Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by pietel »

Kben gisteren eens gaan piepen in de Mediamarkt op de Keyserlei, maar er ligt niks van die boxen.
Het lijkt me heel onvoorspelbaar waar ik die boxen moet vinden, de grote mediaketens hebben een nogal wisselvallige aandacht voor anime-dvd's.

Als ik ze niet toevallig ergens tegen kom de komende weken, dan zal ik wel online bestellen, verzendkosten en al.
Image

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Hinote »

pietel wrote:Kben gisteren eens gaan piepen in de Mediamarkt op de Keyserlei, maar er ligt niks van die boxen.
Het lijkt me heel onvoorspelbaar waar ik die boxen moet vinden, de grote mediaketens hebben een nogal wisselvallige aandacht voor anime-dvd's.

Als ik ze niet toevallig ergens tegen kom de komende weken, dan zal ik wel online bestellen, verzendkosten en al.
Je had ook even kunnen gaan kijken in de Saturn en Fnac op de Meir.

Normaal gezien kan je bij zulke mediaketens cd's/dvd's laten bestellen als ze niet in de rekken liggen. Ik heb het zelf wel nog nooit gedaan.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Ginrai »

vandaag is er een aktie op frs.be waarbij er automatisch -10% afgaat van het product,incl anime!

also:
ive wrote:
ginrai wrote:Was er een reden bekend geweest bij dybex dat hun integrale uitgave van "highschool of the dead" geen nederlandse ondertitels bevatte?
Vond ik ook raar, gezien ik heel snel voor Dybex wel een tekst moest schrijven in het Nederlands voor hun over Highschool of the Dead. Er was iets mis gegaan blijkbaar, maar ze hebben me beloofd dat er toch een NL-versie komt.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Ginrai »

de integrale box van het eerste seizoen van K-ON! zal Nederlandse ondertitels bevatten.
deze box bestaat uit 13 afleveringen&een aparte OVA.

de extra's in deze box zijn 4 postkaarten&een notitieboekje.
totale speeltijd 336 minuten
code [X1]


de kaze uitgave van pandora's hearts die in 3 sets word uitgebracht, zal geen Nederlandse ondertitels bevatten volgens de officiële site
van kaze.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Saki »

Weet je een prijs van K-on! ?
Going to Atsusacon!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Ginrai »

vermoedelijk zal deze in de buurt liggen van de vraagprijs op de franse markt(dus rond de 60€),aangezien dat de uitgave hiervan zal gelijk staan aan de franse inlay.
het kan goed zijn dat deze toch hier iets goedkoper uitvalt(o.a vanwege dat ik me geen filmfreak anime-release kan herinneren die boven de 50€ uitkwam),maar durf hier juist niks zekers te over zeggen wegens dat ik geen enkele methode heb om deze algemene informatie te vergelijken met het standpunt van filmfreaks als gevolg.

betreffende DURARARA!! :

onofficieel!!!!

de box is blijkbaar in productie,maar is tot het heden nog niet te koop omdat dybex deze eerst te koop wilt aanbieden op het japan expo in parijs.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Saki »

Hmm, imo vind ik €50 toch wel veel voor 13(/14)afleveringen

Dat is €3.6 dat je betaald voor 1 aflevering, hoezeer ik de NL industrie ook wil helpen, dat vind ik imo veel te veel.

Er zullen natuurlijk wel nog hardere K-ON! fanboys als ik rondlopen die hem wel zullen kopen
Going to Atsusacon!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Ginrai »

ik heb het eventjes vergeleken met de R1 uitgave en het komt ongeveer in dezelfde prijs criteria terrecht als je deze koopt bij goedkope webwinkels zoals bv planet axel.
maar met de huidige €/$-koers komt je in het algemeen duurder uit,zonder de kortingen die je dan kan verkrijgen bij het online aankopen.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Bart »

Ginrai wrote:betreffende DURARARA!! :

onofficieel!!!!

de box is blijkbaar in productie,maar is tot het heden nog niet te koop omdat dybex deze eerst te koop wilt aanbieden op het japan expo in parijs.
Sinds een kleine week heb ik deze al opgemerkt in de Franse online animewinkel waar ik mijn gerief haal. 45 EUR (38,21 EUR voor mij omdat ik er een klantenkaart heb) exclusief verzendkosten. Voor zover ik zie, kan ik hem onmiddellijk bestellen.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by ive »

pietel wrote:Kben gisteren eens gaan piepen in de Mediamarkt op de Keyserlei, maar er ligt niks van die boxen.
Het lijkt me heel onvoorspelbaar waar ik die boxen moet vinden, de grote mediaketens hebben een nogal wisselvallige aandacht voor anime-dvd's.

