Death Note anime in het NL

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Death Note anime in het NL

Post by Gilles »

Turvy wrote:
Gilles wrote: Er staan eigenlijk teveel fouten in de vertaling, soms wordt er zelfs gebruik gemaakt van tekens die eigenlijk zo goed als onleesbaar zijn.
Hola, dit zijn geen vertaalfouten, maar masteringfouten.
Mijn scripts waren perfect ;), tot ze in handen kwamen van de Fransen. :cry:
Voor de kijker is het effect hetzelfde hé. Wordt dat trouwens niet gecontroleerd? Dat moet toch opvallen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Death Note anime in het NL

Post by Ginrai »

eenderhoe i mij geval zal ik de boxen wel aanschaffen ondanks de vermelde masterings-fouten die zover vermeld zijn.
maar ik heb nog een vraagje voor turvy op de NTE site staat al enige kleine tijd de one piece anime op en persoonlijk vermoed ik dan dat die uitkomt in 2009 maar gaat er worde rekening gehouden met de nl manga vertaling van glenat of niet?
Last edited by Ginrai on Sat Jul 12, 2008 12:58, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Death Note anime in het NL

Post by Koen »

De eerste DVD van One Piece is al in avant-première verschenen op Japan Expo heb ik gehoord. Ik zou eens moeten horen of er weer de keuze is om voor een NL versie te kiezen zoals bij Death Note.
motivatiedip. help!

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Death Note anime in het NL

Post by Turvy »

Ginrai wrote: gaat er worde rekeing gehouden met de nl manga vertaling van glenat of niet?
In het begin enigszins, maar ik zit ondertussen al ver voorbij de manga qua vertaling (en ik was het ook niet eens met een aantal van Nele's keuzes, maar bon, daarom zijn het ook keuzes :wink: )

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Death Note anime in het NL

Post by Ginrai »

Turvy wrote:
Ginrai wrote: gaat er worde rekeing gehouden met de nl manga vertaling van glenat of niet?
In het begin enigszins, maar ik zit ondertussen al ver voorbij de manga qua vertaling (en ik was het ook niet eens met een aantal van Nele's keuzes, maar bon, daarom zijn het ook keuzes :wink: )
bwah in persoonlijke geval zal ik er zeker geen last mee hebben aagezien ik me vrij rap aanpaste met de nl vertaling van de manga en persoonlijk meer gewend ben met het meer fan-gerichte vertaling van NTE die altijd uitstekend overkwam!maar ik vond het een intressante vraag om te stellen in dit geval.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Death Note anime in het NL

Post by Ginrai »

ok death note box 1komt uit via de filmfreaks distributie op 22 september normaal gezien!4 anyone who cares

Ansem
Posts: 7
Joined: Tue Feb 26, 2008 22:01

Re: Death Note anime in het NL

Post by Ansem »

Dank voor update. :)

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Death Note anime in het NL

Post by Ginrai »

Ansem wrote:Dank voor update. :)
np had er per toeval op gestuit!

kana
Posts: 37
Joined: Thu Sep 04, 2008 13:52

Re: Death Note anime in het NL

Post by kana »

Op onze website, http://www.mangakana.com/nl, geven we 10 exemplaren van de eerste DVD-box weg in de rubriek goodies!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Death Note anime in het NL

Post by Gilles »

Tsss, nu ook niet teveel reclame maken hé xD
Dan worden de kansen voor mij kleiner, lol!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Death Note anime in het NL

Post by Edward »

Image

Kana France brengt een integrale editie uit van de Death Note collectie, logischerwijs ook met de NL ondertiteling.
Hierin zit ook de special van Death Note die in Japan later na de serie is uitgekomen. Deze special vat de eerste
arc van Death Note samen en bevat enkele nieuwe stukjes animatie.
Wil je deze box graag hebben én heb je geld over, Bestel hem dan in Frankrijk. Ik vermoed dat hij in Nederland niet uit zal komen!
De bxo is gelimiteeerd tot 2000 stuks, wat al de helft minder is als de special editions van de individuele 3 boxen, die
waren gelimiteerd tot 4000 stuks;)

Nu ben ik bijkant een leek in de Franse Taal, dus hierbij de specificaties in het frans:

Cette édition comprend:

- Les 3 digipacks de la série
- 9 photos exclusives
- Le DVD "Death Note Relight"
- 2 figurines exclusives
- 1 livret collector de 68 pages d'images inédites

Prix public conseillé : 159,99 €
Aparte boxen in NL zijn ong. €30 per stuk, je bent wel duurder uit :o
Intégrale limitée à 2000 exemplairesEn VF, VOST Français et Néerlandais
37 épisodes

Bron: http://www.mangakana.com/page.cfm?contentid=2667

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Death Note anime in het NL

Post by Gilles »

Maar daar zitten geen twee collectorsbeeldjes bij, en ook geen boekje.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Death Note anime in het NL

Post by Edward »

Das waar. Het is maar net wat je wilt, al vind ik deze box toch wel vrij duur in verhouding met die andere. Komt misschien o.a. omdat je hier ook de special Road Show Special 'Relight' hebt. Kopen doe ik Death Note toch niet, teduur en ik ben zoals ze in het hoge noorden zeggen 'een kniepert'. Heb wel de eerste Box gewonnen bij de Kana Wedstrijd. Is wel nice vormgegeven

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Death Note anime in het NL

Post by Koen »

Ik denk wel dat je de richtprijs van de FR release hoger ligt dan die van de NL boxen, dus indien er een wonder gebeurt en deze box tot hier zou geraken zou deze richtprijs misschien ook naar beneden worden herzien. Bon, dat gaat nu niet gebeuren maar gewoon om te zeggen dat je de prijs van deze box dus met de prijs van de FR releases moet vergelijken ;)

Spijtig dat Kana Home Video minder communiceert dan de manga-afdeling van Kana... Ik heb dus geen uitgavedata van OP of DN boxen.
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Death Note anime in het NL

Post by Gilles »

Ik denk dat ik rond nieuwjaar maar eens ga zien of ik nergens de Franse boxen (2 en 3) kan kopen.

Post Reply