Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

De sneeuw is al lang weer verdwenen, de mussen vallen nog net niet van het dak, dus hoog tijd om eens naar het komende lenteseizoen te kijken: https://anichart.net/Spring-2021

Om te beginnen ook nu weer een behoorlijk aantal vervolgen:
  • Boku no Hero Academia season 5
  • NOMAD: Megalo Box 2
  • SSSS.Dynazenon
  • Yuukoku no Moriarty Part 2
  • Zombie Land Saga: Revenge
  • Isekai Maou to Shoukan Shoujo no Dorei Majutsu Ω oftewel How NOT to Summon a Demon Lord Ω
Vervolgens twee nieuwe series die ik al enigszins ken vanuit de manga:
  • Fumetsu no Anata e oftewel To Your Eternity: de manga begon zéér veelbelovend, maar het is er nooit van gekomen verder te lezen. Dan maar als anime....
  • Dragon, Ie wo Kau. oftewel Dragon Goes House-Hunting: leuk idee, maar in de manga kwam het er naar mijn idee niet helemaal uit. Wellicht werkt het in geanimeerde vorm beter?
En dan nog een hele lading nieuwe series waarvan er toch wel een aantal m'n aandacht weten te trekken:
  • Shadows House: fantasy-mystery van Cloverworks, met een poster die direct m'n aandacht weet te trekken.
  • Itazura Guma no Gloomy: horror-slice of life met een roze beer. Need I say more?
  • Mashiro no Oto: want shamisen.
  • Shakunetsu Kabaddi: een anime over de fascinerende sport kabaddi. Mijn aandacht heb je dan.
  • Jouran: The Princess of Snow and Blood: revenge-verhaal in een alternatief 1931. Poster en trailer doen de rest.
  • Vivy: Fluorite Eye’s Song: een soort Terminator-verhaal waarin AI's de mensheid proberen uit te roeien. Waarbij een zingende AI in een pretperk de boel moet zien te redden. Right.
  • Super Cub: geheid zwaar gesponsord door Honda, en hopelijk pakt dit interessanter uit dan hun eerdere poging met One Off.
  • Yakunara Mug Cup Mo: CGDCT met aardewerk. Waarom ook niet?
  • Odd Taxi: want...odd.
  • Cestvs: The Roman Fighter: Gladiator the anime. Klinkt interessant. Jammer alleen dat dit weer een CG-ramp lijkt te gaan worden.
  • Yasuke: feodaal Japan. Met Nobunaga. En een Afrikaanse samurai. En magie. En mecha.
  • Godzilla: Singular Point: want Godzilla. En gemaakt door Orange en Bones.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by Ash Ketchum »

Voorlopig denk ik dat Ik in elk geval kabaddi en Godzilla zal uitproberen.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Nou, hoewel het staartje van het winterseizoen nog loopt (en ik ook nog wel wat in te halen heb...) is de lente toch alweer begonnen!

Afgelopen weekend al met Boku no Hero Academia S5, waarbij het ergens toch aandoenlijk is dat de makers daarvan nog steeds denken dat hun karakters zo vergeetbaar zijn dat we na 88 eerdere afleveringen en diverse OVA's en films toch weer even een hele aflevering nodig hebben om iedereen weer voor te stellen. Wat toch slechts voor een beperkt aantal te weinig gebruikte personages opgaat waarvan je je afvraagt waarom zulke muurbloempjes dan überhaupt op zo'n prestigieuze heldenschool zitten. Maar goed, even los daarvan was het best vermakelijk, en er wordt alweer gehint op wat duistere spelletjes die achter de schermen spelen.

Daarnaast twee series die toch wel bepaalde parallellen vertoonden: Mars Red en Jouran: The Princess of Snow and Blood. Beiden spelen zich af in het Tokyo van ruwweg een eeuw geleden (Taisho versus een flink opgerekt Meiji-tijdperk blijkbaar zonder keizer maar nog met shogun), beiden mede daardoor met een vrij karakteristieke eigen stijl, en beiden met een bovennatuurlijke twist. En van beiden moet ik nog maar zien of het blijvertjes gaan zijn, al leek Mars Red me dan toch de interessantere van de twee. Wat serieuzer, al kan dat uiteraard ook weer pretentieus worden. Jouran lijkt een beetje te hard te proberen edgy te zijn om het edgy zijn.