Als ik ze niet toevallig ergens tegen kom de komende weken, dan zal ik wel online bestellen, verzendkosten en al.
In Antwerpen kan je ook terecht bij Mekanik voor anime.
Mochten ze hem niet hebben, zeg gewoon dat ze hem moeten bestellen, ze hebben goeie connecties met de Filmfreak :)

Bart wrote:
Ginrai wrote:betreffende DURARARA!! :

onofficieel!!!!

de box is blijkbaar in productie,maar is tot het heden nog niet te koop omdat dybex deze eerst te koop wilt aanbieden op het japan expo in parijs.
Sinds een kleine week heb ik deze al opgemerkt in de Franse online animewinkel waar ik mijn gerief haal. 45 EUR (38,21 EUR voor mij omdat ik er een klantenkaart heb) exclusief verzendkosten. Voor zover ik zie, kan ik hem onmiddellijk bestellen.
OFFICIEEL: DRRR dvd box - 5 juli in Vlaanderen en Nederland - en op sommige site en winkels zal die waarschijnlijk rond de 39 euro zijn.
Wordt fan van J-Time op Facebook en blijf op de hoogte van de nieuwste anime releases:
https://www.facebook.com/pages/J-Time/182943541760176

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Ginrai »

nice :D :D !

maar men vorige backorder is nog niet binnen bij MM,spijtig genoeg!
en het is ook leuk om dit te weten voor het op aniway komt te staan.

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by ive »

Vanaf 5 juli in de winkels:

Ghost Hound Box 2 (2DVD) van het label Kaze
Garden Of Sinners Film 5 (DVD+CD) van het label Kaze
Appleseed (Blu-ray) van het label Kaze

Ghost Hound Box 2 (2DVD)
Image
Label: Kaze / Artnr.: 9102223 / Ean: 9789058499967 / winkelprijs: 49.95 euro

Deel 2 rond de drie teenagers uit het dorpje Suiten. Taro, zoon van een sake-brouwer, overleefde een ontvoering wanneer hij drie was, zijn oudere zus daarentegen had helaas niet zo veel geluk. Door dit tragedie leeft Taro verder met deze nachtmerrie en bezoekt regelmatig een psychiater. Makato is dan weer een eenzaat. Een week na de kidnapping van Taro's zus pleegt zijn vader zonder enige reden zelfmoord. De derde tiener, Masayuki, is een luid, vervelend ventje, zo vervelend zelfs dat een mede-scholier op zijn vorige school zelfmoord pleegde door zijn toedoen.

Ghost Hound is geproduceerd door de bekende studio Production IG (Ghost In The Shell) die de talenten van zowel Shirow Masmune (Appleseed) als van Ryutaro Nakamura (Serial Experiments Lain) wist te combineren tot een onvergetelijke hypnotische thriller.

Kijkwijzer: 12

Extra: 55 pagina's tellend Franstalig boekje met interviews, foto's, ...

DVD details: Japan, 2007, 265 min, Japans, Frans 5.1 , 16:9, Nederlands en Frans ondertiteld.

Garden Of Sinners Film 5 (DVD+CD)
Image
Label: Kaze / Artnr.: 9102136 / Ean: 9789058499974 / winkelprijs: 29.95 euro

Vijfde film uit deze populaire anime-thriller reeks.

In The Garden of Sinners is Mikaya Kokuto geïntrigeerd door zowel de schoonheid van Ryougi Shiki als de vreemde serie gewelddadige moorden in zijn stad. Deze twee blijken op een supernatuurlijke manier met elkaar verbonden te zijn. Ryougi Shiki heeft namelijk na een zwaar auto-ongeluk en twee jaar coma, het vermogen gekregen om ‘de lijnen van de dood’ te zien.

Een aanrader voor al wie van bovennatuurlijke anime houdt, met animatie van een hoog niveau.

Extra: Originele soundtrack op aparte cd.

Kijkwijzer: 12 jaar.

DVD details: Japan, 2008, 110 min + 62 min soundtrack, Japans & Frans 2.0 & 5.1, 16:9, Nederlands en Frans ondertiteld.

Appleseed (Blu-ray)
Image
Label: Kaze / Artnr.: 9102237 / Ean: 9789058499981 / winkelprijs: 24.95 euro

2131 : De bioroïden (klonen geschapen om de menselijke passies in te tomen) leven in harmonie met hun scheppers in de mooie stad Olympus. Aan de vooravond van een nieuwe bedreiging voor deze utopische stad, krijgt commandant Deunan de opdracht een bioroïdische genocide te verhinderen. Maar deze uitzonderlijke strijdster blijkt het belangrijkste stukje van een puzzel te zijn, waarvan ze zelf de regels en de gevolgen niet kent : de overleving van beide soorten.

Van de auteur van Ghost In The Shell

De pers:

* Appleseed marks a very impressive debut... A visual marvel - Boxoffice Magazine
* Some of the action sequences are as refreshing as those early viewings of The Matrix - BBC
* It’s an impressive effort, packed with ideas and good action scenes - Empire

Kijkwijzer: 12 jaar.

DVD details: Japan 2004, 105 min, Japans, Frans 5.1, 1920x1080p, Nederlands en Frans ondertiteld.


