Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

4-nin wa Sorezore Uso wo Tsuku a.k.a. The Little Lies We All Tell draait om een viertal hele normale schoolmeisjes.....of toch niet? Want elk van hen blijkt een "klein" geheimpje voor de rest te verbergen. Ergens doet dit me wat denken aan Asobi Asobase, maar aanzienlijk minder absurd. Best grappig, maar of dit een heel seizoen leuk blijkt?

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En uiteraard moet er altijd nog aan laatkomertje zijn, in dit geval Fumetsu no Anata e Season 2 oftewel To Your Eternity. We maken een sprongetje in de tijd, na de dood van Pioran heeft Fushi 40 jaar in z'n uppie afgezonderd van alles en iedereen doorgebracht. Nou ja, samen met de Observer (nog altijd zo'n fijne gesprekpartner...), en zo op z'n tijd gestoord door de Nokkers die zo een goede voedselvoorraad opleveren. Dat alles verandert als Fushi te horen krijgt dat de Nokkers plots elders mensen aanvallen om hen uit de ten te lokken. En plots wat oude en nieuwe bekenden een terugkeer maken in zijn bestaan. Het begint in ieder geval beter dan de teleurstellende laatste arc van het eerste seizoen. En wel opmerkelijk: de OP is gebleven, heeft alleen wat nieuwe animatie gekregen.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Grappig dat m'n laatste reactie hier Fumetsu no Anata e betrof, die heb ik na drie afleveringen namelijk toch gedropt. Met name vanwege één werkelijk onuitstaanbaar personage die gezien z'n prominente aanwezigheid in de OP vast nog wel een paar afleveringen mee zal gaan. En als daar dan eigenlijk bar weinig interessants tegenover staat....laat maar.

Verder nog wel meer geschrapt, er is domweg teveel dit seizoen...

Nog wel een late late aanvulling: Wan Sheng Jie oftewel All Saints Street. Een van origine Chinese short bestaande uit drie seizoenen, nu met steeds 6 afleveringen aan elkaar geplakt en met Japanse dub. Slice-of-life rondom een demoon die op aarde terecht komt in een huis met een engel, een vampier en een weerwolf. O, en een mummie, maar die wordt steevast door iedereen vergeten. Typisch iets wat prima werkt in zo'n short-formule met brokjes van 4 minuten.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Shorts in het algemeen vind ik echt niets om te volgen... Zeg maar, een extra segment achter een "gewone" reeks vind ik prima te volgen, maar als zelfstandige serie... Als format lees ik dan liever gewoon bv. een 4-panel manga

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Ben er juist wel een fan van, al komen er helaas te weinig goede voorbij. Met name voor sommige vormen van humor is 24 minuten gewoon te lang, die werken beter in kleine doses. Mooi voorbeeld vind ik Aggretsuko, ik vond de oorspronkelijke reeks met slechts een minuutje per aflevering geweldig....en heb die er ironisch genoeg achter mekaar door doorheen gedraaid. Ik heb wel een poging gewaagd met de Netflix-serie, maar de langere speelduur per aflevering stoorde me daar juist.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

De Eindafrekening

Afgerond
  1. Chainsaw Man: 8+
  2. Akiba Maid Sensou a.k.a. Akiba Maid War: 8
  3. Spy x Family Part 2: 8
  4. Bocchi the Rock!: 8-
  5. Kidou Senshi Gundam: Suisei no Majo a.k.a. Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury: 8-
  6. Pui Pui Molcar: Driving School 7.5
  7. Do It Yourself!!: 7+
  8. Yama no Susume: Next Summit a.k.a. Encouragement of Climb: Next Summit: 7
  9. Bastard!! Ankoku no Hakaishin Part 2 a.k.a. BASTARD‼ Heavy Metal, Dark Fantasy part 2: 7
  10. Futoku no Guild a.k.a. Immoral Guild: 6.5
  11. Peter Grill to Kenja no Jikan: Super Extra a.k.a. Peter Grill and the Philosopher's Time: Super Extra: 6+
Doorlopers / vertraagd
  • Boku no Hero Academia S6 a.k.a. My Hero Academia S6 (16/25)
  • Blue Lock (15/24)
  • Urusei Yatsura (15/23)
  • Golden Kamuy S4 (6/13)
Dropped
  • Aru Asa Dummy Head Mic ni Natteita Ore-kun no Jinsei (6/12)
  • Fumetsu no Anata e Season 2 a.k.a. To Your Eternity S2 (3/20)
  • Kage no Jitsuryokusha ni Naritakute! a.k.a. The Eminence in Shadow (3/20)
  • Fuufu Ijou, Koibito Miman. a.k.a. More than a married couple, but not lovers. (3/12)
  • Uchi no Shishou wa Shippo ga Nai a.k.a. My Master Has No Tail (2/13)
  • 4-nin wa Sorezore Uso wo Tsuku a.k.a. The Little Lies We All Tell (1/11)
  • Shinmai Renkinjutsushi no Tenpo Keiei a.k.a. Management of a Novice Alchemist (1/12)
  • Human Bug Daigaku a.k.a. The Human Crazy University (1/12)
  • Yuusha Party wo Tsuihou sareta Beast Tamer, Saikyoushu no Nekomimi Shoujo to Deau a.k.a. Beast Tamer (1/13)
  • Renai Flops a.k.a. Love Flops (1/12)
  • Shinobi no Ittoki (1/12)

Post Reply