Herfst 2019: Preview, discussie & eindoordeel

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Herfst 2019: Preview, discussie & eindoordeel

Post by WizardOfOss »

Om een goede AniWay-traditie ook op ons nieuwe thuis maar gewoon voort te zetten, nu het zomerseizoen op z'n einde loopt is het hoog tijd eens vooruit te blikken op wat de herfst ons gaat bieden: https://anichart.net/Fall-2019

Wat er op voorhand uitspringt:
  • Boku no Hero Academia 4 en Shokugeki no Souma: Shin no Sara zijn uiteraard op voorhand zekerheidjes.
  • Dat ligt wat lastiger met Psycho-Pass 3, aangezien de regie in dezelfde handen is als het teleurstellende tweede seizoen.
  • Wellicht nog Hi-Score Girl 2, al zou ik dan toch nog snel even de laatste paar afleveringen van de eerste reeks moeten afstoffen.
  • Van de nieuwe series klinkt Beastars nog het meest interessant, en een snelle blik op wat manga-scanlations versterken die indruk alleen maar.
  • No Guns Life en Kabukicho Sherlock klinken minder overtuigend, maar Madhouse en Production I.G. maken het toch net even interessanter.
  • Pet klinkt als een soort anime-variant van Inception. Wat de kans op een teleurstelling uiteraard alleen maar vergroot :wink:
  • Mugen no Juunin is een nieuwe adaptatie van een bekende franchise die ik weer eens alleen van naam ken.
  • Houkago Saikoro Club, Cute Girls Do Cute Board Games. Waarom ook niet?
  • Africa no Salaryman klinkt en oogt lekker absurd.
En uiteraard hebben we met Dr. Stone, Enen no Shouboutai en Vinland Saga ook nog drie doorlopers. Zou dus best wel weer eens een druk seizoen kunnen gaan worden...
Last edited by WizardOfOss on Mon Jan 06, 2020 0:41, edited 1 time in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Tamara »

Ik ga even kijken of de nieuwe Psycho-Pass iets is, maar ik heb geen hoge verwachtingen (de serie is niet altijd met evenveel respect behandeld). De nieuwe Chihayafuru ga ik in theorie in een keer kijken, maar op dit moment loop ik te veel achter. Kabukicho Sherlock klinkt behoorlijk doorsnee, maar ik pleeg een moord voor een goed mysterie, dus ik wil sowieso even kijken wat het is. Hetzelfde geldt voor Babylon en Keishicho Tokumu-bu Tokushu Kyoaku-han Taisaku-Shitsu Dai-Nana-ka: Tokunana (Eh... hoe korten we deze af?). Beastars is al een tijdje zo'n 'zal ik er wel of niet aan beginnen?'-mangaserie, en de anime dwingt me hopelijk eindelijk tot een keuze. In het geval van Blade of the Immortal ben ik al een beetje bekend met de manga, maar heb ik deze nooit helemaal gelezen omdat bepaalde delen best wel duur zijn. Hopelijk fungeert deze anime als een degelijke vervanger.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Ash Ketchum »

Hey, van Hokago Saikoro Club heb ik ook de manga besproken in de AniWay. Altijd leuk om achteraf bevestiging te krijgen dat m'n keuzes echt helemaal niet zo obscuur zijn ^_~'

Kabukicho Sherlock is even uitproberen, maar de serie die iedereen moet kijken is natuurlijk Shin Chuka Ichiban!. Het staat om een of andere reden genoteerd als comedy, maar dit is een van de klassieke gourmetseries! Het gaat over de Chinese keuken, maar in tegenstelling tot Iron Wok Jan! speelt deze serie zich in het verre verleden af. Naast gewone Cook Offs heb je ook een of andere kwaadaardige organisatie van chefs en zo (was dat niet ook iets in Tales of Symphonia?) en natuurlijk over-the-top reacties en zo...

Ooooh, ik kijk hier zo naar uit!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by WizardOfOss »

Kijk, over die Shin Chuka Ichiban! had ik dus totaal heen gekeken, maar dit klinkt inderdaad als verplichte kost.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Ash Ketchum »

Van Chuka Ichiban! heb ik trouwens wel eens recepten nagemaakt :D De nasi met chili-tomatensaus uit de originele serie (voordat het Shin werd) maak ik nog steeds graag ^_^

Iron Wok Jan! recepten heb ik weer nooit nagemaakt...

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Q2012 »

Het is alweer wat jaren geleden dat ik AniChart erbij heb gepakt, aangezien ik seizoenseries alleen via Crunchyroll en Netflix kijk, maar hierbij toch mijn interesses/opmerkingen:

Ik ben echt verschrikkelijk slecht in de Japanse titels van series :(, dus ik gebruik liever de Engelse titels.

