Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Het nieuwe jaar staat alweer bijna voor de deur, dus maar eens kijken wat de winter te bieden heeft: https://anichart.net/Winter-2024

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Voor de verandering eens een keer amper vervolgen, of tenminste niet die ik ga kijken:
  • Urusei Yatsura 2nd Season
Wat trekt verder m'n aandacht:
  • Uiteraard Dungeon Meshi /Delicious in Dungeon. Ik ben inmiddels wel wat achterop geraakt met de manga, maar hetgeen wat ik gelezen heb was hilarisch.
  • Metallic Rouge, blijkbaar ter ere van 25 jaar studio Bones? Ziet er in ieder geval zeer gelikt uit.
  • Ore dake Level Up na Ken / Solo Leveling. Bekende manhwa-titel, hopelijk pakt deze beter uit dan eerdere manhwa-adaptaties...
  • Kyuujitsu no Warumono-san / Mr. Villain's Day Off. Alien-schurk is toe aan wat vrije tijd, maar zal daar flink voor moeten knokken. Oké, klinkt grappig.
  • Himesama "Goumon" no Jikan desu / 'Tis Time for "Torture," Princess. Over een princes die door een demon lord geëxecuteerd gaat worden.....middels lekker eten of zo? I'm confused....
  • Heel misschien Pon no Michi / The Way of Pon. CGDCT over mahjong.
Kortom, niet heel veel. En het lijkt sowieso ook weer een seizoen overvol met nou niet heel erg origineel klinkende isekai te worden. En van wat ik zo snel zag ook weer twee Villainess-series. Zou dit dan eindelijk dat magere seizoen worden waarin ik m'n kijkachterstand van eerdere seizoenen eens weg kan werken?

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nou, met de eerste nieuwe serie van het jaar dacht ik al héél snel klaar te zijn, toch nog even een kans gegeven, maar amper over de helft had ik er toch echt genoeg van: Isekai de Mofumofu Nadenade suru Tame ni Ganbattemasu oftewel Fluffy Paradise gaat het dus niet worden. Vrouw ervaart gevalletje karoshi, krijgt van god een tweede kans maar begint te raaskallen als hij haar vraagt wat ze als bijzondere kracht wenst, en reïncarneert vervolgens als jongste dochter in een adelijke familie in de meest cliché isekaiwereld denkbaar. En wat is haar bijzondere kracht dan? Alle dieren, zowel normale als monsters zijn blijkbaar gek op haar. En dat is de hele gimmick van de serie. Het is duidelijk allemaal heel schattig bedoeld, maar elk greintje originaliteit ontbreekt verder.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog van gisteren: Mahou Shoujo ni Akogarete oftewel Gushing Over Magical Girls is schaamteloos ecchi zoals we dat toch al een tijdje niet gezien hebben. Op zich wel een leuke idee om de focus te verschuiven van de heldinnen naar de (tegen wil en dank) slechterik die stiekem toch wel wat lijkt te genieten van haar dominatrix-achtige rol. Vraag is vooral of het niet steeds een herhaling van zetten gaat worden.

En dan vandaag verder. Met Sokushi Cheat ga Saikyou sugite, Isekai no Yatsura ga Marude Aite ni Naranai n desu ga. a.k.a. My Instant Death Ability is So Overpowered, No One in This Other World Stands a Chance Against Me! was ik zowat sneller klaar dan de tijd die het kost om die titels te lezen. Oké, nog net niet zo snel, maar veel scheelt het niet. De openingsscene wekt nog even de indruk dat het iets origineels zou kunnen zijn, maar al snel blijkt het gewoon weer een aartslelijke isekai met een cliché-OP protagonist. Iets wat ik uiteraard op voorhand zelfs al uit de Japanse titel had moeten kunnen destilleren.

