Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Aangezien ook 2021 er alweer bijna op zit (had dit jaar werkelijk 12 hele maanden?) tijd om maar eens vooruit te gaan kijken naar wat 2022 ons gaat brengen: https://anichart.net/Winter-2022

Waar winterseizoenen meestal wel behoorlijk bezet zijn al is het maar met een hoop sequels valt dat nu toch een tikje tegen. Uiteraard twee titels die eruit springen: de Entertainment District Arc van Kimetsu no Yaiba welke afgelopen weekend reeds een (moeizame) start heeft gemaakt, en het tweede (en laatste?) deel van het laatste seizoen van Shingeki no Kyojin. Daarnaast krijgen ook PriConne en Vanitas no Carte elk een tweede seizoen, maar vooral van die laatste moet ik nog zien of ik die ga kijken.

Daarnaast nog drie doorlopers van het herfstseizoen: Ousama Ranking is als een van de sterkste series van het seizoen (en jaar?) zeker van z'n plekje, bij Kyoukai Senki en vooral Platinum End is er wel enige twijfel.

Maar dan nieuwe series.....eh......tsja....als ik er dan toch een paar uit moet pikken:
  • Hakozume: Koban Joshi no Gyakushuu want Madhouse
  • Shuumatsu no Harem, vooral kijken hoe erg dit gaat worden....
  • Sono Bisque Doll wa Koi wo Suru, romcom over een traditionele poppenmaker en een cosplayer
Maar hopen dus dat het seizoen nog een paar verrassingen in petto heeft.....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Hmm, ik kwam laatst de titel On Air Dekinai! tegen en het concept (over het maken van een televisie anime) leek me wel leuk, maar het is dus een shorrt... ik denk dan dat het toch wel iets anders wordt dan ik had verwacht (ik dacht dat het een soort Juhan Shuttai! zou worden, maar dat lijkt me sterk als het een short is...)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by NeeNee »

Platinum End kan ik afraden. Het begin is nog te doen, maar het verhaal sleept enorm aan en het einde is ronduit :@:

Ik heb het dan uiteraard over de manga. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de anime veel beter gaat zijn...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Platinum End is inderdaad al een aardige dumpster fire....maar om alle verkeerde redenen nog best vermakelijk. Bij Kyoukai Senki begon dat gevoel al steeds meer weg te zakken, maar gelukkig lost dat probleem zichzelf op nu het toch geen doorloper blijkt maar na 13 afleveringen de koek (voorlopig) even op is.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En we zijn weer begonnen! Oké, stiekem gisteren al, maar ja....

En als eerste direct eentje van mijn korte lijstje: Hakozume: Kouban Joshi no Gyakushuu oftewel Police in a Pod. Over een tweetal politieagentes in een koban, de een een nieuwkomer, de ander een ervaren rot die blijkbaar vanwege haar gedrag is overgeplaatst van échte misdaadbestrijding naar de koban. Dat levert een aardige scene met een inbreker op, maar verder....nog niet zoveel. Nou ja, het wordt wel heel duidelijk wat voor dankbaar werk dit is. Maar toch een beetje magertjes.

Vervolgens Orient, waarin het Japan uit de Sengoku-periode is overgenomen door demonen. En met voldoende hersenspoeling is iedereen ervan overtuigd dat dit maar beter is zo. Nou ja, bijna iedereen, want er zijn nog de bushi die ertegen strijden, ook al worden ze (en hun nabestaanden) door de rest van de bevolking verketterd. Maar uiteraard is dat ook exact wat onze twee protagonisten van plan zijn. Ergens heb ik me hiermee best vermaakt, maar toch deels voor de verkeerde redenen: het is allemaal zo onzinnig. Hoe protagonist #1 een uitermate flashy wapen heeft terwijl alle anderen hun werk als mijnwerker gewoon met een simpel houweel moeten doen. Hoe protagonist #2 plotseling opduikt op een uitermate flashy motorfiets. Hoe belachelijk de demonen eruit zien. Hoe ze ons tweetal geen strobreed in de weg hebben gelegd en deels zelfs geholpen hebben om hun opstandje te bewekrstelligen. En hoe een heel stel van hen toch erg simpel door ons tweetal in de pan wordt gehakt. Duidelijk geen serie waarbij je alteveel moet nadenken....

