Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Brook500 »

Variant op deze topic van de mangaforum:
viewtopic.php?f=4&t=479

Je mag zelf kiezen hoe je top er uitziet. :wink:
Image

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Gurenn »

1. Fullmetal Alchemist (2009)
2. Gintama'
3. Steins;Gate
4. Fate/Zero
5. Clannad: After Story
6. Code Geass R2
7. Nodame Cantabile
8. Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen
9. One Piece
10. Bunny Drop

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Weertangel »

Mijn top 10 anime zijn:

1.Hellgirl .Een klassieker die goed blijft!
2.Oh My Goddess! .bijna net zo goed als de manga!
3.Death Note .Houdt de spanning er goed in!
4.Freezing .beter dan de manga
5.Negima! OVA's .Toppie! nu de film nog zien!
6.Beelzebub. Fun!!!
7.Angel Beats. Goede serie maar niet voor watjes.
8.Hellsing Ultimate OVA. Let there be Blood!! :twisted:
9.Queens Blade. Goede aktie serie met alleen een beetje teveel Ecchi.
10.Bakemonogatari. een serie gefocust op dialoog, niet aktie, topper!

En dit is nog maar het topje van de ijsberg heh.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by kolemijn »

Ik heb nog niet zoveel animereeksen gezien, dus ik ga het hier maar op een magere top 3 houden

En die bestaat uit Initial D (4th stage niet meegerekend), Planetes en natuurlijk...Lupin Sansei 8)

Zouden we niet ook zo'n topic kunnen maken over animefilms, of gewoon hierbij zetten?

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by lloerdy »

Als je een top maakt, moet je't direct goed doen :-]
Top 30 it is!
Mijn top + wat uitleg over wat mij zo aantrok in de anime.

30. Spirited Away
Niet mijn favoriete Ghibli, maar het blijft een schitterende film. Een verassend leuk verhaal verpakt in een prachtig visueel schouwspel.

29. Fullmetal Alchemist
FMA is één van de weinige reeksen op deze lijst waar ik de manga heb gelezen vóór ik de anime heb gezien. Dit schept meestal hoge verwachtingen en ik kende het verhaal ook al, waardoor de anime mij minder kon boeien. (Een probleem dat ik wel vaker heb wanneer ik eerst de manga heb gelezen)
Toch blijft FMA één van de beste anime van de laatste paar jaren. Alles is netjes verzorgd, de animatie is van hoge kwaliteit en ze hebben met de verhaalelementen uit de manga een meeslepend nieuw verhaal weten te vertellen.

De eerste keer ik Al zijn zacht jongensstemmetje hoorde schrok ik toch. Ook al is Al een 14-jarig jongetje, voor één of andere reden stel je je bij zo'n groot harnas een vrij diepe stem voor. Frappant om vast te stellen dat je zelf dezelfde vooroordelen hebt als de personen die Al ontmoeten in de reeks.

Ter info, FMA:Brotherhood moet ik nog zien. Wie weet scoort deze hoger.

28. Naruto (eerste seizoen)
Hoewel de rest van Naruto voor mij rommel is en hoewel zelfs de eerste 26 afleveringen vol fillermateriaal zitten, blijft het begin van Naruto erg sterk. De Zabuza verhaallijn is spannend en weet sterke emoties los te wrikken.
Zonder de 738 afleveringen die hier nog op volgden zou Naruto een klassieker kunnen geworden zijn.

27. Rurouni Kenshin
Shounen actie op z'n best! Een briljante mix van actie, drama, en comedy zorgt ervoor dat de reeks boeiend blijft tot op het einde. De reeks bevat zoals andere gelijkaardige Shounens ook redelijk wat fillermateriaal, maar in vergelijking met andere populaire Shounens blijft het binnen de perken.

