Ghibli - Buena Vista

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Ghibli - Buena Vista

Post by Koen »

http://www.animenewsnetwork.com/pressrelease.php?id=290

Ik ben wel niet zo een heel klein beetje erg geïnteresseerd in deze dvd's en vroeg me af of mensen ervaring hebben met de titels die wél al zijn uitgebracht in deze reeks. Degelijke afwerking? Waar vind je ze? En komen ze dan ook in een Regio 2 - UK versie uit of zo? :?:
motivatiedip. help!

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

kijk eens op amazon.co.uk
ik ben langzaam aan het uitkijken naar nen regiovrije DVD speler...
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

"deze reeks"?...bedoel je daarmee andere Ghibli films? Geen idee van die reeks of van alles in verband ermee...maar tot hier toe heeft slechts 1 Ghibli anime mij ontgoocheld: Umi ga Kikoeru...en dan nog, ik was enkel ontgoocheld omdat ie niet het niveau van alle andere Ghibli films haalt, maar naar mijn nietige mening steekt ie nog boven het gros uit...
Nu ja, eigenlijk kan ik je langs geen kanten helpen, maar ziehier, ik die iets post in het 'anime-forum' :bounce:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

ik bedoelde meer de kwaliteit van de subs, de extra's enzo, ik veronderstel dat die zowat gelijk zullen zijn in de reeks dvd's die buena vista nu uitgeeft van ghibli films ;)

ma eigenlijk wou ik ook gewoon es in anime forum posten :oops:
motivatiedip. help!

User avatar
Dejiko
Posts: 37
Joined: Tue Jan 20, 2004 10:08
Location: De Noordelijke Nederlanden
Contact:

Post by Dejiko »

Over de Buena Vista releases: de Engelse subs zijn gelijk aan die van de Japanse release. Totoro is als enige dubtitled (subs die geen letterlijke vertaling van het Japans zijn, maar een transscriptie van de Engels nagesynchroniseerde dialoog), maar dit heeft de Japanse release dus ook.

Bij Kiki's Delivery Service vond Buena Vista het 'te stil' en hebben ze op eigen houtje nog wat nutteloze achtergrondmuziek toegevoegd :evil:. Castle in the Sky heeft een geheel nieuw opgenomen soundtrack, maar deze is wel door originele composer Jo Hisaishi gedaan, dus afhankelijk van je drang naar authenciteit misschien op te vatten als een verbetering t.o.v. de originele mono track. Ik vermoed dat Nausicaa ook een dergelijke behandeling te wachten staat omdat die ook origineel in mono is.

Hope that helps ;)
Mr. Underhill, welcome back. We've... missed you.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

ja, twas zo'n info dak wa wou 8) merci!

de collector's item van grave of the fireflies koop ik int frans ze, das simpeler :D
motivatiedip. help!

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Heb Grave of the fireflies een tijdje geleden eindelijk gezien en ik moet zeggen, bwerk. Nee, niet omdat er geen geweld en/of sex enzo in voorkomt, ik ga bij de 1e gaan om dat cliché te doorbreken, maar hij zei me echt niks. Heb hem gewoon uit principe uitgezien eigelijk.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

ik vind da ne schitterende film, beter dan de typische studio ghibli. als ze zo geen bollekes meer hebben uit da blikken dingske, omg :cry:
motivatiedip. help!

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Mja, de emotie is heel erg goed weergegeven, maar ik hou zowieso niet van drama-films. Het zal daar wel aan te wijten zijn.

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

Ik heb em ni helemaal gezien, maar ik von hem SCHI-TTE-REND getekend.
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

User avatar
Ryu
Posts: 20
Joined: Thu Mar 25, 2004 20:09
Location: Earth-Sol Sector

Post by Ryu »

Mja, dat is wel natuurlijk, hij is inderdaad prachtig getekend inderdaad, hoedje af daarvoor :D !

User avatar
Gerrit
Administrat0r
Posts: 198
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:30
Location: I am where I'm at.
Contact:

Post by Gerrit »

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 21-9607632

Bijn amazon zijn er nen hoopschoon anime deals....
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-

Post Reply