Dan Tokyo 24-ku a.k.a. Tokyo 24th Ward, met een dubbele openingsaflevering. Die het ook wel nodig heeft om een beetje interessant te worden, want er wordt rustig de tijd genomen voor zaken die helemaal niet zo boeiend lijken. In deze wereld heeft Tokyo een 24e special ward, een kunstmatig eiland in de baai die blijkbaar onder een geheel afwijkend bestuur viel maar nu mogelijk toch echt onderdeel van Tokyo moet gaan worden. En schijnbaar is het een wat wetteloze probleemwijk, al lijkt dat echt iets van momentjes. En we hebben een drietal vroegere schoolvrienden die inmiddels hun eigen weg zijn gegaan, maar bij de herdenking van een eerdere ramp elkaar weer tegenkomen. En dan worden ze plots alledrie gebeld door een bij die ramp omgekomen vriendin danwel zus, krijgen spontaan superkrachten en moeten een spectaculaire reddingsactie verrichten. Ondanks 48 minuten speeltijd is het allemaal nog tamelijk vaag, maar ik zie toch wel enige potentie hiervoor.

En tot slot Leadale no Daichi nite oftewel World of Leadale. Over een meisje dat blijkbaar in vrij beroerde toestand in een ziekenhuis aan de life support lag (truck-kun?) en niks anders kon doen dan VRMMORPG Leadale spelen, maar tijdens een stroomstoring geïsekaid wordt naar de game. Alleen dan wel 200 jaar later dan wat ze gespeeld had. En uiteraard zwaar OP is. Het kijkt op zich best aangenaam weg, maar het voelt allemaal een tikje te bekend aan, er is werkelijk geen greintje originaliteit te ontdekken.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nou, vrijdagavond lijkt wel girls night...

Allereerst Slow Loop. Over een meisje wat een paar jaar eerder haar vader is verloren, en nu tijdens het vissen een ander meisje op tamelijk onorthodoxe wijze van een gewisse verdrinkingsdood redt. En dan blijkt het meisje haar nieuwe zusje te worden, het is namelijk de dochter van de nieuwe man van haar moeder. Beetje vreemd dat de eerste kennismaking pas is op het moment dat ze bij hun intrekken, maar goed. Het is me nog niet echt duidelijk of dit vooral SoL gaat worden of toch meer naar CGDCT rond het vissen gaat neigen, maar in dat laatste geval kan dit vooralsnog niet tippen aan Houkago Teibou Nisshi van twee jaar geleden.

Dan Dolls' Frontline. Of Girls' Frontline, zoals de Engelse titel vreemd genoeg luidt. In de nabije toekomst is er een derde wereldoorlog geweest, uitgevochten door "tactical dolls" die vervolgens een Skynet'je deden. Maar gelukkig zijn er dan nog andere tactical dolls om de boel te redden. O ja, en die tactical dolls zien er uiteraard allemaal uit als leuke, schattige of sexy meisjes. Al dan niet in maid-kostuum om het zware wapentuig te verbergen. In al z'n stupiditeit zou dit wellicht nog een builty pleasure kunnen worden, maar daarvoor neemt het zichzelf eigenlijk te serieus.

Vervolgens Cue!. Over een agentschap voor seiyu. stem-actrices dus. En dus krijgen we er direct 15 daarvan voor onze kiezen. Gelukkig zijn die meiden allemaal beter in het onthouden van een shitload aan namen dan ik. En hier komt wellicht ook de taalbarrière om de hoek kijken, want wanneer het laatste koppel een scene uit Hamlet moet opvoeren dacht ik niet zoals iedereen "goh, want een interessante versie", maar meer "jullie lezen gewoon domweg jullie regels op". Er is duidelijk nog wel wat werk aan de winkel....