26. Saint Seiya
Ik denk dat elke jongen die vroeger Saint Seiya gezien heeft droomde van zo'n harnas :P (net zoals iedereen die ooit Dragon Ball gezien heeft de Kamehameha geprobeerd heeft :-])
De reeks kan me zelfs vandaag nog steeds bekoren en heeft een geweldige soundtrack. De muziek past schitterend bij de sfeer in de reeks.
Spijtig genoeg nogal repetitief naar het einde toe. Maar het blijft een klassieker.

25.The cat returns
Het vreemde aan veel Ghibli films is dat ze mij de eerste keer vaak niet zo hard kunnen bekoren. Misschien is dat omdat ik er te hoge (of andere) verwachtingen van heb, misschien komt het doordat appreciatie voor de Ghibli films met de tijd moet groeien, misschien kan je er de tweede keer gewoon beter van genieten omdat het vertrouwd terrein is.
Ik herinner me ook nog goed hoe ik de eerste keer ik The cat returns zag niet echt onder de indruk was. De verhaallijn leek mij vrij mager en de film leek in een flits voorbij. Een aantal jaar later haal ik de dvd terug uit de kast en wordt ik meegevoerd in de prachtige wereld die gecreëerd werd door het Ghibli team.
Ik heb gisteren eindelijk "Porco Rosso" gezien en bleef min of meer met hetzelfde gevoel achter. En toch krijg ik de film ook nu weer niet uit mijn hoofd en weet ik dat, wanneer ik de film over een aantal jaar terug uit de kast ga halen, het zal zijn alsof ik een oude vriend terug zie.

24. Rurouni Kenshin: Reminisense
Het jammere aan veel anime is dat ze de manga vlug hebben bijgebeend en dan ofwel abrupt stoppen, ofwel een rotslecht einde verzinnen (ik kijk naar jou Claymore!) ofwel een eigen verhaal verzinnen dat vaak inferieur is aan dat van de manga. Zo verging het ook Rurouni Kenshin. Gelukkig hebben ze achteraf het beste deel van het verhaal in een schitterende OVA gegoten. De geweldige comedy van Rurouni Kenshin heeft plaats moeten ruimen voor meer (schitterende) drama. Het verhaal is verscheurend realistisch en erg aangrijpend. De animatie is voor een OVA bovendien bijzonder sterk.

23. Whisper from the heart
Eén van de minder bekende Ghiblis, waarschijnlijk ook omdat in deze ghibli nauwelijks fantasy zit. Wat mij betreft is dit echt de ultieme feel-good anime.
Misschien zal het verhaal wel iets te mager zijn voor sommigen.

22. Golden Boy
Hilarisch... Alleen spijtig dat er maar 6 van de verhalen uit de manga in een anime gegoten zijn. Ik heb de manga nooit volledig gelezen dus ik weet niet wat er zich nog verder afspeelt, maar ik had graag nog wat meer te weten gekomen over kintaro's verleden (en toekomst :P)

21. Cowboy Bebop
Wie deze anime niet kent, kan zichzelf niet eens een waardige anime-fan noemen. (lees: Fan, het woord Otaku is in onze contreien enkel van toepassing op 15-jarige jongens die zich alwetend achten nadat ze Naruto, Dbz en/of Bleach gezien hebben)
De feel van de reeks is uniek, grotendeels dankzij de jazzy soundtrack. CB is een actievolle reeks, met interessante personages en sterke verhaallijnen, overgoten met de juiste dosis humor. Wat heb je nog meer nodig?
Het einde vind ik één van de beste voor een anime ooit.

20. s-CRY-ed
Een té vaak verguisde reeks, die toch heel wat te bieden heeft. De rivaliteit tussen Ryuho en Kazuma houdt je bij elk gevecht tussen hen op het puntje van je stoel.
Ik heb de reeks nu al drie keer uitgekeken en van begin tot eind blijft ze mij geboeid houden.

19. Full Metal Panic: Fumoffu
Full Metal Panic: Fumoffu nam het beste aspect uit "Full Metal Panic" en liet de rest vallen. En het resultaat is een reeks waar elke aflevering absurderd en grappiger is dan de vorige.

