One Piece komt naar Vlaanderen!

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Nami's breakdown was best indrukwekkend. Mijn complimenten voor de voice-actor.

En daarna trekken ze alles uit de doos om de entree van onze helden zo dramatisch mogelijk te maken... best wel grappig. :P Alleen Usopp irriteert mij nog steeds, want met zijn attitude hoort hij niet als een redder vereerd te worden.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Kira wrote:Hmm... Ze hebben het vandaag aangepast :o Op 3 maart komt aflevering 41, enz... Misschien kan het hen dus wel iets schelen? (waarschijnlijk niet)

Vals alarm dus XD
We krijgen in elk geval nog steeds nieuwe afleveringen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Een nieuwe intro song... is dat een liefdesliedje?

Ik vond de vorige beter.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by mangazot »

Je moet soms aan die nieuwe liedjes wennen. Ik heb dat ook wel gehad, oa met Bleach. Maar eigenlijk zijn ze allemaal even goed (of even slecht, hangt ervanaf aan wie je het vraagt), maar de ene heeft natuurlijk liever dit en de andere liever dat. Ik was dol op de intro van de laatste delen van Bleach. Lekker trash, pastte uitstekend bij de verknipte geest van Light en de paranoïde sfeer van de laatste afleveringen.
Image

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Gurenn »

^ Bedoel je niet Death Note?

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by mangazot »

Ja, Death Note.

Maak je geen zorgen.
Ik ben gek.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Oke, nu is het echt... Volgende woensdag komt de 53ste aflevering en vanaf donderdag beginnen ze terug bij aflevering 1.

One Piece hield het dus één aflevering langer vol dan Naruto (daarvan kwamen 52 afleveringen).
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
LuffyLaughingCrow
Posts: 1
Joined: Thu Mar 20, 2014 17:17
Location: Belgium
Contact:

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by LuffyLaughingCrow »

verschrikkelijk dat het alweer gewoon gedaan is. in België blijken ze toch niet over heel erg veel verstand te beschikken qua shows.. het is 1 seizoen kopen en dan ongelooflijk veel herhalingen geven, best wel irritant. MAAR ik moet 2BE wel dankbaar zijn om One Piece te spelen op tv omdat ik altijd wat sceptisch was tegenover populaire anime, heb Naruto gekeken op 2BE en het trok gewoon op niks (wil hier géén Naruto fans mee beledigen) maar de show was voor mij te saai en te langdradig met al dat denken, gewoon hele afleveringen vol met denken en naar elkaar staren ipv aan te vallen. Dus toen ik One Piece ep 1 keek op 2BE was ik bijzonder aangenaam verrast! vanaf de openingstheme was ik direct verslaafd en nu ze gestopt zijn ben ik wel verplicht om online te kijken (wat ik op het einde van de maand wel zal zien aan de rekening :p ) maar het is toch zo verdomd verslavend :D vanaf die "to be continued" op het scherm komt dan is het al meteen verlangen naar de volgende aflevering.. écht geweldige show en hoop écht om via deze weg vrienden te maken die mijn nieuwgeboren passie delen want voorlopig heb ik helemaal géén vrienden die ook maar enige interesse tonen in anime of anime conventies.. en na Death Note en heel erg lang geleden (in mijn jonge schooljaren nog) Shaman King is One Piece toch wel de beste anime die al vertoond is op de belgische tv. laten we hopen dat ze toch de andere seizoenen ook gaan aankopen.
If you don't take risks you can't create a future. - Monkey D. Luffy

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by NeeNee »

Haha, welkom. :D Ja, het is jammer dat ze maar één seizoen uitzenden, ik had ook nog wel wat meer willen zien. Al heb ik zelf dat deel van de manga al gelezen, dus dan weet je al zo'n beetje wat er gaat gebeuren.

(En met de manga in het Nederlands zijn ze intussen dus ook gestopt. Ik moet er eigenlijk eens een gedacht van maken om in het Engels verder te lezen, maar het zijn er zoveel...)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by barbapapa »

Ik ben zelf de Engelstalige omnibus editie beginnen kopen, daar zitten ze nog maar net aan Skypeia.
Pluspunt: je bent maar de helft kwijt tegenover de normale volumes. Minpunt: goedkoper papier gebruikt.
Voor zo'n vreselijk lange reeks kan ik het moeilijk verantwoorden van er geld aan uit te geven, maar One Piece blijft toch iets speciaals EN scans van de eerste pakweg 30 volumes zijn echt wel onleesbaar. Waarschijnlijk dat ik de omnibussen dan ook enkel verzamel tot en met Water Seven.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Gurenn »

LuffyLaughingCrow wrote:verschrikkelijk dat het alweer gewoon gedaan is. in België blijken ze toch niet over heel erg veel verstand te beschikken qua shows.. het is 1 seizoen kopen en dan ongelooflijk veel herhalingen geven, best wel irritant.
Gelijk meerdere seizoenen aankopen als je nog niet weet of het gaat aanslaan is veel dommer vanuit het oogpunt van de televisie. Als de kijkcijfers hoog genoeg lagen en de licentiekosten zijn niet opgeschroefd, dan komt er wel een tweede seizoen.

Dat er in België veel herhalingen zijn komt doordat het een klein land is met weinig kijkers. Hierdoor worden er veel minder series uitgezonden en bijgevolg is het ritme een episode per weekdag i.p.v. een episode per week zoals in veel landen. Het tempo ligt dus vijf maal sneller en dan kom je ook veel sneller aan herhalingen toe, ook omdat de Japanse of Amerikaanse versies soms nog niet ver genoeg zitten om al gelijk een nieuw seizoen te kunnen aankopen (voor One Piece is dit weliswaar niet van toepassing).

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Saki »

en we zijn terug bij af

weer gestopt nadat ze Logue Town hebben verlaten richting de Grand line met direct daarna de eerste aflevering (er wordt nu enkel op woensdag uitgezonden in een blok van 2 eps)

Altijd geinig om te zien hoe snel Alvida opeens bijkomt :p

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by lambardi2 »

Interessant is dat ze one piece niet zo lang geleden een nieuw wereld record haalde van meeste verkochte manga zit nu over 380 miljoen? Ben het ook terug aan het kijken (aflevering 600 op dit moment).

Ook de manga terug aan het herlezen maar neemt veel tijd in beslag. Was van plan om die onmnibussen mss te kopen minder dan 10 euro voor 3 manga vind ik wel een mooie prijs.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by Kira »

Moest er iemand liever 's avonds naar One Piece kijken: Kadet herhaalt One Piece momenteel, elke avond om 23:10.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: One Piece komt naar Vlaanderen!

Post by mangazot »

Als ze de boekjes nu ook eens zouden herhalen ... :(
Image

Post Reply