super uncoole namen van moordenaars? Krekel, Walvis, ja, voltreffers van namen!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Full Ahead Coco 19
Deze shonen blijft hoge toppen scheren... Weer heel wat revelaties in verband met het ukkie dat vele volumes terug al een klein rolletje had en nu een neo blood blijkt te zijn. Niet een neo blood, dé neo blood!

Beach Stars 6
Er ontwaakt eindelijk iemand uit haar winterslaap. Boomshakalaka!

Drôle de père 6
De magie is minder aanwezig dan tijdens de kindcyclus maar nog steeds blijven er momenten inzitten die subliem zijn. Aanrader!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Beck 34
De serie eindigt met een prachtig laatste volume die het parcours van Beck en hun vriendschap mooi weergeeft. Ook de laatste dag van Eddy krijgt nog een volledig hoofdstuk. Einde van een hoofdstuk...

Journal intime de Sakura 19
Urara ligt nog steeds in het ziekenhuis met een hersentumor maar houdt ostentatief vast aan haar voornemen niets te vertellen aan den boyfriend. Gemiste kans volgens mij want daardoor blijft dit hele gebeuren redelijk emotieloos. Hoe wordt deze serie afgerond?

Prince des Ténèbres 5
Een iets minder volume, het eerste in de reeks eigenlijk. Erg actiegericht en minder op de complotten en manipulaties. Inukaï komt zelfs nauwelijks in beeld.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Ik ben per ongeluk terug het begin van Hunter X Hunter aan het lezen (1-6). Wat een pure zaligheid!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Ik ben altijd al fan geweest van Pia Nono Mori, maar nu komen er nog eens titties in voor ook :bowdown:
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Koen wrote:Ik ben altijd al fan geweest van Pia Nono Mori, maar nu komen er nog eens titties in voor ook :bowdown:
dit kan de redding zijn voor CD&V bij de volgende verkiezingen... het is nu wel duidelijk dat er een god is!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

^ Dat hij dan maar begint met België te redden. Onze politici zijn goed bezig met het ontwikkelen van een eigen koude oorlog.

Wat is Pia Nono Mori? Het internet kent enkel Piano no Mori, en er is nog geen bespreking van.

Misschien iets voor als je klaar bent met Akira? :P


PS. Ik weet dat het met de activiteit hier nogal droevig gesteld is, maar ben jij nu tegen jezelf aan het praten? :|

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Neenee, Koen is een onverbeterlijke grapjas die inderdaad Piano No Mori bedoelt 8)
Maar serieus, tetten !? Ik zit met een leesachterstand die plots niet meer verantwoord is.

Ah, die rustige, vaste tetten van de CD&V...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Ik lees twee manga's in scans, neenee, piano no mori en bakuman, en als ik ze in scan blijf lezen zijn ze goed ;) maar ik probeer - als taalkundige - de japanse taal wat te herschrijven en maak er dus om een ook voor mij onduidelijke reden pia nono mori van...

op één of andere manier denk ik eerder aan inge vervotte dan aan marianne theyssen bij cd&v tetn...
motivatiedip. help!

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by Turvy »

Koen wrote:Ik lees twee manga's in scans, neenee, piano no mori en bakuman, en als ik ze in scan blijf lezen zijn ze goed ;) maar ik probeer - als taalkundige - de japanse taal wat te herschrijven en maak er dus om een ook voor mij onduidelijke reden pia nono mori van...
De japanse taal herschrijven als leek is een echte nono. *buigt*

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Haha, Turvy! Ik wist dat ik op het goede spoor was! :P

Step up Love Story 33
Mja, niet echt het meest vernieuwende deeltje van de serie. Wel uitleg tot het bereiken van de G-spot maar geen kaart!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Une sacrée mamie 4
Haha, kakdiscussies! Super ;) Echt weer een subliem volume. Ben benieuwd naar barba's mening als hij ze binnenkrijgt...
motivatiedip. help!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Ovenvers 2010

Post by aya »

UNE SACRéE MAMIE DEEL 5
ik heb juist deel 5 gelezen en zoals altijd een puur meesterwerk .Ik verveel me echt niet met het te lezen .de uitwerking van de tekeningen als de karakters van de personages zijn zeer goed uitgewerkt .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Zetman 13
Wow, zalig volume, eerst gezapig, romantisch tempo, maar dan een keerpunt van jewelste. Razendbenieuwd naar hoe het nu verder zal gaan met deze 'open' oorlog.

C'était nous 13
Na zo'n lange periode ben je natuurlijk wat uit het verhaal maar redelijk snel hecht je je alweer aan Yano en Nana, vooral aan hen ;)

H2 - 22
Subliem volume... Adachi laat toch even de humor achterwege voor pijn, verlies en opgekropte gevoelens.
motivatiedip. help!

Locked