Dragon Ball: Battle of the Gods

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Dragon Ball: Battle of the Gods

Post by Fakie »

DragonBall,

uiteraard keken we allen uit naar HET befaamde wonderkind der japanse animatie. Lang geleden op het, inmiddels, obscure ende legendarische jongerenprogramma Club Dorothée, keek zowat half jong België naar de avonturen van Son Gokûh en zijn vrienden / vijanden. Bij gebrek aan kwalitatieve tekenfilms van eigen bodem, werden de (iets nieuwsgieriger en meerwaarde zoekende) kinderen al zappend geleid naar TF1, waar er tussen 06:00 - 11:00 zowat alle hoogvliegers van de, toemalige, hedendaagse japanse animatie plaatsvonden. Onder het de ADHD-presentatie van Dorothée en haar medepresentatoren, gevolgd door enkele epileptisch makende tekenfilms was Dragon Ball erin geslaagd om een sterk staaltje van kwaliteit uit te halen, waardoor deze serie toch torenhoog boven alle anderen (bleef) uitsteken. Het verhaal is tijdloos,amusant,grappig/schunnig en exentriek.

Het is nu toch al jaren geleden dat er nog een 'theatrale' film is uitgekomen van Dragon Ball Z. Ik dacht nochtans dat we reeds het laatste gezien hadden
van Dragon Ball. Niets in minder waar ...

Enkele nieuwe details over de 14e geanimeerde theatrale Dragon Ball Z film van Toei Animation via Kanzenshuu en DB-Z.com: de titel wordt mogelijk "The Mightiest Make Their Move". De regisseur is Masahiro Hosoda (bekend van enkele Cell Games afleveringen), het script wordt geschreven door Yusuke Watanabe, en de animatie zal worden gedaan door Tadayoshi Yamamuro (een veteraan in de anime). De film zal worden uitgebracht in de Japanse filmzalen op 30 maart 2013. Akira Toriyama lijkt "sterk betrokken" te zijn bij het script en schreef een speciaal bericht:. "Het is zeldzaam, of moet ik zeggen, het is de eerste keer, dat ik sterk betrokken ben bij een animatie vanaf het scenarioschrijven. Aangezien het al een tijdje geleden is, was ik veel vergeten, maar zoals verwacht van de maker van het originele werk, was ik gelukkig al snel in staat om weer in het juiste tempo te komen. Voor deze film, blijft de sfeer van het origineel intact, en hebben we slechts een klein beetje moderne smaak toegevoegd, dus ik denk dat het een leuk stukje entertainment wordt, net als vroeger."

De nieuwe Dragon Ball Film zal zich situeren tussen hoofdstuk 517 en 518, van de originele DB manga. Meer specifiek zal het plaatsvinden
tussen de 'lost decade', de tien jaar die tussen het eindgevecht met Majin Buu en Goku & Co. Alle oude vertrouwde characters: Kuririn, Piccolo,
Vegeta, ... zullen in deze film verschijnen. Het gaat hier dus niet om een spinoff, maar over een stukje officiele geschiedenis van Dragon Ball ^__^

Het is wel geweten dat het nog eventjes kan duren, maar ... ik ben benieuwd ... ^__^

Image

Een trailer is te bekijken op youtube: ... http://www.youtube.com/watch?v=72yMNGgQYuk

Wil je de vorderingen in de gaten houden?
http://www.toei-anim.co.jp/movie/2013_dragonballz/

Fakie
Last edited by Fakie on Tue Dec 04, 2012 12:52, edited 1 time in total.
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by NeeNee »

Die zou ik nog wel willen zien. :)

Ik vond het altijd al jammer dat we zo weinig van Trunks' en Gotens jeugd te zien kregen.

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Fakie »

bwah,

voor mij was de reeks perfect op elkaar afgestemd tot en met
de Cell Saga. Dat zou eigenlijk ook de conclusie moeten zijn van de reeks,
volgens mij ...

De zoon van Son Gokuh, Son Gohan, passeert zijn vader ...

en hier staat de deur open voor ... alles en niets ..

ze moesten dan niets anders vinden van een roze
kauwgom om roet in 't eten te strooien

heb eens gelezen dat Akira Toriyama verplicht was om
de Buu Saga te maken van de uitgeverij.
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Saki »

Tori-sensei wou het verhaal al stoppen na Freeza, says enough I think?

