Guess the anime!

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guess the anime!

Post by Weertangel »

En dat is het leuke eraan, om de uitzonderingen te vinden EN om een serie te vinden in het genre die jij leuk vindt.
En so what als de meeste "copy-paste" zijn zoals jij het zegt, als dat het einige is waar je naar kijkt als je een nieuwe serie bekijkt, hoe in godsnaam vind jij dan nieuwe series???

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Guess the anime!

Post by barbapapa »

Weertangel wrote:En dat is het leuke eraan, om de uitzonderingen te vinden EN om een serie te vinden in het genre die jij leuk vindt.
En so what als de meeste "copy-paste" zijn zoals jij het zegt, als dat het einige is waar je naar kijkt als je een nieuwe serie bekijkt, hoe in godsnaam vind jij dan nieuwe series???

Ik kijk al een goeie 10 jaar anime, en ik geef gewoon mijn gedacht over dat subgenre. Denk niet dat ik er nooit gekeken heb, of zelf goed gevonden. Er zijn zelf uitzonderingen die ik nog altijd goed vind (I''s), maar uit ervaring weet ik dus ook dat letterlijk 99% zich enorm richt op een groot doelpubliek waar ik niet (meer) toe behoor.
Gewoonweg alles uitproberen wat er uit komt steek ik mijn tijd ook niet meer in, na een tijdje heb je het wel allemaal gezien en weet je wat je het beste ligt. Ik ga tegenwoordig vooral af op talentvolle regisseurs, eventueel sommige studios die ik in het oog hou, af en toe een intrigerende synopsis of teken-stijl. Soms zelf een review van iemand wiens smaak ik vertrouw.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Guess the anime!

Post by Marv »

Weertangel wrote:En dat is het leuke eraan, om de uitzonderingen te vinden EN om een serie te vinden in het genre die jij leuk vindt.
En so what als de meeste "copy-paste" zijn zoals jij het zegt, als dat het einige is waar je naar kijkt als je een nieuwe serie bekijkt, hoe in godsnaam vind jij dan nieuwe series???
Ecchi reeksen zijn echt wel een dun vermomd excuus om zo'n divers mogelijke cast van grieten te laten rond paraderen en met een kerel te laten flirten (liefst maar ene om de kijker dat "speciale" gevoel te geven). Het is een heel genre gebaseerd op het inwilligen van de kijkers fantasieën en niet om een boodschap over te brengen. Kwaliteit daar in vinden moet al van genre-overstijgende kwaliteit zijn imo, want het genre zelf is gebrekkig.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Guess the anime!

Post by Weertangel »

Marv wrote:
Weertangel wrote:En dat is het leuke eraan, om de uitzonderingen te vinden EN om een serie te vinden in het genre die jij leuk vindt.
En so what als de meeste "copy-paste" zijn zoals jij het zegt, als dat het einige is waar je naar kijkt als je een nieuwe serie bekijkt, hoe in godsnaam vind jij dan nieuwe series???
Ecchi reeksen zijn echt wel een dun vermomd excuus om zo'n divers mogelijke cast van grieten te laten rond paraderen en met een kerel te laten flirten (liefst maar ene om de kijker dat "speciale" gevoel te geven). Het is een heel genre gebaseerd op het inwilligen van de kijkers fantasieën en niet om een boodschap over te brengen. Kwaliteit daar in vinden moet al van genre-overstijgende kwaliteit zijn imo, want het genre zelf is gebrekkig.
Ik heb nooit gezegt dat Ecchi reeksen uitblonken in originaliteit, maar zeggen dat het copy-paste reeksen zijn vond ik te ver gaan.
Ik waardeer de humor in die soort series gewoon, zelfs als het soms een beetje voorspelbaar is, zolang de uitvoering ervan goed gedaan is en niet teveel in de herhaling valt kan ik er goed van genieten.
Tuurlijk is dat niet de einige soort series die ik volg, maar het zeker een genre waarvoor ik een klein zwak heb, al ligt dat puur aan mijn humeur, sinds ik iets aankijk als ik ervoor in de goede bui ben.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guess the anime!

Post by pietel »

Ik heb nog wat extra screenshots toegevoegd!
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Guess the anime!

Post by Saki »

5. Shinryu Ika Musume, Squid girl :p
10. Sora no Otoshimono
Going to Atsusacon!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Guess the anime!

Post by Ginrai »

6: the world god only knows
8: akikan
9: deadman wonderland

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guess the anime!

Post by pietel »

alles juist behalve 10
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Guess the anime!

Post by Saki »

is nr10 Mss Queens Blade?
Going to Atsusacon!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Guess the anime!

Post by pietel »

corrrrrrrect! Queen's Blade, te herkennen aan de ronde poepen en de blauwharige engelen
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Guess the anime!

Post by Hercule »

barbapapa wrote:Met trots kan ik zeggen dat ik er geen één van ken. 8)
Dat is jammer want je hebt nu wel een van de leukste series van 2011 gemist: The World Only God Knows. Deadman wonderland was trouwens ook een prima anime.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Guess the anime!

Post by barbapapa »

Hercule wrote:
barbapapa wrote:Met trots kan ik zeggen dat ik er geen één van ken. 8)
Dat is jammer want je hebt nu wel een van de leukste series van 2011 gemist: The World Only God Knows. Deadman wonderland was trouwens ook een prima anime.
Bwa, er zijn veel leuke series die ik ook kan opnoemen die niemand hier gaat smaken. Dat werkt dus langs 2 kanten.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

test op 'nieuwe' imagehost

Post by Bart »

Test.

Ik denk er al lang aan dit spelletje nog eens een trap te geven, ook al vrees ik dat de interesse misschien eerder beperkt zal zijn. Vooraleerst beoog ik een (voor mij) nieuwe imagehost te testen.

(Raden mag al, maar je zal het toch niet weten. ;p )

1. http://i.imgur.com/LRuPCAD.jpg
2. In strips en tekenfilms erger ik me er soms aan dat zowat alle brildragers 'nulglazen' lijken te hebben. Daarom heb ik hier indertijd een screenshot van genomen.
3. 3a

Extra test: 4. 4a en 4b.
Last edited by Bart on Sat Sep 17, 2016 14:29, edited 1 time in total.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Guess the anime!

Post by Koen »

Ik kan mij al niet meer herinneren wanneer ik nog eens een anime gezien heb dus ik ken er geen één van spijtig genoeg ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Guess the anime!

Post by Ginrai »

pic 1: captain harlock?
pic3: tonari no seki

Post Reply