18. Howl's Moving Castle
Miyazaki slaagt er opnieuw in om je mee te voeren naar een schitterende unieke fantasiewereld.

17. Princess Mononoke
Sterk, ontroerend, origineel, meeslepend verhaal. Geweldige actiescènes.
Ik verkies bij Ghibli films regelmatig de dub. Ook hier is de dub erg goed verzorgd.
Princess Mononoke heeft net zoals de meeste Ghibli's prachtige muziek, die de juiste sfeer weten te scheppen.

16. Serial Experiments Lain
Het verhaal is complex en moeilijk te volgen, maar enorm intrigerend. De OP (BOA-Duvet) is mijn persoonlijke all-time favoriet. Indie muziek zou je niet onmiddellijk verwachten als OP voor een anime, maar toch past ze perfect bij de reeks. Het is ook één van de weinige engelse openings in anime waar het Engels verstaanbaar is :P (wat logisch is, aangezien ze hier beroep hebben gedaan op een britse groep).
Ik heb de reeks al 3x opnieuw willen bekijken en telkens stop ik ergens rond de 3e aflevering. En toch blijft de reeks ze door mijn hoofd spoken... Ze maakt mij ook enorm nostalgisch omdat ze voor mij verbonden blijft met een bepaalde periode uit mijn leven (maar dit terzijde).

15. City hunter
Ryo Saeba is waarschijnlijk één van de meest invloedrijke personages uit anime/manga. Zoveel personages zouden nooit het daglicht hebben gezien Zonder City Hunter. Ryo zal waarschijnlijk één van de grootste pervs in anime zijn, maar zowaar ook één van de coolste. Alleen spijtig dat de hoofdverhaallijn nogal dun was. Uiteindelijk waren 95% van de afleveringen zo goed als identiek, net als de steeds hergebruikte grappen. Maar dat maakte deze serie er zeker niet aangenaam op wat mij betreft.
Hoewel de manga ook nog wel een stuk beter is voor wat betreft humor (de humor werd zwaar gecensureerd in de anime) en het verhaal, houdt deze reeks goed stand dankzij het eighties jasje waarin de hele reeks overgoten is. De sountrack bestaat grotendeels uit jaren '80 muziek (met af en toe wat jazz ertussen gedraaid), die altijd de perfecte sfeer creeërt.

Eén van de best uitgewerkte actie-comedy's ooit.

14. Azumanga Daioh
Cute, funny, heartwearming. Deze anime bezorgt je een overdosis aan cuteness.
Eén van de weinige anime-comedy's die het niet moet hebben van die typische slapstick comedy. Ik ben absoluut geen fan van die moé-trend van vandaag, maar Azumanga Daioh is té grappig om te negeren.

13. Nodame Cantabile
Gyaboooooh /o/
Nadat ik zowel de manga, als de (geweldige) live action reeks had gezien had ik niet gedacht dat deze reeks nog een diepe indruk op mij zou kunne nalaten. Ik had het mis. Nodame is één van de beste personages van de laatste paar jaren. De reeks zit boordevol geweldige humor en prachtige muziek. En wat ik ook erg appreciëer is dat de romance subtiel is (en niet continu in je gezicht wordt gewreven) en ook echt ergens toe leidt (al te vaak gebeurt er in anime gewoon niets).

12. Berserk
Geweldige soundtracks en hoewel de intro in erg gebrekkig Engels was.... I loved it. Waar ik in het begin van de reeks dacht "wat een nonsens is me dit", hoorde je mij naar het einde van de reeks steevast in mijn slechtste Engels meekwelen:
"Thewe's no bwame, there's no fame
It's up to you
The fiwst woads should be finded
Whatevew hold you back
I can, I can get it owff

*Tell me what, Tell me what, Tell me what you want
I don't know why, don't know why, don't know why you afwaid"

Good times, good times :')

Meeslepend verhaal, alleen spijtig dat de anime zo abrupt eindigt omdat het de manga had ingehaald. (maar de anime omvat wel het beste deel van de manga).