En dan Shuumatsu no Harem a.k.a. World’s End Harem. Die ik op m'n lijstje had staan om te zien wat voor dumpster fire dit zou worden, en dat lijkt vooralsnog niet tegen te vallen. Vanwege een nog ongeneeslijke ziekte laat onze protagonist Reito zich voor enkele jaren invriezen, in de hoop dat genezing dan wél mogelijk is. Maar als hij dan na 5 jaar weer kerngezond ontwaakt blijkt de wereld enigszins veranderd: een virus heeft nagenoeg alle mannen uitgeroeid. En zonder mannen blijkt de wereld toch een puinhoop te worden, wie had dat ooit gedacht? Onze Reito blijkt een van de laatste vijf mannen op aarde te zijn, even afgezien van nog een stel ingevroren mannen waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum ook nadert. En hij blijkt immuun voor het virus. Dus zit er maar één ding op: hij moet de wereld aan nieuwe mannen helpen! En aangezien dat via de reageerbuis blijkbaar niet werkt zit er niks anders dan te n**ken voor het voorbestaan van de mensheid! De dames staan voor hem in de rij. Dit zou uiteraard zomaar het plot van een hentai kunnen zijn, ware het niet dat Reito zich wil bewaren voor zijn spoorloos verdwenen jeugdvriendin. Het is toch veelzeggend voor de start van dit seizoen dat dit eigenlijk nog de interessantste serie lijkt....

En tot slot was er ook nog Kenja no Deshi wo Nanoru Kenja a.k.a. Kendeshi oftewel She Professed Herself Pupil of the Wise Man. Wederom een VRMMORPG die heel uniek zou moeten zijn maar dat totaal niet weet over te brengen. Nou ja, of het unieke zou hem in de lelijke CGI-goblins moeten zitten. We volgen Gandalf, excuus, Danblf, een oude wijze tovenaar die in z'n eentje een leger zou vormen. En dat in een uitermate houterig gevecht tegen genoemde CGI-goblins ook toont. So far, so meh. Maar dan vindt hij zichzelf ineens terug in de game-wereld, maar nu in het lichaam van een klein meisje. Interessante twist? Het feit dat dit grotendeels zonder dialoog in beeld wordt gebracht en toch prima te volgen is maakt wel duidelijk hoe cliché het allemaal is. En dus weer eentje in de lange rij van niet écht slecht, maar originaliteit nul-komma-nul.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

We hebben er even op moeten wachten, maar dan toch eindelijk een serie waar ik oprecht enthousiast over kan zijn: Sono Bisque Doll wa Koi wo Suru oftewel My Dress-Up Darling. Gojo komt uit een familie van Hina-poppenmakers, is daar zelf ook tamelijk door geobsedeerd (en beseft dat ook ten zeerste), en sluit zich daardoor geheel af voor klasgenoten. Tot z'n antieke naaimachine thuis het begeeft en hij daarvoor naar school uitwijkt, en toevallig ontdekt wordt door Marin, het populairste meisje van de klas en een stiekeme otaku. Die graag aan cosplay wil doen, maar er weinig van bakt om zelf kostuums te naaien. De rest laat zich raden. Waarbij het uiteraard zeker helpt dat het tweetal direct een leuke chemie heeft. Wat ik me nu echter vooral afvraag: wat voor serie is Saint Slippery's Academy for Girls - The Young Ladies of the Humiliation Club: Debauched Miracle Life 2 :lol:

Vervolgens Akebi-chan no Sailor-fuku oftewel Akebi's Sailor Uniform. Over plattelandsmeisje Akebi dat ervan droomt in een sailor-uniform naar school te gaan, en zelfs specifiek daarvoor een school heeft uitgekozen. En dan blijkt bij de openingsceremonie dat de tijden toch wat veranderd zij.... Om positief te beginnen: alles ziet er werkelijk prachtig uit, dit is qua productie gemakkelijk de mooiste show van dit seizoen, met prachtig schilderachtige achtergronden en vloeiende animatie. En op zich lijkt Akebi een leuke, enthousiaste protagonist. Maar toch een paar dingen die me storen. Allereerst: vanwaar haar fascinatie voor sailor-uniformen? En aangezien haar moeder dat zelf maakte, heeft ze werkelijk niet even geïnformeerd bij de school of de kledingvoorschriften sinds haar eigen schooltijd niet veranderd waren? Het voelt allemaal nogal gezocht, en daarmee nou niet echt een boeiende basis voor een verhaal. En dan nog iets: ik weet dat er mensen met een voet-fetisj zijn, en dan zit je bij deze serie goed. Een teennagelknip-fetisj is dan alweer wat specifieker. Maar ruiken aan het nagelknippertje na gebruik? :?