O, en dan was er ook nog Koi to Yobu ni wa Kimochi Warui oftewel Koikimo. Wat een romantische comedy zou moeten zijn over een vrouwenverslindende salaryman die het probeert aan te leggen met de high school vriendin van z'n jongere zus. Meer creepy dan grappig, heb het einde dan ook niet gehaald.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Yuukoku no Moriarty S2 is ook weer terug van maar kort weggeweest. Met zoals al verwacht de introductie van Mycroft, al lijkt die vooralsnog slechts een rol aan de zijlijn te krijgen. Belangrijker lijkt dan de intrede van Irene Adler, die het middelpunt vormt van een kwestie waar zowel Holmes als de Moriarty's van verschillende kanten bij betrokken raken.

SSSS.Dynazenon mag dan ook als een vervolg gezien worden, vooralsnog zijn er geen aanwijzingen voor een directe connectie met SSSS.Gridman. Andere personages (met elk zo hun eigen issues), andere robot. Uiteraard wel gebleven is de typische tokusatsu-stijl met kaiju en transformerende superrobots. Het blijft nog even afwachten waar het allemaal heen gaat, maar deze eerste aflevering wist zeker indruk te maken.

Shakunetsu Kabaddi draait, jawel, om de hier praktisch onbekende maar in o.a. India en Pakistan razend populaire sport kabaddi. Een fascinerende teamsport die tikkertje met worstelen lijkt te verenigen. Maar aangezien ook in Japan dit een sport in de marge is worden alle regels en eigenaardigheden van de sport netjes uitgelegd. Voor de rest lijkt het gewoon een typische high school sport-anime te zijn, dus met een protagonist die onbekend is met de sport, tegen zijn wil erbij betrokken raakt maar uiteindelijk uiteraard zal uitgroeien tot de grote ster.

En Mashiro no Oto draait om iets anders waar ik wel enige fascinatie voor heb, de shamisen. En meer specifiek de Tsugaru shamisen uit Aomori. En blijkbaar met medewerking van de Yoshida Brothers, dus met het muzikale aspect zit het wel goed. Het draait om een knul die van z'n opa shamisen heeft leren spelen, maar na diens overlijden hals over kop naar Tokyo vertrekt. Alwaar hij bevriend raakt met Yuna, een gravure model en hostess met grotere ambities die maar niet uitkomen. En blijkbaar ook met haar vriend Taketo, een eersteklas klootzak waarvan het mij niet helemaal duidelijk hoe hij aan het einde nog steeds in beeld is. O, en dan is er nog de vage slotscene waarin ene Umeko met een SWAT-team haar baby-chan opzoeken....what was that about?

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by Ash Ketchum »

Hmmm...voorlopig niets dat me echt trekt, dus ik wacht wel op wat je gaat vinden van Godzilla en Shadow House :P

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Was je nog niet begonnen aan Moriarty?

En ik weet niet of je Gridman hebt gekeken, maar Dynazenon lijkt me toch ook aardig up your alley.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by Ash Ketchum »

Ben nog ergens halverwege de vorige serie van Moriarty ~_~ Ik kan meestal wel snel oudere series bingen of in elk geval op een regelmatig schema kijken, maar om een of andere reden lukt dat bijna nooit met lopende series...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Bij mij is dat vreemd genoeg juist andersom: bij lopende series voel ik een bepaalde urgentie om bij te blijven, en oudere series moeten dan al snel wijken. Daardoor bijvoorbeeld ook nog niet eraan toegekomen de laatste vijf afleveringen van Thunderbolt Fantasy S2 te kijken, terwijl vandaag S3 gestart is.

