Nieuwe anime aanwinsten

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Als er een manga aanwinsten topic is, mag deze natuurlijk ook niet missen ;)

Ik koop niet vaak anime, maar dit is onderhand wel m'n jaarlijkse gewoonte geworden:

Image

Detective Conan: The Fist of Blue Sapphire (Luxe editie): de Conan film van dit jaar. De luxe editie komt zoals gewoonlijk met een extra schijfje (met de promotiespecial en een tie-up aflevering van de TV serie) en sinds vorig jaar ook met een audio commentary track voor de film. Verder heel wat artboards en ansichtkaarten, een replica van een speciale booklet met genga die eerst met Shonen Sunday werd geleverd en het pronkstuk: een replica van het script voor stemacteurs. Dit is een replica van de uiteindelijke versie van het script dat ze hebben gebruikt en de ad-libs of allerlaatste wijzigingen die ze hebben doorgevoerd tijdens de opnames zijn dan ook met pen erbij geschreven.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Zoals gezegd, ik koop niet vaak anime op schijf. Eigenlijk komt het meestal alleen maar neer op die ene Conan film per jaar, maar dit jaar kwam daar een andere film bij:

Image

City Hunter The Movie - Shinjuku Private Eyes (Limited Edition): Ik ben een groot fan van City Hunter en had nooit durven dromen dat er dit jaar een nieuwe anime film zou komen, en dan ook nog eens met iedereen van de oude cast, de oude regisseur en zelfs de vertrouwde muziek! Het was dus duidelijk dat ik deze film moest zien. Meteen maar voor de limited edition gegaan, want het is een bijzondere gelegenheid :D Naast andere verpakking en een extra schijfje krijg je bij de limited edition ook een speciale booklet en een (verkleinde) replica van het script voor de stemacteurs. Huh, is dit nu de trend van dit jaar, want Detective Conan: Fist of the Blue Sapphire had dat ook bij de luxe editie? Wel erg leuk in ieder geval!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Yay, de luxe editie van Detective Conan: The Scarlet Bullet (de Conan film van dit jaar) is binnen \O/ Sinds 1997 komt elk jaar een nieuwe film uit in april, net op tijd voor Golden Week, maar goed, een zekere epidemie gooide vorig jaar roet in het eten. Zo'n twee, drie weken voor de oorspronkelijke 2020 premiere werd The Scarlet Bullet eerst vertraagd naar zomer 2020, en uiteindelijk verschoven naar 2021. Maar hij is er eindelijk. Grappig genoeg is de coronavertraging ook terug te vinden in deze luxe uitgave. Een boekje met illustraties heeft naast al het materiaal voor de originele premiere ook art dat gemaakt is vanwege het jaar vertraging en de extra disc van deze uitgave heeft zowel de 2020/2021 trailers, de 2020 en 2021 versies van het jaarlijkse promo programma en deze luxe uitgave bevat zelfs een extra film die enkel vanwege de vertraging is gemaakt: The Scarlet Alibi is een compilatiefilm (gefocused op de hoofdrolspelers in The Scarlet Bullet) die begin 2021 drie weken lang in de Japanse bioscopen heeft gedraaid.

Ik zag trouwens op de extra disc ook de "worldwide trailer" die ze in 2021 hadden gemaakt, met de stemmen van de Japanse, Koreaanse, Engelse, Duitse en Chinese (Mandarijnse) dub. Ik heb ontzettend veel van Conan in het Duits gelezen, maar ik had hem volgens mij nog nooit Duits horen spreken, dat was wel even wennen!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Na de manga weer opnieuw gelezen te hebben, dacht ik, het wordt toch wel tijd dat ik de (hele) film eens ga kijken...

Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Eventjes een tripje in de tijd! Weten we nog die periode dat voor streaming, toen lang niet alle anime makkelijk en legaal hier te verkrijgen waren, maar dat er wel allerlei anime in Nederland op een redelijk consistent tempo werden uitgebracht op DVD zo'n 15-20 jaar geleden? Een van de eerste DVDs die ik heb gekocht was Cowboy Bebop 1 van Dybex, en destijds heb ik nog veel Dybex releases gekocht en gekeken. Eentje die ik wel deels had gekocht, maar nooit heb gekeken was Noir. Waarom? Omdat ik ruim 15 jaar geleden bij een of andere winkelactie delen 4-7 erg goedkoop had gekocht, en het idee was dat ik dan 1-3 van Dybex wel later ook zou oppikken. Maar ik bleef dus steeds tevergeefs wachten totdat delen 1-3 ook bij een of andere actie zouden opduiken, en na een paar jaar werd de serie natuurlijk weer als complete collectie uitgebracht, waardoor ik dan weer zat met losse delen 4-7. Op een gegeven moment bleven deel 4-7 altijd ergens achterin de kast, want misschien kwam ik deel 1-3 "ooit" goedkoop tegen.

Natuurlijk dacht ik er praktisch nooit aan en waren ze eigenlijk min of meer vergeten. En ja, natuurlijk kan je diverse versies van deze serie supermakkelijk vinden of gewoon alle 7 delen in 1 setje, maar ik wilde per se dus de originele Dybex release en alleen de delen die ik nog miste :P

Eerder deze week zag ik toevallig dat precies deel 1-3 van Dybex ergens werden aangeboden, dus EINDELIJK eens opgepikt. Kan ik eindelijk eens beginnen met het kijken van Noir. want ik heb natuurlijk nooit ermee kunnen beginnen omdat ik pas vanaf deel 4 had XD

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

De film kwam in april uit, en de home video release een week na Halloween, maar dit is dan de deluxe editie van Detective Conan: The Bride of Halloween, met de gebruikelijke extra's zoals een extra schijfje met o.a. een compilatiefilm die focust op de Metropolitan Police Department verhaallijn en tie-in afleveringen en specials, en een boekje met zowel art voor de diverse promotie-acties, maar ook het materiaal uit het jaarlijkse boekje dat ze met Shonen Sunday weggeven met de genga die Aoyama zelf tekent voor de film en korte comments van hem.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Nieuwe anime aanwinsten

Post by Ash Ketchum »

Image

Was afgeprijsd, dus de Franse Blu-Ray/DVD set van Meitantei Holmes (Sherlock Hound) gehaald. Naast een gave box en wat artboards zit er ook een best dikke artbook bij! Frans versta ik niet en lezen lukt me ook al niet meer zo goed na zoveel jaar, maar zolang de Japanse geluidstrack er op zit, zit ik goed :P

Post Reply