Summer Wars / Professor Layton

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

nele
Posts: 23
Joined: Thu Sep 25, 2008 19:50
Location: Leuven
Contact:

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by nele »

Pst. Last minute aankondiging: deze vrijdag 19 november spelen we "Summer Wars" aan de faculteit Letteren van de KULeuven. Om 16:30 in lokaal MSI 00.08, Erasmusplein 2, 3000 Leuven.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Weertangel »

Leuk om te horen Nele, wat is de reden dat jullie die op school laten zien?

nele
Posts: 23
Joined: Thu Sep 25, 2008 19:50
Location: Leuven
Contact:

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by nele »

Eigenlijk als afsluiter van een workshop over manga in het onderwijs. Maar je moet niet naar die (japanstalige) workshop geweest zijn om te komen meegenieten van de anime. Er komt ook nog een nederlandstalige editie van de workshop, die kondig ik later nog wel aan :)

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by lloerdy »

barbapapa wrote:Hehe, ja dan is de tekenfilm eigenlijk een perfecte manier om passief het beste van Professor Layton te ervaren.
Als fan van de games is het echt alles wat je zou willen van een tekenfilm adaptatie.
Ik ben fan van de games en het is absoluut niet wat ik zou willen van een tekenfilm adaptatie. Wat een teleurstelling.
Het voelde mij net iets té veel aan alsof ik aan het kijken was naar iemand die het spel speelde. Al dat "Puzzle ZERO ZERO ONE" gedoe was echt enorm belachelijk. Ik vond het verhaal ook niet zo sterk en de actie was enorm langdradig om eerlijk te zijn.

Professor Layton was voor mij echt dé teleurstelling van het jaar.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Weertangel »

lloerdy wrote:
barbapapa wrote:Hehe, ja dan is de tekenfilm eigenlijk een perfecte manier om passief het beste van Professor Layton te ervaren.
Als fan van de games is het echt alles wat je zou willen van een tekenfilm adaptatie.
Ik ben fan van de games en het is absoluut niet wat ik zou willen van een tekenfilm adaptatie. Wat een teleurstelling.
Het voelde mij net iets té veel aan alsof ik aan het kijken was naar iemand die het spel speelde. Al dat "Puzzle ZERO ZERO ONE" gedoe was echt enorm belachelijk. Ik vond het verhaal ook niet zo sterk en de actie was enorm langdradig om eerlijk te zijn.

Professor Layton was voor mij echt dé teleurstelling van het jaar.
Hoewel ik de film niet heb gezien kan ik me dat best wel voorstellen, alleen al de 19de eeuwse setting laat zien dat je kunt rekenen op veel ouderwetse cliché's die niet echt meer van deze tijd zijn...
iets voor kleine kinderen misschien.

Post Reply