Favoriete Dragon Ball Sagas?

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke Dragon Ball saga vond je de beste?

Emperor Pilaf
1
8%
Eerste tornooi
0
No votes
Red Ribbon Army
2
15%
Tweede toernooi
0
No votes
King Piccolo
0
No votes
Piccolo jr.
0
No votes
Saiyan Saga
4
31%
Namek Saga
1
8%
Frieza Saga
1
8%
Garlic Jr. Saga
0
No votes
Androids Saga
0
No votes
Cell Saga
3
23%
Majin Buu Saga
1
8%
Black Star DB + Baby Saga
0
No votes
Shadow Dragon Saga
0
No votes
 
Total votes: 13

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by NeeNee »

flandrian15 wrote: In de Cell saga, op een van de spannendste momenten stelt Cell ineens een wedstrijdje voor en geeft ze 10 dagen de tijd, dus nadat Vegeta een Deus ex machina uitvoert (18 laten leven voor de simpele rede dat Cell haar kon absorberen) zodat Cell kan levelen moeten we een trainingsarc doorgaan, vreselijk.
Dat was geen Deus ex machina, dat was Vegeta being Vegeta. Niets onnatuurlijks aan. Als je een Dex zoekt is de Supersaiyantransformatie een beter voorbeeld, om van die trainingskamer nog maar niet te spreken.

Ik vond DBZ ook leuk... maar wat de traagheid van de anime betreft heb je wel gelijk. In de manga in het een stuk beter, maar dat gevecht tegen Freezer is mij nog steeds te lang. Ik geloof dat dat mijn minst favoriete arc is.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by lloerdy »

"Emperor Pilaf" heb ik dan maar gekozen. Voor de "Z" er achter geplaatst werd zat er nog iets van verhaal en humor in Dragon Ball.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by NeeNee »

Die Z kwam er pas vanaf de Saiyan saga, hoor.

Emperor Pilaf vond ik persoonlijk nog veel te onnozel. :)

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by pietel »

Ik heb nooit de eerste afleveringen gezien (ik denk ook niet dat die ooit zijn vertoond bij ons op tv) en dan ben ik ergens halfweg Cell afgehaakt.
De keuzes zijn dus redelijk beperkt voor mij.

Saiyansaga is nog wel leuk, Namek nog ietsje leuker (de verschillende facties die steeds kleine overwinningen op elkaar halen en de geweldige Ginyu-force)
Het gevecht met Frieza is verschrikkelijk traag, zelfs in de herwerkte fillerloze Kai-versie.
Garlic jr is domme filler.
En vanaf de androids vond ik het allemaal niet zo interessant niet meer.

Als ik ooit de kans krijg om de beginafleveringen te zien, dan denk ik dat ik daar wel een grotere fan van zal zijn.
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by lloerdy »

NeeNee wrote:Die Z kwam er pas vanaf de Saiyan saga, hoor.

Inderdaad, en ik genoot nog van vrijwel alles dat daar nog voor kwam :p
Dus ik heb gewoon maar "emperor pilaf" aangeduid.
pietel wrote:Ik heb nooit de eerste afleveringen gezien (ik denk ook niet dat die ooit zijn vertoond bij ons op tv) en dan ben ik ergens halfweg Cell afgehaakt.
De keuzes zijn dus redelijk beperkt voor mij.

Saiyansaga is nog wel leuk, Namek nog ietsje leuker (de verschillende facties die steeds kleine overwinningen op elkaar halen en de geweldige Ginyu-force)
Het gevecht met Frieza is verschrikkelijk traag, zelfs in de herwerkte fillerloze Kai-versie.
Garlic jr is domme filler.
En vanaf de androids vond ik het allemaal niet zo interessant niet meer.

Als ik ooit de kans krijg om de beginafleveringen te zien, dan denk ik dat ik daar wel een grotere fan van zal zijn.
Hangt er eigenlijk van af waarvoor je naar DB keek, de meeste fans houden sowieso meer van DBZ :P
Zelfs in de manga is het deel vanaf saiyan saga veel meer "filler" dan alles wat daarvoor kwam (eigenlijk begint het al met Piccolo jr.) en krijgt het verhaal een heel andere toon. (wat mij betreft zit er echt geen verhaal meer in ook, gewoon een hoop excuses om wat gevechten te laten zien :P)
Het begin draaide niet alleen rond de gevechten, er zat veel meer humor en avontuur in. (Het gemiddelde gevecht duurde ook wel een paar boekjes korter :P)

Edit: weet hier eigenlijk iemand wat die "Z" nu eigenlijk wil zeggen? :P

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by Bart »

lloerdy wrote:Edit: weet hier eigenlijk iemand wat die "Z" nu eigenlijk wil zeggen? :P
Ik ken wel enkele anime die in hun tweede seizoen 'Zoku Huppeldepup' worden genoemd. Naar verluidt zou de Z erbij zijn gevoegd vanaf het tweede Dragon Ball tv-seizoen. En 'zoku' zou o.a. 'vervolg' betekenen.

Vandaar mijn vermoeden: Dragon Ball Z = Zoku Dragon Ball.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by Gurenn »

pietel wrote:Ik heb nooit de eerste afleveringen gezien (ik denk ook niet dat die ooit zijn vertoond bij ons op tv)
Alleen bij Club Dorothée, zo'n 20 jaar geleden.

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Favoriete Dragon Ball Sagas?

Post by lloerdy »

Gurenn wrote:
pietel wrote:Ik heb nooit de eerste afleveringen gezien (ik denk ook niet dat die ooit zijn vertoond bij ons op tv)
Alleen bij Club Dorothée, zo'n 20 jaar geleden.
Maar dit zegt dan ook wel voldoende daarover:
http://www.youtube.com/watch?v=BFSVWL_e9GI
:P

Post Reply