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Fakie »

you are right ...

says enough ...

maar nadat de studio bleef aandringen, heeft hij dan toch nog
de Cell Saga gemaakt. Daarna had hij, naar verluid, helemaal niets meer
over om te vertellen. ... en dat merk je echt wel !
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by NeeNee »

^ Toriyama wilde zo vaak stoppen. De eerste keer al na de eerste vijf albums (na de eerste wens).

Hier is een geweldige analyse over alle mogelijke eindes (wel in het Engels, sorry):
http://www.kanzentai.com/intended_end.php
Last edited by NeeNee on Thu Sep 06, 2012 23:54, edited 1 time in total.

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Fakie »

ooh thnx,

No problem,

I can read a bit of English
not that big a deal
Last edited by Fakie on Wed Sep 05, 2012 20:39, edited 1 time in total.
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Gurenn »

"Now, back in the olden days of the English-speaking DragonBall internet fan community, Greg Werner posted a translation of Toriyama's Shenlong Times #2 roundtable talk on his influential "Ultimate DBZ Info Site". However, his Japanese wasn't quite as good then as it is now, so he mistranslated Toriyama's remark about only having 3 chapters planned out when the series began as Toriyama actually saying he already had 3 sagas (i.e. story arcs) planned out from the beginning."

Als ik me niet vergis was het ook zijn fout dat iedereen vroeger dacht dat SSJ Goku's en Frieza 100 % power's combat powers 15 miljoen respectievelijk 12 miljoen waren i.p.v. 150 miljoen respectievelijk 120 miljoen, een fout die nog steeds op Nederlandse sites als Dragonball Paradijs en Dragonball Wolken staat. :mrgreen:
Last edited by Gurenn on Thu Sep 06, 2012 7:13, edited 1 time in total.

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Fakie »

tjah ...

als sommige zaken de wereld in worden gestuurd ...

hoe ge 't ook draait of keert ... Freezer got his ass kicked ...
en da had 'm opt einde zelfs niet meer :D


Fakie
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Fakie »

Via Manga-news Japon: een nieuwe poster van Dragon Ball Z film 14, die de titel openbaart: "Battle of Gods" ("God tegen God" in het Japans). De poster toont een konijn-achtige wezen vechtend tegen Son Goku, en een ander personage in een lichtstraal achter hen. Onderaan zien we Vegeta en Mystic Son Gohan (vreemd genoeg getransformeerd in een Super Saiya-jin!), Son Goten en Trunks, Piccolo, Majin Boo, Bulma, Kuririn, Ten Shin Han en Mr Satan. Verder wordt een nieuw vrouwelijke personage getoond, die lijkt op een van de Dragon Ball Heroes avatars, en achter haar een nieuw mannelijk personage. Op de linker onderkant, kan je bovendien kleine versies zien van Pilaf, Shuu en Mai. Onthoud dat deze film zal worden uitgebracht in de Japanse bioscopen op 30 maart 2013.

Image
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by NeeNee »

^ Zijn we zeker dat dat een konijn is?

Want mij doet het denken aan een Egyptische kat (en in het bijzonder de kat-godin Bastet).


Image Image
Image

(Misschien zoek ik het nu gewoon te ver, maar die kledij doet toch duidelijk Egyptisch aan... plus met zo'n titel zou het logisch zijn als het om een god gaat. Voor zover ik weet hadden de Egyptenaren geen konijnen-goden...)

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Nieuwe OAV

Post by Fakie »

... idd het is iets Egyptisch

maar 't heeft toch duidelijk konijnen oren :D
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Battle of the Gods

Post by Fakie »

Nog wat nieuws ...


Image

Image


de kat wordt "Bills" (~ Birusu) genoemd, de God van Destructie. Het zal worden vertolkt door Koichi Yamadera (Spike van Cowboy Bebop). Het andere karakter heet "Wiss" (~ Uisu) en zal worden ingesproken door Masakazu Morita (Tarble in DBZ). Het gaat duidelijk om toespelingen op Bier en Whisky!

http://www.dragonball2013.com/
webstek
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Fakie
Posts: 105
Joined: Tue Sep 23, 2003 12:05
Location: Diepenbeek
Contact:

Re: Dragon Ball: Battle of the Gods

Post by Fakie »

Image
Everybody Dies , But not Everybody Really Lives

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Dragon Ball: Battle of the Gods

Post by Edward »

Nice... over een nostalgisch gevoel gesproken;)... als je dit ziet..

Ik krijg al zin in de film;)

Post Reply