Maar goed, verder met wat ik dan wél gekeken heb. Allereerst ep.2 van MHA S5 gekeken, wat veel meer een echte aftrap van dit nieuwe seizoen is. En op zich lijken er genoeg interessante dingen te spelen. Maar de manier waarop het gebracht wordt vond ik toch uitermate knullig. Ik bedoel, we kennen Hawks nog nauwelijks dus die scene met Dabi was een effectieve manier om hem in een kwaad daglicht te plaatsen. Wat echter direct onderuit gehaald wordt door te laten zien dat hij dit in opdracht doet. Vervolgens op zich goed dat ze laten zien dat het na één heldhaftig optreden van Endeavor niet zomaar ineens pais en vree is in huize Todoroki. Maar net als je dan een groot dramatisch moment verwacht schakelen we over naar een haast slapstickachtig beeld van Midoriya, gevolgd door een tamelijk vage droom. Waardoor eigenlijk beide toch wel belangrijke scenes een stuk impact missen. Vreemde keuzes van de regie.

En dan Vivy: Fluorite Eye’s Song, welke ik eerder omschreef als een soort Terminator-verhaal waarin AI's de mensheid proberen uit te roeien en een zingende AI in een pretperk de boel moet zien te redden. Wat afgaand op deze eerste aflevering (de 2e is ook reeds beschikbaar maar heb ik nog niet gekeken) een hele aardige samenvatting lijkt. Vooral de eerste paar minuten zijn ronduit vaag, en heel even had ik zowaar het idee in een idol-serie terechtgekomen te zijn, maar die gedachte werd net zo snel weer de nek omgedraaid. Het heeft in ieder geval direct mijn interesse weten te grijpen, en Wit Studio laat zich ook op productievlak van z'n beste kant zien.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Gisteren door paas-omstandigheden aan slechts één aflevering toegekomen, maar damn, was dat even een toppertje. Een paar jaar geleden was Megalo Box tamelijk uit het niets een van de beste series van het jaar, maar aangezien dat toch een mooi afgerond verhaal leek had ik niet echt meer op een vervolg gerekend. Maar dat is er nu toch met Nomad: Megalo Box 2, en afgaand op deze eerste aflevering zoud die zomaar dat kunstje over kunnen gaan doen. Vijf jaar na de gebeurtenissen uit de eerste serie is er van de grote kampioen Gearless Joe nog slechts een schim over, die achtervolgd door demonen uit z'n verleden en zwaar aan de pillen rondreist in het underground box-circuit, terwijl ondertussen anderen zijn plek in de spotlights van Megalonia hebben overgenomen. De personages en de wereld waarin ze leven voelen nog net zo doorleefd als in de eerste serie, en visueel blijft dit toch een retro-pareltje wat ver verheven is boven de doorsnee TV-anime. Alle ingrediënten lijken dus aanwezig om dit wederom tot een toppertje te laten uitgroeien.

En dan vandaag verder met Dragon, Ie wo Kau. a.k.a. Dragon Goes House-Hunting of gewoon lekker kort DoraIe. Het idee van een draak die het ouderlijk huis uit wordt getrapt en op huizenjacht moet zou toch een geweldige bron van humor moeten zijn. Dat dacht ik destijds al bij de manga, maar dat viel toch wat tegen, en heb na het eerste volume nooit meer de moeite genomen verder te lezen. Maar goed, sommige op papier tegenvallende verhalen komen in geanimeerde vorm beter tot hun recht, zie recent bijvoorbeeld Kumo Desu ga, Nani ka?. Maar ja, in die serie kon de VA in kwestie zich helemaal uitleven, terwijl Letty nu hooguit nog wat zeurderiger wordt. En de animatie stelt ook niet alteveel voor. Kortom, leuk idee, matige uitvoering, weinig kans dat ik dit een vervolg geef.

Dat laatste gaat zeker ook op voor Sentouin, Hakenshimasu! oftewel Combatants Will Be Dispatched!. Een nieuwe serie op basis van een LN van Natsume Akatsuki, de schrijver van KonoSuba, al moet ik dan zeggen dat na Kemono Michi m'n verwachtingen dan toch al behoorlijk zijn getemperd. Sentouin lijkt dan echter nóg een stuk erger te worden, want dit was voor het overgrote deel pijnlijk ongrappig. Nou vooruit, die ene flagrante KonoSuba-referentie was leuk, maar dat was het dan ook wel. De MO van Natsume Akatsuki is duidelijk ook steeds hetzelfde: laat gekneusde personages elkaar het leven flink zuur maken. Dat heel grappig zijn, maar de kunst is die personages dan niet bloedirritant danwel verwerpelijk te maken. Dat dat bij KonoSuba wél gelukt is lijkt dan inmiddels toch een toevalstreffer te zijn geweest.