11. Elfen Lied
Ik kende deze reeks enkel van naam. Ik wist nauwelijks waar ze over ging, maar ik had de naam al zo vaak horen vallen dat ik ze absoluut 'ns wou zien.
Tip: het is geen goed idee om deze reeks te bekijken op je iPod, tijdens je dagelijks pendeltraject met de trein. De mensen naast je begrijpen het niet :'( (Sindsdien screen ik mijn reeksen toch wat beter vooraleer ik ze op mijn iPod zet :p)
Ondanks al het naakt, geweld en bloed is dit een erg ontroerende reeks. Bizar om te zien hoe de maker zo goochelt met verschillende genres. Comedy, actie, drama, horror, romance, sci-fi,... het zit er allemaal in en het werkt ook gewoon.

10 Full Metal Panic: The Second Raid
Ik ben geen fan van de eerste Full Metal Panic reeks. Na de geweldige eerste paar afleveringen ging het vlug bergaf. Het verhaal werd vrij vlug saaier, maar wat vooral stoorde was de irritante slechterik (Gaul), die maar bleef herrijzen uit de dood.
Gelukkig bleek fumoffu dan weer wel een schot in de roos en heeft dit mij genoeg zin gegeven om TSR een kans te geven. En ik heb er geen moment spijt van gehad want deze reeks is in alle opzichten superieur aan zijn voorganger! Met een sterke interessante verhaallijn en een geweldige slechterik is TSR één van de weinige mecha reeksen die mij oprecht kon bekoren.

9. Ranma 1/2
Vóór GTO had geen enkele animeserie mij ooit harder laten lachen. Slechts enkele animereeksen zijn absurder, weinigen zijn origineler.
Alleen spijtig dat het einde van ranma nooit in anime is gegoten (en dat de films/OVA's heel wat minder goed zijn).

Rumiko Takahashi is a genius!
Or severely insane :[

8. Trigun
City hunter met een verhaal (en een iets minder grote perv dan ryo)
Briljante comedy, met een paar van de beste actiescènes in anime
Voor wie dacht dat een "sci-fi western comedy" onmogelijk was:
U zat dus mis :[

7. Great Teacher Onizuka
Still the king of comedy...
Onizuka is voor mij het meest memorabele personage dat manga/anime ooit heeft voort gebracht. De reeks is enorm ontroerend, heeft een geweldige soundtrack en de humor is echt zalig goed. De humor heeft de lat enorm hoog gelegd voor alle reeksen die erop volgden (en Onizuka heeft de lat gelegd voor alle leerkrachten die er vandaag aan beginnen :-]). De acteur die de stem van Onizuka verzorgde deed dit ook briljant goed!
In elk geval, tot op heden is er geen enkele reeks in geslaagd beter te doen wat comedy betreft.
De manga is zelfs nóg stukken beter.

Hadden we maar allemaal een leerkracht gehad zoals Onizuka :'(

6. Grave of the fireflies
Het meest ontroerende verhaal ooit. Geen enkele film kon ooit de gruwel van de oorlog beter vastleggen dan deze film.
Ik weet wat er gebeurt en toch, elke keer het einde nadert begin de tranen op te zwellen.

5. The girl who leapt through time
I'm a romantic at heart >_> (hoewel het verhaal echt wel meer dan alleen de romance is)

4. 5 centimers per second
Zie hierboven >_>
Dit is één van de weinige films die liefde echt begrijpen.
"One more time, one more chance" is trouwens een prachtig lied. Kan ik honderd keer naar luisteren.

3. Gungrave
Geen enkele omschrijving die ik al over deze reeks gelezen heb doet ze eer aan.
Vooral het eerste deel van Gungrave, waarin Harry en Brandon elk op hun eigen manier de ladder beklimmen binnen de maffia is geweldig.

