Kaze releases Oktober 2007

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Kaze releases Oktober 2007

Post by ive »

Vanaf 11 oktober beschikbaar.
(Pre-release op Abunai)

Bleach Tin Box 1 (3 DVD)

De najaars-anime-topper is gearriveerd!
Image
Ichigo is een tiener die, al sinds hij klein was, de gave heeft spoken te zien. Maar als en Shinigami met de naam Rukia in zijn leven opduikt en vertelt da t ze van de Soul Society komt, gelooft hij haar niet. Alles wordt nog ingewikkelder als zich een Hollow aandient en Rukia zwaargewond raakt.Ze ziet zich gedwongen de spirituele krachten van de jongeman te wekken, en zo begint één van de grootste epische saga´s die u ooit zult zien.

De speciale editie komt in een genummerde Tin Box met 3 dvd´s (digipack) met 12 afleveringen, stickers, boekje (franstalig) en een goodie verrassing.


Bleach Tin Box 1 bevat 3 DVD’s met aflevering 1 tot 12 (264 min). Extra’s zie synopsis.
Consumentenadviesprijs: 59,95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans, Frans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 4/3; Dolby 2.0.

Bleach Vol.1 & 2

Image.Image

Volume 1: Ichigo is een tiener die, al sinds hij klein was, de gave heeft spoken te zien. Maar als en Shinigami met de naam Rukia in zijn leven opduikt en vertelt dat ze van de Soul Society komt, gelooft hij haar niet. Alles wordt nog ingewikkelder als zich een Hollow aandient en Rukia zwaargewond raakt. Ze ziet zich gedwongen de spirituele krachten van de jongeman te wekken, en zo begint één van de grootste epiche saga´s die u ooit zult zien.
Volume 2: Na de overdracht van haar Shinigami-vermogens naar Ichigo, schrijft Rukia zich in hetzelfde lyceum als hij in, zodat ze hem kan leren hoe hij zijn nieuwe macht om de zielenverslindede Hollows te vernietigen, moet gebruiken. Maar de problemen beginnen als een Mod Soul, een gewijzigde ziel, Ichigo´s lichaam in zijn macht neemt en er als een bezetene de stad mee invlucht!


Bleach Vol.1 bevat aflevering 1 tot en met 4 (100 min).
Bleach Vol.2 bevat aflevering 5 tot en met 8 (100 min).
Consumentenadviesprijs per dvd: 14.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans, Frans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 4/3; Dolby 2.0.

Nana Box 1 (3 DVD)

Image.

Anime Topper 2: 1 naam, 2 meiden, 40 miljoen fans!

Nana Osaki en Nana Komatsu hebben dezelfde voornaam, zijn even oud, hopen allebei stiekem in Tokio de liefde van hun leven te ontmoeten en worden ook nog eens elkaars huisgenoten! Maar hoe hun levens ook op elkaar lijken, hun idealen zijn totaal verschillend. Terwijl de ene Nana, wees en gothic, droomt van de doorbraak van haar rockgroep Black Stones, is de andere Nana modeverslaafd, hopeloos werkloos en hard op zoek naar een man om een gezin mee te stichten.

Door alle gebeurtenissen heen ontstaat er een vriendschap tussen de twee.

Deze gelimiteerde Box bevat 3 dvd´s (10 afleveringen), boekje (franstalig), 5 ansichtkaarten, en als extra nog een Nana stropdas.


Nana Box 1 bevat 3 DVD’s met aflevering 1 tot ene met 10 (250 min), Extra’s zie synopsis.
Consumentenadviesprijs: 59.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans, Frans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 16/9 anamorf; Dolby 2.0.

Tenjo Tenge Vol.5 & 6

ImageImage
De hoezen zien er hetzelfde uit als de Franse maar dan wel Tenjo Tenge ipv Enfer et Paradis

Volume 5: De confrontatie tussen Bunshichi en Shin is hard tegen hard. Zonder Katana lukt het Shin nauwelijks zijn tegenstander weerstand te beiden. Dodelijk gewond krijgt Shin de genadeklap wanneer hij het verband ontdekt tussen zijn vriendin Kuzunoha en de familie Takayanagi. Sindsdien zit de haat diep geworteld tussen de Yjuukenclub en de Ordehandhavers. Het hevige gevecht bij de bowlinghal heeft zelfs de haat van andere clubs aangewakkerd. Nu moeten Maya en haar handlangers de aanvallen van legio vechtclubs zien te weren, tot op het moment dat Yjuuken club hoort dat hun leider aftreedt!
Volume 6: Het komt eindelijk tot een confrontatie tussen Mitsuomi en Shin. De winnaar wordt de nieuwe voorzitter van de Ordehandhavers. Het is een gevecht op leven en dood waarin er maar één kan winnen. Beide heren vechten niet alleen tegen elkaar, maar elk voert een persoonlijke strijd tegen de demon die in hen sluimert. Jaren later ondervindt de Natsume familie de pijnlijke gevolgen van dit gevecht. De strijd wordt opnieuw aangebonden wanneer de demon bezit heeft genomen van Aya.