Mato Seihei no Slave oftewel Chained Soldier zag er nou ook niet bepaald gelikt uit (nou ja, op bepaalde scenes na dan), maar slaagde er nog net in m'n aandacht tot het eind vast te houden. Het grootste probleem is dat de serie lijkt te proberen heel edgy te zijn, maar daar geen moment echt in slaagt, het is allemaal te halfslachtig. Weinig kans dat ik dit verder ga kijken.

Dungeon Meshi a.k.a. Delicious in Dungeon was vrijwel precies wat ik ervan verwachtte. Ik moet zeggen dat ik me te weinig specifieke details van de manga kan herinneren voor een direct vergelijk, maar de sfeer is direct goed getroffen. En het belangrijkste: het eten ziet er verrukkelijk uit! Echter wel een tip: vergeet even dat Netflix ook aan NL subs doet, want ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit met Google Translate vertaalde Engelse subs zijn....

Ishura tenslotte doet me ergens wel weer aan Mato Seihei no Slave denken, maar dan minder edgy en aanzienlijk beter uitgevoerd. Een ogenschijnlijk vreedzame stad wordt plots bedreigd door golems die niets liever doen dan mensen ledemaat voor ledemaat uit elkaar plukken (zoals Yuno van nabij kan aanschouwen), alsmede hun XXXXXL-broertje met een giant "laser". Maar gelukkig is daar dan ook ineens een zogenaamde "visitor" (dus toch stiekem een isekai?) die met z'n zwaard korte metten maakt met de dreiging. Geen toppunt van originaliteit maar het ziet er niet verkeerd uit.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Chiyu Mahou no Machigatta Tsukaikata oftewel The Wrong Way to Use Healing Magic had bepaald niet de sterkste start. Eerst maken we kennis met onze protagonist die zichzelf beschrijft als een vergeetbare, saaie scholier die hoopt op een spectaculairder leven, en dan volgt de titel van deze eerste aflevering: Dragged into Another Word!. Zucht, weer zo'n inspiratieloze isekai. Maar ik moet zeggen dat het me daarna toch nog enigszins meeviel, en het in ieder geval erin slaagde me nieuwsgierig te houden. Ik bedoel, toen droomkoppel Student Councel President en Student Councel Vice President ineens veel te aardig waren tegen onze ordinary high school student with no particular talents zat ik eigenlijk te wachten tot ze hem voor de bus euh Truck-kun zouden gooien. En dan eenmaal in de andere wereld die reacties van Student Councel President. En vervolgens de onthulling van hun magische krachten, en vooral wat daarna gebeurde. Ik waag weliswaar te betwijfelen of dit een blijvertje wordt, maar wil toch eigenlijk nog wel even zien wat Rose met onze arme ordinary high school student with no particular talents gaat doen.

Voor de rest lijkt het allemaal weinig soeps, overal verder alleen op fast forward het einde gehaald....

Te beginnen met Momochi-san Chi no Ayakashi Ouji oftewel The Demon Prince of Momochi House. Over Momochi-san, een weeskind die dat voor haar 16e verjaardag een huis van haar overleden ouders erft. Probleempje: het huis staat niet alleen ergens compleet in the middle of nowhere zonder stroom of mobiel netwerk, maar wordt ook bewoond door een drietal bishies, die haar liever kwijt dan rijk zijn. O, en het blijkt ook nog een spookhuis te zijn. Laat maar.

Dan Nozomanu Fushi no Boukensha a.k.a. The Unwanted Undead Adventure, over een niet zo'n goeie avonturier die op een dag een geheime gang in een labyrinth ontdekt en niet veel later door iets wat een draak moet voorstellen wordt opgegeten. Einde verhaal. O nee, hij komt weer tot leven als skelet. En aangezien undead door de maatschappij niet echt geaccepteerd worden moet hij zichzelf zien te evolueren tot een hogere undead-vorm. Niet het slechtste concept, maar de uitvoering is saaaaaai....