En dan was er nog het verrassend leuke Kaijin Kaihatsu-bu no Kuroitsu-san a.k.a. Kuroitsu-san from the Monster Development Department. En eigenlijk zegt die titel al alles: Kuroitsu-san werkt op een afdeling waar monsters ontwikkeld worden om de tokusatsu-helden te verslaan. Wat altijd een strijd tegen de klok en beperkte budgetten is. Met als resultaat soms iets zo beroerd dat je het moet zien om te geloven. O, en iets zegt me dat Nesuko niet alleen een pun was op de Japanse naam voor Loch Ness. Deze eerste aflevering is in ieder geval heerlijk onzinnig, en ook de komisch uitgevoerde censuur stoort me bij een serie als deze totaal niet.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog een restantje van de zaterdag: Shikkakumon no Saikyou Kenja a.k.a The Strongest Sage with the Weakest Crest. Over een knul die ondanks z'n failure crest supersterk blijkt. Oftewel weer een fantasy-serie (nu eens geen isekai of game) met OP protagonist. En zoals al die anderen niet per se slecht maar vooral een toonbeeld van middelmatigheid.

Baraou no Souretsu oftewel Requiem of the Rose King is dan in ieder geval een stuk ambitieuzer en interessanter. Een adaptatie van een shoujo manga, geïnspireerd op werk van Shakespeare, over The War of the Roses. Nu ben ik inhoudelijk totaal niet bekend met het bronmateriaal, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je dat "geïnspireerd op" vrij letterlijk moet nemen, en dat er wel enigszins een shoujo-draai aan is gegeven. Maar niet direct storend, en zowel verhaal als de visuele stijl zijn reden genoeg dit nog wel een paar afleveringen te gunnen.

En dan was er nog Sabiiro no Armor: Reimei oftwel Rusted Armors, over een klein dorpje dat dapper weerstand blijft bieden aan de kwade grootmachten. En dat alles in erbarmelijk slechte CG-animatie. Misschien zit er best een goed verhaal in. Dat zal ik nooit weten want ik heb het na een paar minuten afgezet....

Futsal Boys!!!!! (en ja, 5 uitroeptekens zijn verplicht) heb ik dan tenminste nog uitgezeten, maar zal geen blijvertje gaan worden. Het gaat eigenlijk al mis in de openingsminuten, waarin beelden van de onder-18 WK-finale getoond worden, Brazilië tegen uiteraard Japan. In een enorm stadion. Met gras. Met de sterspeler die eerst een eindeloze rush maakt vervolgens ogenschijnlijk op zichzelf passt en met een onwaarschijnlijke omhaal scoort in een klein zaalvoetbal-doel. Euh, welke sport was dit nu eigenlijk? Vervolgens maken we kennis met "ons" team, met uiteraard een gozer met meer enthousiasme dan talent of ervaring, een jeugdinternational en nog enkele supertalenten. En die laat je dan tegen een stel delinquenten spelen die uiteraard niet aan fair play doen, maar hé onze jongens houden vol! Kortom, cliché-sportserie waar de kennis van of liefde voor de sport bepaald niet vanaf straalt.