2. Akira
Akira blijft een meesterwerk wat animatie betreft. Weinige anime hebben het niveau van detail van Akira gehaald. En de laatste paar jaar wordt de animatie van veel anime steeds meer en meer zielloos, aangezien ze aan de rollende band geproduceerd worden.

Of je hem nu goed vindt of niet, één ding moet je akira wel nageven, zonder Akira stond anime in de westerse wereld niet waar het vandaag staat.
Moest dit grootschalig project destijds niet gelanceerd zijn zouden de meesten van ons misschien zelfs nog nooit van anime gehoord hebben.

De muziek past prachtig bij de film en de actiescènes van Akira behoren nog altijd tot de beste in anime. Vooral de biker-gang scène in het begin van de film is mijn persoonlijke favoriete scène ooit.

Ik hoop nog steeds dat er ooit een nieuwe animereeks van Akira zal volgen, waarin het volledige verhaal van de manga tot anime wordt gegoten.


AND THE WINNER IS...



1. 3x3 eyes
Eén van de eerste animes (na Club Dorothée ) waarmee ik in contact gekomen ben en geen enkele anime heeft mij ooit zo hard weten mee te slepen als deze.
Het verhaal is uniek, boordevol sterke emoties en de humor is niet overdreven. Het enige spijtige is dat door het rondslingeren van de rechten op de serie, de productie werd stopgezet en dat de rest van de manga waarschijnlijk nooit een anime zal worden. (ergens begin jaren 2000 waren er nog plannen voor een reeks, maar de auteur kon niet leven met de strenge censuurregels die ze probeerden op te leggen)


Dat waren ze dan. Spijtig dat ik geen ruimte meer had voor al die andere schitterende Ghibli films (ocean waves, nausicaa,...), maar ik heb nu al zoveel moeten knippen :'(
:P

Himechi
Posts: 13
Joined: Wed Nov 16, 2011 12:00
Location: Lede

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Himechi »

Geweldig uitgelegd!!

Mijn top gaat wel ewa bondiger zijn :p


1. Card Captor Sakura
2. Summer Wars (film)
3. Code Geass
4. Evangelion de nieuwe films (ZEKER de moeite waard om te zien)
5. The world only god knows ( die serie vond ik gewoon super grappig vooral seizoen 1)

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Weertangel »

Goede (en hele grote!) samenvatting van je topreeksen Lloerdy!
ik heb ook wel een gedeelte van die series gezien en het leest dan ook als een heel nostalgiese anime lijst :)
Ah, die goede oude tijd... toen Anime nog op MTV werd uitgezonden :)

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by kolemijn »

Eens een snel lijstje maken van mijn favoriete anime films.
Ik ga geen ze niet ordenen, want dit veranderd toch voortdurend, maar dit zijn gewoon mijn 5 favorieten (momenteel).

Nausicaä of the Valley of the Wind
Mind Game
Porco Rosso
Paprika
Tekkon Kinkreet

En dan nog wat andere die ik goed vindt:
Alle Ghiblis natuurlijk
Lupin III - The Castle of Cagliostro
Aachi & Ssipak (dit is eigenlijk geen anime, maar ik wou hem toch effe vermelden)
Memories
Genius Party
...

mushimaru-chan
Posts: 7
Joined: Sat Jul 30, 2011 16:56

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by mushimaru-chan »

Ik ben echt slecht in animes een rang te geven :s. Dit is mijn momentele top 5...

5. Spice and wolf
4. Grave of the fireflies
3. Code geass
2. Death note
1. Lovely complex
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Marv »

Series:
1)Planetes
2)Beck
3)Tengen Toppa Guren Lagann
4)Code Geass
5)Samurai Champloo

Films:
1)Mononoke-hime
2)Tekkonkinkreet
3)Grave of the Fireflies
4)Ghost in the Shell
5)Toki wo Kakeru Shoujo (The Girl That Leapt Through Time)
6)Akira
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by barbapapa »

kolemijn wrote:Eens een snel lijstje maken van mijn favoriete anime films.
Ik ga geen ze niet ordenen, want dit veranderd toch voortdurend, maar dit zijn gewoon mijn 5 favorieten (momenteel).

