Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Post by Marv »

barbapapa wrote:Is helemaal geen anime -> imdb linkje
Dan hebben ze de stijl wel eventjes 'geleend'. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Post by Wimpuls »

een Amerikaanse minderwaardige kloon, waarschijnlijk... Die yanks : al wat ze ni zelf met hun 2 handen gemaakt hebben, moeten ze niks van weten.

User avatar
chii
Posts: 4
Joined: Sun Apr 23, 2006 14:46
Location: honselersdijk
Contact:

Post by chii »

oke, het lijkt der op..is het dan ook goed? der is tegen woordig zo veel uit japan dus vandaar dat ik het zij:wink:

Akane
Posts: 27
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:22
Location: Doos

Post by Akane »

Chii. Kleinere. Ava.

En het is niet zo dat ik de doorbraak van anime in de weg sta, ik sta de doorbraak van Naruto in de weg.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Akane wrote:Chii. Kleinere. Ava.

En het is niet zo dat ik de doorbraak van anime in de weg sta, ik sta de doorbraak van Naruto in de weg.
Same difference.

User avatar
chii
Posts: 4
Joined: Sun Apr 23, 2006 14:46
Location: honselersdijk
Contact:

Post by chii »

hoezo nou weer naruto? vind je dat niet leuk ofzo:p naruto-kun is vet man;) maar ik heb me plaatje aangepast. is het zo dan beter? :) greetzz :D
ow nog eff dit: beter komt naruto NIET op tv want dan halen ze alle goeie stukjes der uit net als wat ze bij dragonball hebbe gedaan. dat vind ik ZO triest..!! :?

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Post by Drazic »

chii wrote: ow nog eff dit: beter komt naruto NIET op tv want dan halen ze alle goeie stukjes der uit net als wat ze bij dragonball hebbe gedaan. dat vind ik ZO triest..!! :?
goede stukjes in naruto? waar ;)?
(en ava is nog steeds te groot...)

User avatar
chii
Posts: 4
Joined: Sun Apr 23, 2006 14:46
Location: honselersdijk
Contact:

Post by chii »

mwah jah t kan natuurlijk zijn dat jij t niet leuk vind en daarom narutos door braak in de weg staat maar van mij mag je. want sommise stukjes zijn "niet geschikt voor kindere onder een bepaalde leeftijd" dus halen ze dat weg zodat het voor 6+ is.. net zoals bij dragonball... beetje jammer.. maar sta jij maar lekker narutos doorbraak in de weg hoor is helemaaal niet erg :wink: :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re:

Post by NeeNee »

Wimpuls wrote:een Amerikaanse minderwaardige kloon, waarschijnlijk... Die yanks : al wat ze ni zelf met hun 2 handen gemaakt hebben, moeten ze niks van weten.
Over vooroordelen gesproken...

en dan verwijt je mensen dat ze anime geen kans geven?

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Post by Wimpuls »

Het zit zo: ik zat verkropt met het feit dat al wat Japans is, op wat kiddy anime na, geweerd wordt, en dat het wel oké is als iets gelijkaardigs getoond wordt van Amerikaanse makelij. Zodus, stak ik af op de Amerikanen, omdat dat drie jaar geleden bon ton was. Lekker hypocriet, inderdaad :)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Post by NeeNee »

Nou, ik was drie jaar geleden behoorlijk actief op het grootste Avatar forum :wink:, en ik kan je vertellen dat de meesten daar ook wel anime fans waren. Er wordt trouwens nog steeds meer anime vertoond op tv in de USA dan in ons Belgenlandje. :(

In hoeverre de tv zenders hier zich laten beïnvloeden door Japans vs Amerikaans laat ik in het midden, maar om het daarom meteen als minderwaardig te bestempelen lijkt mij toch een beetje kort door de bocht. Er zijn wel meer Amerikaanse en Europese cartoons in anime-stijl (Totally Spies, Martin Mystery, Winx, ...), en sommige daarvan zijn best goed.

De creators van Avatar hebben trouwens nooit gepretendeerd anime te maken, ze vinden het zelf net zo gek dat hun werk altijd op de anime afdeling terechtkomt. :D Mensen kunnen echt het verschil niet maken, he.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Post by Wimpuls »

is Winx niet Italiaans? Soit, je drie voorbeelden vind ik net flauwe doorslagjes van gelijkaardige anime. Er bestaat natuurlijk evenveel rommel in anime als in andere tekenfilms, dus ik maak er zeker geen punt van. En jawel, het was zeer kort door de bocht.
De gustibus et coloribus non est disputandum, niet? Wat een contradictio in terminis voor iemand met 1000+ posts :?
Obussius! One zero zero, achterut. Euh, ik ga terug gewoon wat manga lezen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Post by NeeNee »

Ja, en Totally Spies is Frans. Vond ik best wel grappig, trouwens. Ze deden het er ook zo duidelijk om. :)

Martin Mystery was oorspronkelijk een Italiaanse stripreeks die wat mij betreft absoluut niets manga-achtigs heeft (zie cover gallery) (oke, de gundam misschien. :P Maar da's dan ook alles). Ik weet niet waarom ze de tekenfilm opeens in anime-stijl gedaan hebben, maar daar stoor ik mij dus zeker niet aan. :wink:
Last edited by NeeNee on Tue Jun 09, 2009 20:30, edited 1 time in total.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Post by Marv »

Even mijn centje bijdragen.

Ik heb vorig jaar de hele Avatar-reeks bekeken en het was best goed.
Entertainend, vloeiende animatie, leuke moppen soms en een goed verhaal (tis nog altijd een kinderreeks he dus even relativeren).
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Nieuwe anime op de Vlaamse en Nederlandse TV?

Post by Ginrai »

met de nieuwe kinderzender word den oude "anime" weer uit de kast gehaald zoals maya&wickie de viking.

Post Reply