En de wonderen zijn de wereld nog niet uit: met Sasaki to Miyano hebben we zowaar een BL-romcom waarbij m'n eerste reactie niet direct was rennen!!!. Dat komt voornamelijk door een leuke wisselwerking tussen titelfiguren Miyano, de stiekeme BL-lezer die vooral blij lijkt z'n hobby met iemand te kunnen delen, en Sasaki, de delinquent met een gouden hart die ineens met gevoelens speelt waar hij niet echt raad mee weet. Ik weet niet of dit ook een hele reeks leuk gaat blijven, maar het begin is niet verkeerd.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Tsja, hoe leg je in het kort uit waar Sabikui Bisco over gaat? Post-apocalyptisch Japan waar Tokyo in een enorme krater is veranderd, alles daaromheen blijkbaar een woestenij met enorme monsters. Een beruchte terrorist die pijlen afvuurt die in gigantische paddestoelen veranderen. Ommuurde steden waar alles, inclusief de bevolking, letterlijk wegroest. Met een dokter die uit alle macht zoekt naar een medicijn tegen deze ziekte. Zijn zieke zus die strijdt tegen de "mushroom keepers". Een schimmige gouverneur die ook voor maffiabaas door zou kunnen gaan, en een heel leger aan agenten met roze konijnenmaskers heeft. En dan laat ik de écht maffe dingen nog achterwege. Kortom, I like it!

En voor een dubbele dosis absurditeit is er dan ook nog Tribe Nine. Waarin de uit de hand gelopen bende-oorlogen van Tokyo voortaan uitgevochten dienen te worden middels XB: eXtreme Baseball. En extreem is het zeker, met de stad als speelveld, allerhande technologische hulpmiddelen en reglementen die de spelers bar weinig bescherming bieden (maar regels zijn regels, en waag het niet die te overtreden...). Het slaat allemaal nergens op, maar who cares? De vraag is eerder of de animatie al die mafheid kan bijbenen, en ik krijg ook het idee dat er een hele lading character-designers geheel zonder onderling overleg aan meegewerkt heeft. Maar vooralsnog krijgt dit wel het voordeel van die twijfel.

Met Gensou Sangokushi: Tengen Reishinki oftewel Fantasia Sango - Realm of Legends was ik dan wel weer snel klaar. Ze kunnen nog zoveel tieten in de strijd gooien, als daarachter een ongeïnspireerd en beroerd geanimeerd fantasyverhaal met Chinese twist en een bloedirritante mascotte schuilt haak ik toch af...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nog van gisteren:

Dat ik Shingeki no Kyojin: The Final Season Part 2 oftewel nu vermoedelijk écht het laatste seizoen van Attack on Titan zou kijken stond op voorhand al vast. Zelfs al zouden ze het nu alsnog helemaal verkloten, nu kijk ik het af ook. Maar het helpt dat deze terugkeer er meteen weer op volle kracht inhakt. Niks recap om er weer even rustig in te komen, hoewel dat wellicht wel even prettig zou zijn geweest, want wie nu ook alweer exact aan welke kant stond... En lag het nu aan mij of heeft Mappa nu toch de stijl iets aangepast om weer wat meer op de aloude WIT-stijl aan te sluiten?

Niet alle vervolgen zijn echter op voorhand zo zeker van hun plaats, want hoewel ik het eerste seizoen best aardig vond zat ik toch niet per se op Princess Connect! Re:Dive Season 2 (of gewoon lekker kort PriConne) te wachten. Maar deze eerste aflevering wist niet alleen perfect elk beetje twijfel weg te nemen, maar me er eigenlijk ook direct van te overtuigen gewoon alle middelmatige fantasy-series tot nu toe gewoon te droppen. Dit was gewoon ouderwets hilarisch, met ook enkele leuke kwinkslagen naar het eerste seizoen. How Crazy is That?

En verder met vandaag: met Tensai Ouji no Akaji Kokka Saisei Jutsu oftewel The Genius Prince's Guide to Raising a Nation Out of Debt had ik in eerste instantie het idee dat het weer de zoveelste inspiratieloze fantasyserie met veel te lange LN-titel was, maar eigenlijk viel het leuker uit dan verwacht. Als de koning door ziekte het land in handen van Prins Wein moet laten heeft die daar eigenlijk totaal geen trek in. Het land is arm en uitzichtloos, daar iets van maken is allemaal teveel moeite. Zijn droom: verkoop het hele land en lekker gaan rentenieren. Echter: hij blijkt tegen wil en dank een verdomd goed heerser. En wat is er nu vervelender dan succes op succes boeken terwijl je eigenlijk wilt falen? Die komische draai maakt me toch nieuwsgierig naar meer.