En tot slot Sasaki to Pii-chan oftewel Sasaki and Peeps. Over Sasaki, een kantoorslaaf van middelbare leeftijd die op een dag een vogel als huisdier koopt. Een vogel die kan praten en een wijsgeer uit een andere wereld blijkt. En vervolgens Sasaki helpt een handeltje van moderne Japanse producten in die andere wereld op te zetten voor een extra zakcentje. En hem ook introduceert in de wereld der magie...wat uiteraard ook weer behoorlijke consequenties heeft. Klinkt allemaal lekker maf, maar ook hier werkt de uitvoering niet mee. Het is sowieso al een aflevering van dubbele lengte, maar nog voor de helft had het m'n interesse verloren en heb ik de rest uitgeskipt. O, en weer een gevalletje vertaling: waarom moest überhaupt Pii-chan in Peeps gewijzigd worden?

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En toch nog eentje van gisteren: Pon no Michi oftewel The Way of Pon. Nashiko wordt door haar moeder het huis uit geschopt omdat ze teveel herrie maakt, maar gelukkig blijkt vaderlief dan nog een gesloten mahjong-parlor te hebben die ze met haar vriendinnen mag gebruiken als ze de boel een beetje aan kant maken. En al snel maakt het poetsen dus plaats voor een spelletje mahjong. Op zich vrij typisch CGDCT, al is het gezien de character designs én de materie wellicht beter om "Cute" met "Stacked" te vervangen. Eigenlijk een SGDST dus, hoe origineel! En ook een hoop gekke gezichten met diverse Kaiji en zelfs een One Piece reference. Van deze eerste aflevering werd ik echter nog niet bar veel wijzer als het gaat om de regels van het spel, ik hoop toch dat de rest van de serie daar meer aandacht aan geeft, anders gaat de lol er waarschijnlijk snel van af. De serie speelt zich overigens af in Onomichi, een stadje wat ik graag nog eens wil bezoeken, hopelijk krijgen we daar dus ook nog wat meer van zien.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Ore dake Level Up na Ken? Nou ja, laten we het maar gewoon bij Solo Leveling houden. Weer eens een manhwa-adaptatie van toch een grote titel, maar niet voor het eerst weet die me toch niet echt te overtuigen. 10 jaar geleden zijn er mysterieuze poorten naar een andere wereld opgedoken, een wereld met magie en monsters die immuun zijn voor kogels en ander modern wapentuig. En met waardevolle grondstoffen. Maar gelukkig zijn er hunters, elk met hun eigen rank. En Sung heeft de pech dat hij de zwakste van allemaal is. Maar hij heeft geld nodig, en gaat dus toch maar mee op een ogenschijnlijk simpele missie die hij maar ternauwernood (dankzij een bevriende healer) overleeft. En als er dan een geheime gang opduikt heeft hij uiteindelijk de bepalende stem om toch maar door te gaan. Alwaar een mysterieuze zaal vol enorme standbeelden op hen allen wacht....en niet van plan is ze te laten gaan. Tot zover dus nog niks wat Solo Leveling onderscheidt van je doorsnee isekai/fantasy. Dit lijkt me nou typisch een gevalletje waarbij een dubbele eerste aflevering wellicht geholpen zou hebben.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En nog drie van gisteren:

Te beginnen met Kekkon Yubiwa Monogatari oftewel Tales of Wedding Rings. Na een toch wel wat eigenaardige eerste kennismaking is Sato al jaren bevriend met Hime, maar stiekem zou hij wel meet willen. Maar net als hij haar dat wil vertellen komt zij met het nieuwtje dat ze gaat verhuizen. Naar een ver land. Morgen. Dat verre land blijkt dus een andere wereld te zijn waar ze een prinses is (joh...). Sato bedenkt zich geen moment en slaagt erin haar te volgen, om daar direct haar gearrangeerde huwelijk met Prince Charming te verstoren, en is hij de nieuwe Ring King. Die ook meteen het land moet beschermen tegen kwaaie monsters. Eén deel cliché-romance en één deel cliché-isekai, maar het pakt vooralsnog beter uit dan de som der delen. Afgaand op de OP en ED lijkt dit echter de ecchi harem-kant op te zullen gaan...