Tenjo Tenge Vol.5 bevat aflevering 17 tot en met 20 (104 min).
Tenjo Tenge Vol.6 bevat aflevering 21 tot en met 24 (104 min).
Consumentenadviesprijs per dvd: 14.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans, Frans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 4/3; Dolby 2.0.

Mahoromatic Vol.2 & 3

ImageImage

Volume 2: Mahoro is een topmodel androïde, het ultieme wapen in de hevige oorlog tussen mensen en buitenaardse wezens. De gevechtsrobot ziet er echter uit als een meisje van 19 jaar. Als de oorlog voorbij is, wordt Mahoro geprogrammeerd voor het dagelijks leven en heeft ze de mogelijkheid om de 398 dagen die haar resten, door te brengen zoals zij dat wil. Tegen alle verwachtingen in, kiest ze ervoor om huishoudster van een weeskind te worden. Tussen de aanval op het stof en de belegering van de afwas door, kabbelt het nieuwe leven van de propere androïde rustig voort. Tot haar oorlogsverleden weer opduikt.
Volume 3: Mijn werkster is een dodelijk wapen! Derde deel uit deze ondeugende reeks van de mythische Studio Gainax (Evngelion & FlCl) waarin een tragikomisch verhaal vermengd wordt met sciencefiction elementen op het klassieke Japanse werkstersthema.


Mahoromatic Vol.2 bevat aflvering 4 tot en met 6 (66 min.)
Mahoromatic Vol.3 bevat aflvering 7 tot en met 9 (66 min.)
Consumentenadviesprijs per dvd: 14.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans, Frans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 16/9 anamorf; Dolby 2.0.

Angelic Layer Vol.5 & 6

ImageImage

Volume 5: De stress wordt steeds groter en de gevechten heviger. Gelukkig heb ik een onvoorwaardelijk vertrouwen in mijn pop: Hikau. Om van gedachten te veranderen besluiten mijn vrienden en ik naar het strand te gaan. Meneer Icchan en zijn collega´s zijn er ook. Er hangt een romance in de lucht. Maar ik moet alweer terug om me voor te bereiden op de volgende wedstrijd tegen een geduchte tegenstander: de Kleine Prins van de Layer en zijn gevechtspop: de Tovenaar! Zou dit het einde van mijn toernooi kunnen betekenen?
Volume 6: Ik sta op het punt deel te nemen aan de beslissende wedstrijd van dit toernooi. Alles vermengt zich in mijn hoofd: mijn gevoelens, mijn herinneringen, mijn angst. Maar ik wil mijn zelfvertrouwen niet verliezen. Ik weet dat Angelic Layer me veel meer gegeven heeft als alleen maar overwinningen. En nu moet ik sterk zijn, want Hikaru gaat uitkomen tegen Athena, de Witte Engel. Met andere woorden, ik moet uitkomen tegen mijn eigen moeder!


Angelic Layer Vol.5 bevat aflevering 19 tot en met 22 (100 min.).
Angelic Layer Vol.6 bevat aflevering 23 tot en met 26 (100 min.).
Consumentenadviesprijs per dvd: 14.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 4/3; Dolby 2.0.

Final Fantasy Unlimited Box 2 (3 DVD)

Image

Ai en Yu Hayakawa zoeken hun ouders nog steeds. Begeleid door Lisa en Kaze verkennen ze het Land der Wonderen dat al zijn geheimen nog niet heeft prijsgegeven. Maar om hun doel te bereiken moeten ze alle vier verscheidene testen doorstaan, die zowel hun vechters- als intellectuele capaciteiten op de proef stellen. Zullen onze avonturiers op hun bestemming aankomen?

Door het talent van de bekende Studio Gonzo (Hellsing) met de grootste Japanse artiesten Mahiro Madea (Porco Rosso) en Kauto Nakazawa (Samurai Champloo) te combineren, schuiven technische stunts en een fantastische wereld vloeiend in elkaar over, dit alles op het ritme van de officiële muziek van Final Fantasy.


Final Fantasy Unlimited Box 2 bevat 3 dvd’s met 12 afleveringen (300 min).
Consumentenadviesprijs: 33.90 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 4/3; Dolby 2.0.
Last edited by ive on Sun Sep 30, 2007 1:53, edited 1 time in total.

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Post by ive »

De Heks Uit Het Westen Vol.2 (2 DVD)

Image

Firiel, Roux en Marie zijn weer op het kasteel van de Rolands. Eusis hoort van Lot dat Léndra aan populariteit wint aan het hof. Daarom reizen Adel en Firiel naar de hoofdstad om zich daar aan de adel voor te stellen en aanhangers te winnen. Firiel voelt zich echter niet op haar gemak tussen de adel, vooral niet wanneer verschillende heren serieus naar haar hand dingen. Het hele hof bemoeit zich met een mogelijk huwelijk tussen Firiel en Adels broer Eusis.

Deze oorspronkelijk Japanse cultroman is bewerkt door Katsuichi Nakayama (Perfect Blue & Evangelion) tot een avontuurlijk sprookje, waarin fantasy en heldenverhalen fantastisch samenkomen.