En tot slot nog Fantasy Bishoujo Juniku Ojisan to a.k.a. Life with an Ordinary Guy Who Reincarnated into a Total Fantasy Knockout. Over twee vrienden, de een knap, succesvol en populair bij de vrouwen, de ander vooral extreem gemiddeld. En na de zoveelste mislukte mixer klaagt die laatste in een dronken opwelling dat ie liever een mooie meid zou zijn. En laat er nou net een naakte LED-godin opduiken om die wens te verwezenlijken.....en zo bevinden beiden zich ineens in een andere wereld in hun ideale gedroomde vorm. En doen vervolgens hun uiterste best zichzelf ervan te overtuigen dat ze zich niet tot elkaar aangetrokken voelen. Als ze geen schattige, gruwelijke pluizenbollen moeten ontwijken tenminste. Het ergens best grappig, maar al gedurende de eerste aflevering lijkt die grote centrale grap aan kracht te verliezen. Dus of dit een heel seizoen leuk blijft? Iets zegt me dat dit beter in een (semi)short-formaat zou hebben gewerkt.
Last edited by WizardOfOss on Wed Jan 12, 2022 11:27, edited 1 time in total.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Voorlopig lijkt het erop dat ik niet zoveel ga volgen dit seizoen :P

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Niet zoveel is niet niets.....dus biecht op, wat ga je wel kijken? :)

Koroshi Ai oftewel Love of Kill voelt als een serie waar meer in had gezeten. Premiejaagster Chateau kruist tijdens een van haar missies het pad van hitman Ryang-Ha. Maar in plaats van haar uit de weg te ruimen stalkt hij haar en biedt hulp aan in ruil voor een date. En dat nota bene als hij mogelijk haar meest lucratieve doelwit lijkt te gaan worden. De liefde komt sowieso duidelijk maar van één kant. Op zich best een aardig uitgangspunt, maar het is (en oogt) allemaal wat....saai. En dat na nota bene een lekkere jazzy OP. Ik wil het eigenlijk nog niet direct afschrijven, maar dan moet het snel wat verbeteren.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

WizardOfOss wrote:
Wed Jan 12, 2022 23:09
Niet zoveel is niet niets.....dus biecht op, wat ga je wel kijken? :)
Lupin III Part 6 loopt nog door ;)

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En volgens mij kregen we dit seizoen ook nog ergens iets van Conan toch?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Twee spin-offs gebaseerd op de twee spin-off manga. Wild Police Story is een prequel en focust op een groepje personen die later in de gewone serie op verschillende manieren belangrijk zijn, maar eigenlijk is deze serie ook één grote spoiler, want je hoort pas gaandeweg in de gewone serie dat deze personages elkaar kenden en samen op de politieschool zaten. Het is eigenlijk dus een serie die je moet kijken als je "bij" bent met Detective Conan (en het is ook canon). Deze personages spelen ook nog een belangrijke rol in The Bride of Halloween, de film die in april uitkomt dus het is ook een soort opzetje voor de film. Ik heb de manga al gelezen, maar misschien dat ik het nog eens kijk voor de animatie (volgens mij is het al begonnen?).

De andere serie is een gag-serie, over de "dader" (de zwarte schim die ze altijd laten zien voordat je weet wie de moordenaar is zodat ze niets spoilen), die verhuist naar de stad waar Detective Conan zich afspeelt om een moord te plegen, maar tja, de huur moet ook betaald worden, en soms is het ook wel leuk om een sociaal leven te hebben, dus we volgen onze zwarte schim terwijl hij een nieuw leven opbouwt in Beika en een moord probeert voor te bereiden.

Image
Last edited by Ash Ketchum on Fri Jan 14, 2022 8:48, edited 1 time in total.

Post Reply