Page 2 of 2

Re: Discussie nr. 22: Visual Novel Anime

Posted: Wed Nov 03, 2010 15:44
by Gurenn
Heb je het nu over de Japanse spelers? Want dan zijn ze idd slecht bezig.

Re: Discussie nr. 22: Visual Novel Anime

Posted: Wed Nov 03, 2010 16:26
by pietel
Over de japanse spelers weet ik natuurlijk niets, die zitten op japanse forums waar ik niet kan volgen,
maar op internationale fora is dat wel de tendens die ik zie bij de VN-fans.
omdat de betreffende anime zowel de fans willen aanspreken als de gewone anime-kijker, ontstaat er een soort tussenresultaat waar gemiddeld meer mensen naar kijken, maar minder mensen tevreden mee zijn.
Ik zou het als fan ook niet leuk vinden als ze de verhaallijnen uit mijn favoriete manga herschrijven om "meer toegankelijk" te zijn voor het anime-publiek.

wel ja, ik denk dat Visual Novel-fans zich er gewoon bij moeten neerleggen dat een anime zelden het origineel zal overstijgen, in tegenstelling tot adaptaties van manga en boeken.

Re: Discussie nr. 22: Visual Novel Anime

Posted: Wed Nov 03, 2010 17:40
by Gurenn
Tja, de buitenlandse VN-fans zijn zoals ik al aanhaalde van weinig belang voor de Japans producent, zeker als ze de anime ook nog eens illegaal downloaden. Voor de Japanse fans is een anime interessant omdat ze de uitkomsten van alle personages kunnen zien zonder het spel te hoeven spelen.

Als het animeren van een pad in plaats van het creëren van een amalgatie meer fans tevreden stelt zal je nog altijd met het probleem zitten dat veel fans butthurt zijn omdat het niet het pad met hun favoriete personage is dat geanimeerd werd. Dit valt alleen te voorkomen door álle paden apart te animeren en of dat lucratief is?

En ja, games zijn nu eenmaal niet gemaakt om letterlijk over te zetten in een anime. Voor de originele ervaring kan men dan beter de game zelf spelen. Dit is echter niet zo makkelijk als er weinig of geen VN's (officieel) buiten Japan uitgebracht worden.