Dan Yubisaki to Renren a.k.a. A Sign of Affection. Wederom romance, maar met de twist dat protagoniste Yuki haar hele leven al doof is, en alleen middels gebarentaal of middels schrift kan communiceren. Als Itsuomi haar dan uit een wat ongemakkelijke situatie in de trein helpt is ze direct hoteldebotel. En gelukkig voor haar lijkt dat niet alleen wederzijds, maar lijkt Itsuomi ook oprecht geïnteresseerd te leren omgaan met haar handicap. Soms wel op wat eigenaardige manieren, maar goed. En dat aspect is ook echt enige wat deze anime toch nog een beetje interessant maakt, maar of dat voldoende gaat zijn dit te blijven kijken? Ik waag het eerlijk gezegd te betwijfelen.

En tot slot Saikyou Tank no Meikyuu Kouryaku: Tairyoku 9999 no Rare Skill-mochi Tank, Yuusha Party wo Tsuihou sareru oftewel The Strongest Tank's Labyrinth Raids. Over Rud, "tank" in de hero-party, en blijkbaar de sterkste die er is. Maar met een probleem: tijdens gevechten lopen zijn stats om onverklaarbare redenen terug. En dus wordt ie door de kwal van een hero eruit geknikkerd. En besluit maar terug te gaan naar z'n zusje in een andere stad. Maar als ze dan onderweg worden aangevallen ontmoet hij Luna, die skills kan identificeren, waarmee duidelijk wordt dat wat eerder nog een gebrek leek eigenlijk best wel een superkracht is. Kortom, weer een fantasy waarin de loser uiteindelijk de held wordt. Laat maar.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Kyuujitsu no Warumono-san oftewel Mr. Villain's Day Off draait om een hoge pief bij The Evil League, een buitenaardse organisatie gericht op het uitroeien van de mensheid om zo de aarde over te kunnen nemen. Behalve dan op z'n vrij dagen, dan gaat hij liever bijvoorbeeld panda's kijken. En als hij dan een van de Rangers tegenkomt waar hij doordeweeks een strijd op leven en dood mee uitvecht tegenkomt dan is er toch even een wapenstilstand. Klinkt als een soort humor die mij wel zou moeten liggen, gezien ook diverse series de laatste jaren waarin schurken stiekem toch ook een zachtaardige kan blijken te hebben. Maar helaas, meer dan op z'n best mild grappig wordt het geen moment, en alles gaat zo traag. Dit gaat bij deze ene aflevering blijven.

Loop 7-kaime no Akuyaku Reijou wa, Moto Tekikoku de Jiyuu Kimama na Hanayome Seikatsu wo Mankitsu suru a.k.a. 7th Time Loop: The Villainess Enjoys a Carefree Life Married to Her Worst Enemy! gaat waarschijnlijk wel aan de haal met de prijs voor de langste titel van het seizoen. Afgezien daarvan was dit niet onaardig. Nadat Rishe van de kroonprins te horen krijgt dat hij de verloving met haar afbreekt moet ze noodgedwongen een heel ander leven gaan leiden. Wat haar eigenlijk prima bevalt....totdat ze 5 jaar later sterft in een oorlog. Maar niet getreurd, want ze krijgt de kans het allemaal nog eens dunnetjes over te doen. Weer ander leven, maar ook weer na 5 jaar dood. En dat blijft zich zo herhalen, waarbij ze in de 6e loop door keizer Albert euh sorry Arnold Hein gedood wordt, steeds de aanstichter van de oorlog. En nu dus een 7e poging, waarin alles mis lijkt te lopen....totdat de op dat moment nog slechts kroonprins Arnold Hein haar ten huwelijk vraagt. Weer eens een Villainess-die-haar-noodlot-moet-ontlopen anime dus, maar deze eerste aflevering beviel me wel. De vraag is meer waar dit nu al haar eerdere levens verteld zijn verder heen gaat.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog een drietal van gisteren:

