Summer Wars / Professor Layton

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

ive
Posts: 60
Joined: Mon Aug 07, 2006 18:39

Summer Wars / Professor Layton

Post by ive »

Begin november verschijnen zowel Summer Wars alsook Professor Layton En De Eeuwige Diva op dvd en blu-ray.

Summer Wars: -> Te zien geweest op Abunai
Een fantastisch avontuur waar het onmogelijke mogelijk wordt en het virtuele reëel.

Oz is een digitaal community platform waar miljoenen avatars het grootste online sociale netwerk vormen. Er onstaat zo een tweede leven zonder de beperkingen van de werkelijkheid. Kenji, een verlegen scholier die verslingerd is aan wiskunde, doet als vakantiebaantje beheerderswerk voor Oz. Hij kan het bijna niet geloven als Natsuki, het meisje van zijn dromen, hem vraagt mee te gaan naar Nagano, haar geboorteplaats. Daar raakt hij verzeild op het tradionele feest van de Jinnouchi-clan. Al snel komt hij er achter dat Natsuki hem alleen maar heeft gevraagd om haar verloofde te spelen, zodat zij in goed daglicht komt te staan bij haar oude overgrootmoeder. Op dat moment wordt Oz aangevallen door een virus met rampen op de hele planeet als gevolg. Met de hulp van Kenji start de hele Jinnouchi-clan een ware familiekruistocht om de virtuele wereld en zijn bewoners te redden.

Na “The Girl Who Leapt Through Time” komt dezelfde crew met een nieuw avontuur afkomstig uit de Madhouse Studio’s (Nana, Death Note) Yoshiyuki Sadamoto (Evangelion) en Mamoru (One Piece).

Meer info:
Fanpage Op Facebook voor Summer Wars: http://www.facebook.com/pages/Summer-Wa ... 3766249044
Fanpage op Hyves voor Summer Wars: http://summerwars.hyves.nl/
Fanpage op Netlog voor Summer Wars: http://nl.netlog.com/groups/summer_wars


Professor Layton En De Eeuwige Diva:

Na het DS-spel verschijnt nu de eerste film van Professor Layton op DVD en Blu-ray in Nederland en Vlaanderen.

De professor en Luke staan voor een nieuw raadsel als de jonge zangeres Janice Quatlane hen vertelt dat ze de geest van haar overleden vriendin heeft gezien. Gentleman als Layton is, kan hij deze jongedame in haar verwarring niet in de steek laten. Om het mysterie op te lossen gaan Luke en de professor naar het wereldberoemde operahuis ‘Crown Petone’. Daar gaat de laatste opera van de geniale componist Oswald Whistler in première. Daar, blijkt de voorstelling uit te lopen op een angstaanjagend spel: de winnaar maakt kans om onsterfelijk te worden! De sleutel tot dit raadsel ligt blijkbaar in het eeuwige leven…

Meer info:
Fanpage op Facebook voor Professor Layton En De Eeuwige Diva:
http://www.facebook.com/pages/Professor ... 182?ref=mf
Fanpage op Hyves voor Professor Layton En De Eeuwige Diva: http://professorlaytonfilm1.hyves.nl/
Wordt fan van J-Time op Facebook en blijf op de hoogte van de nieuwste anime releases:
https://www.facebook.com/pages/J-Time/182943541760176

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Koen »

Leuk. Ik hoop alleen dat Layton niet te goed is. Anders krijg ik misschien nog zin in de games ook ;)

Na je problemen met FB heb ik trouwens ook vastgesteld dat er heel wat updates op de Mangaheuvelpagina verdwenen zijn... Tussen april en augustus...
motivatiedip. help!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Weertangel »

Summer Wars zal ik eens opzoeken, het verhaal is in ieder geval intersant! :D

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by pietel »

Summer Wars is echt een geweldig goede film. Over het algemeen vind ik series meestal beter dan films, dus ik ben niet zoveel bezig met anime-films. Maar deze is dus wel een grote aanrader.
Image

User avatar
Femke
Posts: 84
Joined: Mon Jul 05, 2010 17:22
Location: West Vlaanderen, België

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Femke »

Professor Layton zegt me niets. Maar Summer Wars daarentegen spreekt me enorm aan! Ik heb zojuist ook eens de trailer bekeken en die belooft :)

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Edward »

Professor Layton oogt wat kinderlijk, maar wel interessant..

De traile rvan Summer Wars oogt wel interessant, misschien dat ik de blu-ray eens opzoek :lol:

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by barbapapa »

Layton en Summer Wars zijn beide top.
En Koen, maak je dan maar klaar om de games ook te kopen als je de film één keer gezien hebt. :P
Ik kan zelf al niet wachten om de 3e game "Unwound Future" te spelen...

*big Layton fan*

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Koen »

De tekenstijl van de Layton franchise staat me wel aan, maar de games zijn puzzle games zeker? Das m'n ding niet echt, denk ik... Nadenken... phew, word al moe als ik eraan... denk ;)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by barbapapa »

Hehe, ja dan is de tekenfilm eigenlijk een perfecte manier om passief het beste van Professor Layton te ervaren.
Als fan van de games is het echt alles wat je zou willen van een tekenfilm adaptatie.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Dauwdrupje »

^^ Ik kijk erg uit naar de release van Summer Wars! Ik wil mijn ouders zover krijgen dat ze enigszins enthousiast worden over anime, dus dit lijkt me wel een goeie film om mee te starten... (Hun manga doen lezen is me trouwens ook al gelukt! :lol: )

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by NeeNee »

Dauwdrupje wrote:(Hun manga doen lezen is me trouwens ook al gelukt! :lol: )
Wauw, proficiat. Dat is beter dan bij mij. :cry:

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Dauwdrupje »

xD Dankjewel. M'n vader vindt Death Note 'wel goed', en m'n moeder is echt gék van Kami no Shizuku. Het enige probleem is dat mijn vader geen Death Note meer wilt aanraken sinds hij in de krant gelezen heeft over die jongens die iemand vermoord hebben en er Death Note bij betrokken hebben. -.-

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by NeeNee »

Pff, wat heeft dat nou met Death Note te maken?

Dat waren gewoon vier idioten met een (ontzettend) fout gevoel voor humor.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by Dauwdrupje »

Dat vind ik dus ook... maar m'n vader vind nu dat Death Note mensen aanzet tot moorden. (Krijgt hij er zelf dan ook moordneigingen van, vraag ik me af...?)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Summer Wars / Professor Layton

Post by NeeNee »

Nou, ze hadden die moord anders al gepleegd voor ze aan Death Note dachten.

Maar hier hebben we eigenlijk een beter topic voor. :wink:
viewtopic.php?f=2&t=982

Post Reply