Van Yakunara Mug Cup mo a.k.a. Yakumo a.k.a. Let's Make a Mug Too hoef je eigenlijk maar twee dingen te weten. Het is A) een hele typische CGDCT over pottenbakken of meer specifiek Mino aardewerk , en B) het is duidelijk hevig gesponsord door Tajimi (Gifu) en de lokale aardewerk-branche. Dat laatste tot op het pint dat ze de meisjes volkomen onnnodig een halve kilometer laten omlopen naar school, alleen maar om een bepaalde brug even in beeld te kunnen brengen. O, en de afleveringen zijn in twee stukken gehakt: eerst 14 minuten anime, gevolgd door 9 minuten lang een viertal seiyu die door Tajimi dwalen en dingen uit de anime in het echt laten zien. Ik verwacht dat ik alleen het eerste deel echt zal blijven kijken: ik heb nu eenmaal toch een zwak voor dit genre, het draait toch om een stukje Japanse cultuur én het triggert m'n ongeneeslijke Google Mapseritis. Bij het tweede deel was echter al snel m'n geduld op en ben ik er nog even vluchtig doorheen geskipt.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Hé, met Hige wo Soru. Soshite Joshikousei wo Hirou. a.k.a. I Shaved. Then I Brought a High School Girl Home. a.k.a. HigeHiro hebben we alweer de tweede serie van het seizoen over de band tussen een volwassen kerel en een minderjarig schoolmeisje. Het verschil met KoiKimo had echter nauwelijks groter kunnen zijn. Enerzijds omdat de avances nu van het meisje komen en de het de man is die die stellig wegwuift, anderzijds omdat het ook zeker niet gebruikt wordt als een bron van humor. Nee, hier hebben we gewoon een normale, fatsoenlijke kerel die beseft dat hij zich op glad ijs begeeft, en een van huis weggelopen meisje wat duidelijk al het nodige heeft moeten doorstaan. Uiteraard blijft het de vraag waar dit uiteindelijk heen gaat, maar de eerste indruk is niet verkeerd. O, en die ene opmerking dat je oud begint te worden als je te lui wordt om je te scheren, o zo waar.....

Odd Taxi was vooral....odd. We volgen walrus Odakawa in zijn taxi, in een wereld die geheel door dieren bevolkt wordt en waarbij de homo sapiens alleen op de radio genoemd wordt. Maar waar het nu eigenlijk over gaat....een beetje sociaal commentaar? Of toch ernstiger zaken als het gaat om dat ontvoerde meisje en die agent die er een dubbele agenda op na lijkt te houden? En zijn al die dieren wel echt dieren of is dit alleen maar de perceptie van Odakawa die blijkbaar zware medicijnen slikt? Ik heb geen idee, en moet zeggen dat ik me met enige moeite door deze aflevering heen heb gewerkt....en toch ben ik ergens wel nieuwsgierig waar dit heen gaat.

En dan was er nog Sayonara Watashi no Cramer, een serie over high school meisjesvoetbal. Die zowaar de sport an sich nog redelijk realistisch in beeld weet te brengen: als teamsport dus, en niet als een sport waarin één supertalent met een eindeloos lange rush en een onmogelijk schot het verschil maakt. Als nu alleen de animatie het spel zou kunnen bijhouden..... En dan is er nog de kwestie van poppetjes achter een hek wat rond hun hoofd dan op magische wijze verdwijnt. Niet één keer, maar in diverse shots. Met horrortaferelen als dit als gevolg:
Image
Ook voor de rest weet het ook nog bepaald niet te boeien, ik krijg iets teveel het gevoel dat dit een soort Tamayomi maar dan met een andere sport gaat zijn. Dan denk ik toch dat kabaddi eerder dé sport van dit seizoen gaat worden...