Te beginnen met Dosanko Gal wa Namara Menkoi oftewel Hokkaido Gals Are Super Adorable!. Tsubasa is net vanuit Tokyo verhuisd naar het winterse Kitami, Hokkaido als hij daar de afstanden wat onderschat, zich in the middle of nowhere door een taxi laat afzetten, om dan tot de ontdekking te komen dat afstanden op Hokkaido fors kunnen zijn. Gelukkig ontmoet hij bij een bushalte gyaru Fuyuki, die bij hem in de klas blijkt te zitten en direct beste maatjes met hem wil zin. Of toch meer dan dat? Het interessantste aan deze serie is de setting in een zéér winters Hokkaido. Voor de rest heeft het ongeveer net zoveel om het lijf als Fuyuki wanneer ze door de ijzige vrieskou de Seicomart bezoekt om Katsugen in te slaan. Niet erg veel dus.

Himesama "Goumon" no Jikan desu a.k.a. 'Tis Time for "Torture," Princess draait om een prinses die met het grootste gemak de sterkste monsters verslaat, maar desondanks door het leger van de Demon Lord gevangen is genomen. Samen met haar levende zwaard. En nu wordt ze gemarteld om zo wat geheime informatie los te laten. Gemarteld door haar lekker eten voor te houden. Waar ze uiteraard voor bezwijkt. Niet ongrappig, maar het lijkt nu reeds op het eindeloos herhalen van dezelfde grap uit te draaien. Dit had als short beter gewerkt. De beste grap is eigenlijk nog de post-credit terugblik op de openingsscene, maar nu vanuit het perspectief van de prinses zelf.

En tot slot Oroka na Tenshi wa Akuma to Odoru oftewel The Foolish Angel Dances with the Devil. Ik weet niet wat deze serie wil proberen, maar het werkt wat mij betreft duidelijk niet. Skip.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Akuyaku Reijou Level 99 heeft eigenlijk een veel langere titel, alsmede een Engelse titel die eigenlijk de hele twist van deze eerste aflevering verklapt. Vandaar dat ik het deze keer maar beperk tot de verkorte Japanse titel, ook het enige wat ik op voorhand had gezien, waardoor deze episode me toch even voor de gek wist te houden. Maar toch, zowel voor als na de twist is het toch niet bijster interessant, dus ook hier maar de vraag of ik nog meer ervan zal gaan kijken.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Metallic Rouge draait om een wereld waarin mensen en androids genaamd Nean samen leven, al gaat dat niet altijd zonder slag of stoot. De androids draaien blijkbaar op een goedje genaamd Nectar, wat blijkbaar knap prijzig is en door mensen ook als drug gebruikt kan worden. Of zo. En uiteraard volgen de androids braaf Asimovs wetten....behalve een aantal niet van mensen te onderscheiden androids genaamd The Immortal Nine. Of zo. Deze eerste aflevering draait duidelijk meer om sfeer dan om infodumps. Beetje jammer dat de ogenschijnlijk voornaamste antagonist een tamelijk cartooneske draai aan de verder zeer stijlvolle wereld meent te moeten geven.

Gekai Elise oftewel Doctor Elise: The Royal Lady with the Lamp is een wat eigenaardige (dubbele?) isekai over een superchirurg in de moderne wereld die nog nooit een patiënt niet heeft weten te redden, maar zich ervan bewust is dat ze een eerder leven heeft gehad als in een adellijke familie waarmee het slecht is afgelopen. En als haar vliegtuig dan neerstort en ze (uiteraard) iedereen weet te redden behalve haarzelf is ze plots weer terug in haar eerste leven. Heel verheffend is het allemaal zeker niet en ik gok zomaar dat het er weer om gaat draaien dat ze haar noodlot weet af te wenden, maar deze eerste aflevering wist me net nieuwsgierig genoeg te houden om het uit te zitten.

