Bakuman anime

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Bart »

Koen wrote:Alles is beter dan Jack! Op één of andere duistere manier moet ik bij de naam Jack altijd aan de verschrikkelijk irritante Jack uit Lost denken en nooit aan de übercoole terroristenbestrijder uit 24 :cry:
Ik denk dan onmiddellijk aan Tim Burton's Nightmare Before Christmas' Jack. Overigens zeer toepasselijk, deze tijd van het jaar. Ik ga hem nog maar eens in de dvd-speler steken, morgen.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Mijn eerste associatie is met de boer in een kaartspel. :)

De eerste keer dat ik het hoorde vond ik het ook bizar, maar ik heb het snel van me afgezet als 'copyright issues' en er verder geen aandacht meer aan besteed, eigenlijk.

Wat had jij dan een betere naam gevonden, Koen? Shonen Hop? :wink:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Ik zou eventueel zelfs voor Hup durven gaan! Zo'n durfal ben ik nu eenmaal! 8)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Wow, stoer. 8) Maar Hup is wel geen Engels.

Wat doe je hier trouwens? Het is na middernacht. Kom je controleren of de geruchten kloppen? :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Ik mocht van Winteruur een uurtje langer opblijven! *stoer*
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Brook500 »

Bakuman 5

Mashiro & Takagi maken zich op voor de zomervakantie & proberen een name te maken.
Shounen "Jack" klinkt idd wel een beetje belachelijk in de anime.
Image

LukeVonPerrywinkle
Posts: 178
Joined: Tue Aug 29, 2006 19:12
Contact:

Re: Bakuman anime

Post by LukeVonPerrywinkle »

Weertangel wrote: trouwens, ik ken geen anime die een korte intro heeft, de meeste zijn allemaal 2 tot 5 minuten... echt erg..
Meestal duurt een intro (opening theme) ongeveer anderhalve minuut, soms 1 minuut en heel soms gewoon 30 seconden. Er zijn er bijna geen die 2 minuten of langer duren. Een anime episode (zonder opening en ending theme) duurt iets van een 20 a 21 minuten. Bij series zoals Naruto zit er vaak wel een serieuze recap bij van wat er eerder allemaal is gebeurd.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Ik had niet de indruk dat er echt veel gebeurde in Bakuman 5... De manga is ook slowpaced maar echt storen doet dat niet, ligt dat bij de anime anders? Of was ik gewoon wat vermoeid ;)

En ik vind die intro erg slecht, Blue Bird... Was me dat voor een beest... Outro is mucho better!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

^ Ik vind de liedjes wel leuk. :)

Ja, het is gewoon het laatste hoofdstuk uit de manga met wat extra scenes. Traag. Maar er verstrijkt ook veel tijd, dus ik neem aan dat dat opzet was.

Stilte voor de storm, zeg maar. :wink:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bakuman anime

Post by Brook500 »

Ik vind zowel de opening als ending leuk.
Maar ik vind toch de ending iets beter omdat ze daar de meeste personages laten zien.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Meh, die beeldfragmentjes zeggen mij niet veel.

Maar de muziekjes zijn allebei goed. :fadein:

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Bakuman anime

Post by Wimpuls »

Bakuman 1-5

De eerste 2 volledig, en dan er effe doorgefietst. Ik vind het een goeie adaptatie. Ik vind Takagi en Mashiro iets volwassener overkomen als in de manga. Goed, want ik was bang voor een soort verkleutering.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Bakuman 6
De grote stap! Het is grappig hoe ze daar allebei zitten te stressen. :)

Ik heb de indruk dat ze het weer een beetje gerekt hebben (om het niet te hebben over die volledige strip die werd toegevoegd). Dat paste wel bij de situatie, maar op die manier gebeurt er wel erg weinig in een aflevering.

Het einde was wel super. :D Oh boy, Takagi...


En Hikaru no Go staat goed herkenbaar in de kast. Een beetje zelf-reclame is nooit weg. :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bakuman anime

Post by Koen »

Ik vind die verhalen in het verhaal vaak enorm slecht eigenlijk, allez, ik begrijp wel dat ze daar niet hun beste ideeën in gaan verkwisten ma bon...

Het blijft wel moeilijk om én de scans, én de Franse mangarelease, én de anime te volgen... Op den duur loopt alles door elkaar ;)

Hattori is cool in animeversie ma damn zo jong! Oké, hij is ook jong maar in het begin van de manga schatte ik hem gewoon ouder...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bakuman anime

Post by NeeNee »

Hm, ik hoop maar dat ze volgende keer meer dan één hoofdstuk gebruiken, anders gaat het weer erg langdradig worden.

Ben ik trouwens de enige die het raar vindt hoe ze stukken uit Shujins bril weglaten om zijn ogen te laten zien? Ik bedoel, ik begrijp waarom ze dat doen, maar het oogt toch raar. Knap dat ze dat in de manga weten te vermijden.

Post Reply