En dan sluiten we de dag af met twee fantasy-series. Allereerst Seven Knights Revolution: Eiyuu no Keishousha oftewel Seven Knights Revolution: The Hero's Successor, wat een adaptatie van een kaartspel lijkt te zijn waar ik na 10 minuten wel genoeg van had gezien. Seijo no Maryoku wa Bannou Desu a.k.a. The Saint's Magic Power is Omnipotent vond ik wat lastiger in te schatten. Sei wordt op een dag als "saint" naar een andere wereld getransporteerd om die tegen de kwade krachten te beschermen, maar aangezien er twee saints blijken te zijn en de kwaaie prins de andere prefereert heeft Sei al snel niks beters te doen dan maar magische drankjes maken. Iets waar ze blijkbaar aanleg voor heeft. In het begin had ik even het idee dat het vooral een comedy ging worden, maar al snel vervalt het in een kalm SoL-achtig iets wat me eigenlijk best beviel, maar ondertussen komen daarbij wel zoveel mooie jongens voorbij dat het me niet zou verbazen als het een meer romantische kant op gaat.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by Ash Ketchum »

Weet je, dat plaatje vind ik (zonder context) niet eens zo raar, want dat zie je eigenlijk best vaak in shojo manga XD (gezichten die bv. achter een tralies/hek horen te zijn, maar 'erover' zijn getekend zodat je de gezichten beter ziet).

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

In dit specifieke shot was het vooral vreemd omdat het ook nog bewoog, waarbij links op de voorgrond een hand het hek door haar hoofd heen lijkt te duwen. Ik vind het eigenlijk nog teleurstellend dat hier nog geen gifjes van te vinden zijn. De latere shots waren meer statisch en recht van voren, dan is het net even iets minder storend. Maar blijft toch een rare keuze wat mij betreft.

Image

In de manga blijkt het inderdaad ook wel voor te komen, maar daar oogt het toch een stuk subtieler:

Image

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Super Cub speelt flink in op m'n chronische Googlemapseritis, maar dat riep wel wat vraagtekens op. De school waar Koguma heen fietst is namelijk in werkelijkheid een junior high school, en aangezien ze een 2e-jaars is zou dat betekenen dat ze 13-14 jaar oud is. Ook in anime-Japan toch wat jong om als je ouders er niet meer zijn zelfstandig te wonen. En ook wat jong om vervolgens een Honda Super Cub te gaan rijden. Ik gok er dan maar op dat het nu een high school is, wat haar 3 jaar ouder zou maken, en het hele gebeuren net wat plausibeler maakt. De serie doet er ook wel alles aan om haar een uitermate triest leven te geven: geen ouders, geen geld, geen vrienden, geen hobbies, wel een fiets maar geen conditie. Waardoor ze dus bij die Super Cub uitkomt. Een spotgoedkoop ding wat blijkbaar al wel drie mensen het leven heeft gekost.....right. Gelukkig krijgt ze een goede helm erbij cadeau. En dat is het wel zo'n beetje, want dit is echt kalmer dan kalm. Maar best aangenaam om naar te kijken. En hé, we zijn weer in Yamanashi, niet gek ver van Minobu....o wat mis ik Yuru Camp nu toch al...

Kyuukyoku Shinka shita Full Dive RPG ga Genjitsu yori mo Kusoge Dattara oftewel Full Dive: The Ultimate Next-Gen Full Dive RPG Is Even Shittier than Real Life! is weer wat lastiger in te schatten. Met Hiro hebben we de zoveelste loser in het echte leven die zijn heil daarom zoekt in VRMMORPG's, maar enigszins afgeleid door een stel tetten koopt hij niet editie 22 van z'n favoriete serie, maar een 10 jaar oud spel wat zó realistisch was dat het letterlijk niet meer leuk was en het hele genre weer een paar stappen terug heeft gezet. Eenmaal in het spel maakt hij echter een tamelijk valse start, en simpelweg opnieuw beginnen zit er blijkbaar niet in. Er lijkt een bepaalde mate van satire in te zitten zonder in een regelrechte parodie te vervallen (al doet de titel anders vermoeden), maar afgaand op de ED (OP?) lijkt enig fanservice/harem-gehalte ook waarschijnlijk. Zal nog wel even kijken waar dit heen gaat.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Kobayashi-san Chi no Maid Dragon S2 Short Animation Series a.k.a Mini Dragon is precies wat de titel doet vermoeden: een serie shorts om het lange wachten op het 2e seizoen van Kobayashi-san Chi no Maid Dragon komende zomer wat draaglijker te maken. En uiteraard moet je met minder 2 minuten per aflevering niet al teveel verwachten, maar hé, iets is beter dan niets! En de spaarzame tijd wordt ook prima benut, met eerst een stukje 3D-animatie wat me het ergste deed vrezen, gevolgd door een simpele maar schattige scene in de bekende stijl, en een briljant stukje retro-game ter afsluiting.