Heks Uit Het Westen Vol.2 bevat 2 dvd´s met 7 afleveringen (175 min).
Consumentenadviesprijs: 24.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 4/3; Dolby 2.0.

Rozen Maiden Vol.1 & 2 (2 DVD)

ImageImage

Volume 1:[/b] De Rozen Maiden is een serie poppen gemaakt door de poppenmaker Rozen, ook wel 'Otou-sama' (Vader) genoemd door de poppen. Hun belangrijkste energiebron is een mens (hun 'medium'). Een mens die verbonden is met een Rozen Maiden draagt een ring als symbool van deze verbintenis.
Jun brengt zijn tijd door met spijbelen om zijn dwangmatige koopzucht naar magische voorwerpen te bevredigen. Op een dag ontvangt hij een vreemd pakket met een prachtige porseleinen pop. Door de blonde lokken en het engelengezicht raakt Jun al snel in bekoring van Shinku. Maar de pop verbergt nog heel wat andere betoveringen, want Shinku is een Rozen, één van de zeven mythische poppen die met een fragment van de Roza Mystica gemaakt zijn, waardoor ze de macht heeft om te leven. Langzaam aan wordt Jun het slaafje van de o zo temperamentvolle pop! Is Jun bereid in wonderland te blijven, ook als hij daarvoor met het witte konijn de diepte in moet?
Volume 2: Afleveringen 7 tot en met 12.


Rozen Maiden Vol.1 bevat 2 dvd’s met aflvering 1 tot en met 6 (156 min).
Rozen Maiden Vol.2 bevat 2 dvd’s met aflvering 7 tot en met 12 (156 min).
Consumentenadviesprijs per dvd: 24.95 Euro; Release 11 oktober.
Taal: Japans; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 16/9 Anamorf; Dolby 2.0.

The District

Image

Virtuoze animatie brengt Romeo en Juliet naar het Hongarije van corrupte smerissen, hoeren, drugs en hiphop.
De jongeren van het achtste district van Boedapest groeien op temidden van ruzies en rivaliteit tussen hun Hongaarse, Arabische of zigeuner-ouders. Om een einde te maken aan de vijandigheden tussen de clans, en de hand te winnen van zijn geliefde Jules, bedenkt Richie een plan. Hij reist terug naar de pre-historie om een olieveld onder de wijk te creëren. Maar door de plotseling verworven rijkdom vestigt het getto een hoop ongewenste aandacht op zich, van Osama bin Laden tot de paus...

‘Animatie als een mitrailleur (...) Aron Gauder schiet met the District het hele geopolitieke circus én zijn Hongaarse landgenoten aan gort (...) Alleen al de openingscredits verdienen een prijs (...) Dit is hardcore-animatie waar Wallace & Gromit het niet langer dan een paar minuten uithouden’ - FILMKRANT
‘Budapest gets the South Park Treatment’ - VARIETY

Winnaar van verschillende prijzen (Annecy 05, SICAF Korea, Ottawa Animation IFF en Sitges 05)


The District (87 min.) Extra’s: making of the clip, vroege schetsen en tekeninngen.
Consumentenadviesprijs: 14.95 Euro; Release reeds leverbaar.
Taal: Hongaars; Ondertiteling: Nederlands, Frans; Beeld: 16/9 Anamorf; Dolby 2.0.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Nana! :) En die box is zoveel goedkoper dan de Franse release dus mooi mooi. 8) [Ik moest toch een nieuwe das hebben.]

Vraagjes:
Kaze FR geeft ook CD's uit van Nana (Anna Tsuchiya, en diens meer), komen die ook officieel naar bij ons?

Kaze heeft een grote participatie in de Franse manga-uitgeverij Asuka. Zijn daar plannen om zich ook op de NL mangamarkt te storten?
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Nananana yahoe! Nana moet en zal ik hebben.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Die Nana-box en The District zien er heel goed uit. Als ik de centen kan missen, zal ik ze zeker kopen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Post by ive »

Koen,

Ik heb de Nana cd´s op het werk liggen, ik zoek alleen nog een muzieklabel die ze wil verdelen. Wij (Filmfreak Distributie) zijn daar niet het geschikte bedrijf voor.
Maar we vinden wel iemand.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Goed nieuws! ;)
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Cool de Nana cd's ook nog ^^ Zeer hip.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Vermits ik erg tevreden ben van m'n Genshiken box... Komen de ultieme, volledige boxen van Beck en Monster ook officieel naar bij ons?
motivatiedip. help!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

Over Beck:
Ik had er al in juni over gehoord, en ik dacht dat ie in augustus zou verschijnen. Blijkbaar niet, maar ik hoop nog altijd dat ie komt. Is een must have voor mij.
Monster wil ik ook nog wel kopen, als het niet prijzig is want het is ook best een lange serie.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Bij Archonia staan vele Kaze releases (waaronder Beck en Monster) in de Bargains sectie. Ik hoop dan dat dat is omdat ze binnenkort de ultieme complete boxen gaan aanbieden en niet omdat ze er mee blijven zitten...
motivatiedip. help!

Post Reply