Image
Wordt fan van J-Time op Facebook en blijf op de hoogte van de nieuwste anime releases:
https://www.facebook.com/pages/J-Time/182943541760176

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by ive »

Vanaf 5 juli leverbaar:

Dybex re-released ook enkele van zijn titels voor een verlaagde prijs onder de noemer: Dybex - The Movie Collection.
Deze maand verschijnen onder meer:
Rahxephon The Movie
Nana The Movie


Durarara!! (4DVD)
Image

Label: Dybex / Artnr.: DV30644 / Ean: 9789058499950 / winkelprijs: 44.95 euro

Mikado Ruygamine is jong en droomt van het bruisende leven in de grote stad. Wanneer hij wordt uitgenodigd door zijn jeugdvriend Masaomi, twijfelt hij geen moment om zich in te schrijven in een school in Raira, gelegen in de levendige Ikebukuro wijk van Tokio. Direct bij zijn aankomst waarschuwt Masaomi hem voor enkele lokale personages die het best vermeden kunnen worden. Diezelfde avond nog ontmoet Mikado de beruchte “Headless Rider”, een heuse legende.

Durarara!!, geregisseerd door Takahiro Omori (Haibane Renmei, Baccano!) en geproduceerd door studio Brain’s Base, portretteert een kleurrijke verzameling aan off-beat individuen. Twijfel niet en ontdek deze boeiende serie in zijn geheel!

Deze serie uit 2010 bevat alle 24 afleveringen en wordt integraal geleverd op 4 dvd's.

Kijkwijzer: 12 jaar.

DVD details: Japan, 2010, 600 min, Japans 2.0, 16:9, Nederlands en Frans ondertiteld.

RahXephon The Movie (DVD)
Image

Label: Dybex / Artnr.: DV30629 / Ean: 9789058499998 / winkelprijs: 9.95 euro

Ayato en Haruka zitten bij elkaar in de klas, zijn verliefd en het leven lacht hen toe. Maar door de plotselinge komst van bezoekers uit een andere dimensie, de "Mu", worden ze wreed van elkaar gescheiden. Tokio wordt omsloten door een barrière die haar afsluit van de rest van de wereld. Haruka kan net op tijd wegkomen maar Ayato zit vast in de stad. Drie jaar later, als Ayato zijn relatie met Haruka bijna vergeten is, wordt de stad opnieuw aangevallen, en verscheurd door de verschrikkingen van de oorlog. Zwervend door de half verwoeste stad ontmoet Ayato een vrouw die zegt dat ze Haruka heet, en hem iets belangrijks moet vertellen.

Door een andere kijk te geven op het verhaal waarbij de relatie tussen de hoofdpersoon extra wordt belicht, is Rahxephon een onmisbare aanvulling op de tv-serie voor diegenen die hun kennis van de complexe en fascinerende wereld van Rahxephon willen verdiepen.

Kijkwijzer: 12 jaar.

DVD details: Japan, 2002, 120 min, Japans & Frans 2.0 & 5.1, 16:9, Nederlands en Frans ondertiteld.

Nana The movie (DVD)
Image

Label: Dybex / Artnr.: DV30646 / Ean: 9789461870018 / winkelprijs: 9.95 euro

Nana Osaki en Nana Komatsu hebben dezelfde voornaam, zijn even oud en hopen allebei stiekem in Tokio de liefde van hun leven te ontmoeten. Maar hoe hun levens ook op elkaar lijken, hun idealen zijn totaal verschillend. Terwijl de ene Nana, wees en gothic, droomt van de doorbraak van haar punk-rockgroep, is de andere modeverslaafd, werkloos en hopeloos op zoek naar aandacht. Het lot beslist dat beide meisjes huisgenoten worden waardoor hun levens verstrengeld met elkaar raken, wat resulteert in een verhaal vol heftige gebeurtenissen, hoop en doorgeprikte illusies.

Nana schetst een treffend portret van de Japanse jeugdcultuur met al zijn hoop, illusies en ongeremde levenslust. Het degelijke acteerwerk, de aanstekelijke humor en de van Japanse hits voorziene soundtrack maken van Nana een op hol geslagen rock 'n roll-verhaal dat miljoenen fans wereldwijd reeds kon boeien.

Live Action film gebaseerd op de gelijknamige populaire manga van Ai Yazawa.

Kijkwijzer: 12 jaar.

DVD details: Japan, 2005, 115 min, Japans & Frans 2.0 & 5.1, 16:9, Nederlands en Frans ondertiteld.


Image
Wordt fan van J-Time op Facebook en blijf op de hoogte van de nieuwste anime releases:
https://www.facebook.com/pages/J-Time/182943541760176

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by ive »

Vanaf volgende week in de winkels verkrijgbaar:

Arrietty - De Soundtrack Cd van The Borrower Arrietty

Image
Wordt fan van J-Time op Facebook en blijf op de hoogte van de nieuwste anime releases:
https://www.facebook.com/pages/J-Time/182943541760176

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Filmfreaks [ft. Kazé, Dybex, Kana e.a.]

Post by Edward »

Ik zag zojuist op Archonia.com de Blu-=ray en DVD van ONe Piece the Movie 1 verschijnen;)
Image

Post Reply