O jee, Zombieland Saga Revenge begint met een Honda Cub. En dit speelt zich twee jaar vóór Super Cub af. Zou het hetzelfde moord-vehikel zijn? Alle gekheid op een stokkie, mooi dat ons aller favoriete zombie-idols weer terug zijn. Blijkbaar heeft Kotaro z'n hand wat overspeeld door een enorm stadion te boeken, waardoor de meiden nu met een forse schuld zitten. Maar hé, als je al bent opgestaan uit de dood laat je je door zo'n detail uiteraard niet tegenhouden! O, en op de een of andere manier heb ik nu zin in gedroogde inktvis.....

Isekai Maou to Shoukan Shoujo no Dorei Majutsu Ω oftewel How Not to Summon a Demon Lord Ω wist me heel even in de maling te nemen. Ik bedoel, de eerste twee (vrouwelijke) personages die in beeld komen worden vrij beschaafd in beeld gebracht. Het gaat toch geen brave serie worden? O wacht, daar zijn de tentakels al..... Nee, er is niks veranderd t.o.v. het eerste seizoen, en gelukkig maar. Nou ja, behalve dan dat Diablo als undercover-God nu ineens de kerk moet gaan beschermen....

En tot slot vandaag Gokushufudou a.k.a. The Way of the Househusband. Over een legendarische top-yakuza die brave huisman wordt. Ik volg reeds de manga, en die is hilarisch. En op zich keek ik dan ook uit naar deze anime-adaptatie, totdat enige tijd geleden een abominabele trailer verscheen. Die met Powerpoint geanimeerd leek te zijn. En helaas blijkt dat in de uiteindelijke serie niet anders te zijn. Het is alsof je naar een ingekleurde manga zit te kijken, gespeend van enige animatie. Oké het is leuk om Tatsu nu ook te horen praten, maar dat is dan ook de enige meerwaarde. Aangezien het slechts 5 afleveringen van 16 minuten zijn kijk ik het wellicht nog wel af, maar wat een gemiste kans. Wellicht toch maar eens de live-action serie opzoeken?

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Lente 2021: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Nou, gelukkig was de vrijdagavond reeds aardig bezet, want de nieuwe aanwinsten van vandaag laten het nogal afweten.

Allereerst Blue Reflection Ray, wat een magical girl serie gebaseerd op een game blijkt te zijn. Ik heb het ongeveer tot halverwege volgehouden alvorens de fast forward-knop te vinden. Wat ook niet helpt is dat het er verre van geweldig uitziet, met echt een minimum aan animatie en ook al vroeg wat zeer dubieuze CG. En dit moet dan 24 afleveringen gaan duren? Kansloos....

En dan Subarashiki Kono Sekai The Animation oftewel The World Ends with You The Animation, blijkbaar ook op een game gebaseerd. Met dat verschil dat dat er hier ook wel heel dik bovenop ligt. Zodanig dik zelfs dat ik me dan afvraag of je dan niet beter gewoon de game kan spelen? Qua verhaal is het allemaal nog tamelijk vaag, en van de protagonist-met-geheugenverlies wordt je ook bepaald niet vrolijk. Het meest opmerkelijke is dan nog de art style, zeer on-anime, maar waarschijnlijk helemaal conform de game? Maar nee, volgens mij is dit alleen voor de liefhebbers van het spel.

O, en gisteren trouwens nog wel even Fairy Ranmaru (pure fujoshi-bait) en Bakuten!! a.k.a. Backflip!! (high school ritmische gymnastiek) opgezet, maar bij beiden al heel snel afgehaakt.

Post Reply