Nausicaä of the Valley of the Wind
Mind Game
Porco Rosso
Paprika
Tekkon Kinkreet

En dan nog wat andere die ik goed vindt:
Alle Ghiblis natuurlijk
Lupin III - The Castle of Cagliostro
Aachi & Ssipak (dit is eigenlijk geen anime, maar ik wou hem toch effe vermelden)
Memories
Genius Party
...
Een man naar mijn hart! Mind Game blijft het beste wat ik ooit gezien heb qua anime, die film heeft gewoon een speciale betekenis voor mij.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by Marv »

Toch eens zien dan, je hebt die al eens aangeraden dacht ik. :)

Heeft iemand trouwens ooit Oshii's Angel Egg gezien? Moeilijk te vinden, zelfs op het internet.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by kolemijn »

Marv wrote: Heeft iemand trouwens ooit Oshii's Angel Egg gezien? Moeilijk te vinden, zelfs op het internet.
Ik heb die ooit eens gezien, wel al een tijdje terug hoor. Zoveel weet ik er dus niet meer van, buiten dan die scene met die schaduwen van de vissen op de gebouwen, die is mij altijd bijgebleven. En dat het gene typische animefilm was. :P Maar wel sfeervol.
barbapapa wrote: Een man naar mijn hart! Mind Game blijft het beste wat ik ooit gezien heb qua anime, die film heeft gewoon een speciale betekenis voor mij.

Mind Game is zo zalig é, dus echt een super film. Die scene waar ze uit de walvis proberen ontsnappen op het einde is gewoon legendarisch voor mij. Iedereen die hem nog niet gezien heeft hier: zo snel mogelijk doen!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by barbapapa »

kolemijn wrote:
Marv wrote: Heeft iemand trouwens ooit Oshii's Angel Egg gezien? Moeilijk te vinden, zelfs op het internet.
Ik heb die ooit eens gezien, wel al een tijdje terug hoor. Zoveel weet ik er dus niet meer van, buiten dan die scene met die schaduwen van de vissen op de gebouwen, die is mij altijd bijgebleven. En dat het gene typische animefilm was. :P Maar wel sfeervol.
barbapapa wrote: Een man naar mijn hart! Mind Game blijft het beste wat ik ooit gezien heb qua anime, die film heeft gewoon een speciale betekenis voor mij.

Mind Game is zo zalig é, dus echt een super film. Die scene waar ze uit de walvis proberen ontsnappen op het einde is gewoon legendarisch voor mij. Iedereen die hem nog niet gezien heeft hier: zo snel mogelijk doen!
Yep, die eind-scene heeft mij echt telkens keer weten te beroeren. Zo krachtig, man.
Als je trouwens REDLINE nog niet gezien hebt: ook écht doen. Anders dan Mind Game, maar wordt enkel door die de loef afgestoken als het gaan om all-time favorite anime. Heeft overigens ook een lekker knallend einde, en een onderliggend liefdesverhaal.

Angel's Egg is niet zo moeilijk te vinden overigens, ik kan je al meteen een link geven. :p

User avatar
kolemijn
Posts: 316
Joined: Mon Nov 14, 2011 19:17
Location: Gent

Re: Favoriete reeksen (je persoonlijke top)

Post by kolemijn »

barbapapa wrote: Yep, die eind-scene heeft mij echt telkens keer weten te beroeren. Zo krachtig, man.
Als je trouwens REDLINE nog niet gezien hebt: ook écht doen. Anders dan Mind Game, maar wordt enkel door die de loef afgestoken als het gaan om all-time favorite anime. Heeft overigens ook een lekker knallend einde, en een onderliggend liefdesverhaal.
Ik ben al een tijdje van plan om Redline eens te kijken, goede dingen van gehoord, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen, maar ik ga er gauw eens werk van maken dan.

Post Reply