- Food Wars! The Fourth Plate; tot nu toe alle seizoenen van gezien en overall smullen natuurlijk. Ik zet alleen een paar voorzichtige vraagtekens bij dit seizoen. De studio is natuurlijk J.C. Staff, ik ga ervan uit dat dit geen OPM2 kwaliteit wordt. Daarnaast hoor ik vanuit de mangalezer hoek geen goede geluiden komen. De kwaliteit van de manga schijnt vanaf dit gedeelte alleen maar slechter en slechter te worden, de manga is inmiddels ook gestopt of klaar hoe je het bekijkt. De hele villain en central arc in seizoen 3 viel bij mij minder in de smaak. Ik ben daarom voorzichtig optimistisch.

- Psycho-Pass 3; deze zal ik voorlopig overslaan, ik heb het altijd bij het eerste seizoen gehouden. Ik ga er vanuit dat Tow Ubukata weer het script voor zijn rekening neemt, en ook al vond ik de novels van Mardock Scramble briljant en de Ghost in the Shell Arise films waren ook goed te doen, ik zie hier toch liever Gen Urobuchi aan het werk.

- Chihayafuru 3; de eerste twee seizoenen liggen nog stof te vangen op mijn salontafel ^^, dat wordt een inhaalslag maken.

- Beastars, No Guns Life; deze series zijn er interessant uit.

- Blade of the Immortal; hiervan heb ik de live-action film gezien en die is bruut.

- Rifle is Beautiful, ik verwacht totaal niets van deze serie, als het iets is zoals Upotte!! of Sabagebu!, dan ben ik van de partij.

- Fire Force; leftover serie waarbij ik op momenten afvraag waarom ik hem überhaupt nog kijk.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by ChronicVillainy »

Ik verwacht ook niet veel van het nieuwe seizoen van Psycho-Pass, maar ik denk dat mijn nieuwsgierigheid toch uiteindelijk zal winnen en ik een kijkje zal nemen...

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by WizardOfOss »

Het viel me overigens op dat er op dit forum nog geen algemeen anime-draadje is voor voltooide series. Ik zat er zelf nu toch aan te denken om afwijkend van AniWay gewoon de eindbeoordelingen in een seizoensdraadje te plaatsen, zodat alles van preview, eerste impressies, eventuele tussentijdse discussies en het eindoordeel een beetje bij elkaar blijft. Oké, bij dubbele seizoenen loopt het dan uiteraard nog ietwat de mist in, maar soit. En dan kan er uiteraard altijd nog een algemeen anime-draadje gemaakt worden voor alles wat buiten de actuele seizoenen valt, wat dan ook min of meer gecombineerd zou kunnen worden met het oude "wat kijk je nu?"-topic.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Ash Ketchum »

Dit is de Mangaheuvel, dus we hoeven heus niet alles precies hetzelfde te doen als op het AW forum ;) Een algemeen topic voor alles wat je net hebt gekeken/aan het kijken bent lijkt me inderdaad genoeg.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by WizardOfOss »

Ash Ketchum wrote:
Thu Sep 19, 2019 19:17
Dit is de Mangaheuvel, dus we hoeven heus niet alles precies hetzelfde te doen als op het AW forum ;)
Dus we moeten onze plannen om de site te hernoemen naar AniHill dus nog maar even voor ons houden? :wink:

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Ash Ketchum »

Hail Hydra

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Ash Ketchum »

Trouwens, bij films zag ik dat er nieuwe adaptatie komt van Bokura no Nanokakan Senso (Our Seven Days War). Het is een best bekend boek over een groepje basisschoolleerlingen die genoeg krijgen van school, en weglopen en hun eigen basis in een verlaten loods maken. Het boek schijnt ook een soort detective te zijn, maar ik ken alleen de oude live-action film, die zich focust op het kinderen vs. de hypocriete maatschappij van de volwassen thema (Trailer van de film). Ben benieuwd hoe de anime film gaat worden.

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Q2012 »

Kan interessant worden, de studio en de director zeggen mij niet zoveel. Het script aan de andere kant door Ichiro Okouchi (Code Geass) en character design door Hiroshi Shimizu (Michiko & Hatchin), dus wie weet.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Ash Ketchum »

Ik ben ook benieuwd naar die CGI Lupin The Third film. Het wordt waarschijnlijk de eerste 'brede' Lupin The Third bioscoopfilm sinds Lupin The Third VS Detective Conan (daarna kwamen er alleen van die korte films in de stijl van A Woman Called Fujiko Mine, dus niet voor alle leeftijden), maar de trailer zag er --verrassend-- Lupin-achtig uit.

Q2012
Posts: 7
Joined: Wed Sep 18, 2019 15:19

Re: Herfst 2019: preview & discussie

Post by Q2012 »

Net de eerste aflevering gezien van Ascendance of a Bookworm, en ja weer een Isekai. Een boekenworm komt om het leven doordat ze wordt begraven onder een boekenlawine (yup) als gevolg van een aardbeving, en ze komt terecht in een fantasywereld waarin boeken alleen toegankelijk zijn voor de nobility. Klinkt misschien niet al te origineel, maar de aflevering was zo slecht nog niet. Ik verwacht een vrij luchtige slice-of-life serie, wordt vervolg.

Trouwens van dezelfde studio als Our Seven Days War.
"When we hit our lowest point, we are open to the greatest change." - Avatar Aang

Post Reply