En met 30-sai made Doutei dato Mahoutsukai ni Nareru Rashii oftewel Cherry Magic! Thirty Years of Virginity Can Make You a Wizard?! en Sengoku Youko was ik dan weer tamelijk snel klaar.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

In Gekkan Mousou Kagaku oftewel Delusional Monthly Magazine is Satou een wetenschapper (...) die geobsedeerd is door het gezonken continent Mo. En als niemand zijn dossier daarover wil publiceren wendt hij zich tot een vaag magazine over obscure zaken waar meer waarheid achter zou zitten dan iedereen denkt. En uiteraard is het geheimhouden van de waarheid rond Mo één groot complot. En dus duurt het niet lang tot iedereen achter hem aan zit. Maar gelukkig is er dan een MOpart dat plots nieuwe collega Taro in een wannabe-Thundercat doet veranderen. Het is allemaal raar, tamelijk random, maar desondanks toch niet erg boeiend.

En dan Majo to Yajuu a.k.a. The Witch and the Beast. Guideau en Ashaf arriveren in een stad waar een heks eens niet de slechterik maar juist de alom vereerde held is die de stad beschermt. Of misschien toch niet? Dit lijkt typisch een serie met meer ambitie en ideeën dan het talent en budget toelaat.

En nog de terugkeer van Urusei Yatsura, geen verrassingen hier. Meer van hetzelfde wat nog altijd lekker random is.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En nog van gisterenavond:

Met Snack Basue was ik vrij snel klaar. Het draait om een kleine bar in Sapporo, en dan om de gesprekken tussen toevallige bezoekers, het personeel en de stamgasten. En is duidelijk grappig bedoeld, maar voor mij werkt het totaal niet.

Dan was er ook nog Saijaku Tamer wa Gomi Hiroi no Tabi wo Hajimemashita. oftewel The Weakest Tamer Began a Journey to Pick Up Trash. In een wereld waarin iedereen skills met een bepaald aantal sterren heeft is Femicia de uitzondering. Ja, ze heeft een Tamer-skill, maar met 0 sterren. En dus wordt ze zelfs door haar ouders verdreven, en nu wil haar dorp haar zelfs dood hebben. Maar met wat vindingrijkheid weet ze uit hun handen te blijven, en besluit dat het veiliger is voortaan als jongen genaamd Ivy door het leven te gaan. En dan ontfermt ze zich over een zwakke slime-soort voor wie een flinke windvlaag al fataal kan zijn en vaak het einde van de dag niet haalt. O, en had ik al gezegd dat ze stemmen uit een vorig leven hoort, en het dus mogelijk een isekai betreft? Qua verhaal stelt het allemaal nog niet heel veel voor, dit is nog vooral een karakterintroductie, en meer show dan tell. Wat best aardig uitpakt, sowieso beter dan de titel deed vermoeden. Gaat zeker nog wel een ronde door.

En dan vandaag verder met Bucchigiri?!, niet te verwarren met Bucchigire! van anderhalf jaar geleden. Als Arajin op een nieuwe school terechtkomt blijkt deze vooral strijdtoneel van twee bendes delinquenten. En een vroegere jeugdvriend blijkt de leider van de ene bende, terwijl hij al snel een date heeft met het zusje van de leider van de andere. O, en dan hebben we ook nog een geest uit de fles euh pistool. Want hoewel dit zich in hedendaags Yokohama afspeelt gaat er ook een scheutje 1001 nacht in de mix. Lekker maf allemaal, bevalt me vooralsnog wel.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 518
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog eentje van gisteren: Yuuki Bakuhatsu Bang Bravern oftewel Bang Brave Bang Bravern. Ao bestuurt een Titatonostrider, weer een creatief naampje voor een mech. Tijdens een gezamenlijke training van het Japanese en Amerikaanse leger op Hawaii worden ze plots aangevallen door....aliens! Waar ook zo'n mech toch geen antwoord op heeft. Maar net als alle hoop verloren lijkt komt er hulp uit een onverwachte hoek. En het is juist deze twist die me toch nieuwsgierig maakt naar meer.

Post Reply