One Piece komt naar Vlaanderen!

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Hey, ik weet dat ik al eeuwen niets meer gepost heb op dit forum, maar het leek me wel even de moeite om te vertellen dat One Piece vanaf 6 januari 2014 op 2BE te zien zal zijn! Het komt elke weekdag om 07u30 en 16u15, op zaterdag om 09u15 en 16u15 en op zondag om 09u15 en 16u00.

Of ze alleen de eerste afleveringen gaan uitzenden? Tuurlijk, wat had je dan verwacht, NeeNee? ;)

Een andere nieuwe serie is X-Men: Evolution: de aflevering 'Power Surge' komt op nieuwjaar om 12u05. Meer afleveringen gaan ze voorlopig niet uitzenden...

EDIT: De afleveringen om 16u15 zijn waarschijnlijk géén herhalingen! 2BE gaat er bijna altijd van uit dat iedereen zowel 's ochtends als 's middags kijkt :roll: De afleveringen in het weekend zijn waarschijnlijk ook geen herhalingen...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Gurenn »

Weliswaar een Nederlandse of Engelse dub, maar toch, dat wordt de beste anime die in België al uitgezonden is, welke lange tijd Death Note is geweest. :mrgreen:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Hm, dat moet ik eens bekijken.

Misschien wel eerst de videospeler laten herstellen... -.-

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by yatagarasu »

Ik had niet gedacht dat een Belgische zender zich aan One Piece zou wagen. Maar dat is zeker goed nieuws.
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Edward »

yatagarasu wrote:Ik had niet gedacht dat een Belgische zender zich aan One Piece zou wagen. Maar dat is zeker goed nieuws.
Nogmaals jammer dat 2BE niet in nederland te ontvangen is. Ik zou me er zeker aan gewaagd hebben;)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Oké, blijkbaar zijn de uitzendingen in de namiddag wél herhalingen. Dat is goed nieuws! (De uitzendingen in het weekend zijn waarschijnlijk geen herhalingen, maar laten we hopen van wel)

Meer informatie vind je op de prachtige website van Hero City, waar je uren op kunt rondhangen. Sorry, dat moest ik gewoon even zeggen. Die website is echt ziekelijk teleurstellend.

Ik dénk alleszins dat het in het Engels zal worden uitgezonden. Zo niet, dan is het met de stemmen van Nederlanders die een Vlaams accent imiteren, zoals bij G.I. Joe Renegades. (wat sowieso al een slechte serie is)

Nog een vrolijke kerstavond! ^^
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Saki »

Waar haal jij die info zelfs vandaan? Ik krijg enkel dat mainscherm, kan nergens op klikken xD

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Het staat helemaal niet op die site, ik wou gewoon laten zien hoe vreselijk het is xD (Vroeger kon je meedoen aan een wedstrijd, maar die is al afgelopen...)

Mijn bronnen:
http://old.vmmtv.be/b2b/fpdf/pdf_progra ... t=20140112
http://www.mijn-tv-gids.be/zender/06012 ... a-2BE.html
http://yelotv.be/tvgids
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Geloof het of niet, maar 2BE gaat One Piece op een fatsoenlijke manier herhalen, ook in het weekend! :) (Deden ze dit maar bij alle tekenfilms zo...)

Ma: afl. 1 en 1
Di: afl. 2 en 2
Wo: afl. 3 en 3
Do: afl. 4 en 4
Vr: afl. 5 en 5
Za: afl. 1, 2 en 3
Zo: afl. 4, 5 en 1
enz...

Straks ga ik nog geloven dat ze alle afleveringen gaan uitzenden :lol:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Net de eerste aflevering gezien. (Het begon een beetje laat... Wat maar goed is, want je moet er meteen bij zijn als je de intro wilt zien.)

Ik vond het helemaal niet slecht. Maar ligt het aan mij of is de eerste episode meteen een halve filler? Luffy's jeugd is weg en we krijgen een piratengevecht in de plaats.

Het is mij trouwens nog nooit zo sterk opgevallen hoeveel Luffy op de jonge Naruto lijkt.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Gurenn »

Nee, de volgorde is gewoon gewijzigd. Dat gevecht tegen Alvida zat ook in de manga en Luffy's jeugd komt in episode 4 IIRC.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Het gevecht tegen Alvida wel, maar dat passagiersschip met Nami aan boord kwam in de manga niet voor.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Op 28 februari komt momenteel de laatste nieuwe aflevering (afl. 40), vanaf dan beginnen ze terug bij het begin.

Het kan best zijn dat er binnenkort nog wel ooit nieuwe afleveringen komen, want veel tekenfilms beginnen terug bij het begin in maart...
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Gurenn »

Ze hadden tenminste tot episode 44 kunnen doen, dan hebben ze netjes een arc afgesloten. Interesseert ze blijkbaar geen moer.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Hmm... Ze hebben het vandaag aangepast :o Op 3 maart komt aflevering 41, enz... Misschien kan het hen dus wel iets schelen? (waarschijnlijk niet)

Vals alarm dus XD
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply