Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer?

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by The Donkey »

jah vind het ook best irritant:S
njaa we hebben in de huiskamer wel digitale TV maar dan moet je pakketen bijkopen om alle zenders te krijgen...
dus hier moet je dan zeg 3-5 euro per maand betalen en dan krijg je alle zenders met tekenfilms.
njaa Yu-Gi-Oh! heb ik weinig belang meer bij en heb de eerste 30 eps ofzo op dvd:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by NeeNee »

^ Ik heb de meeste destijds zelf opgenomen op video, maar ik mis er een paar.

Ik zou ze wel willen kopen, maar ik weet niet of de Nederlandse versie nog ergens te vinden is. :?

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by The Donkey »

lol heb net mn set te koop gezet:P
kijk er niet meer naar dus bedacht me dat ik ze wel weg kon doen:P
ze staan in mn verkoop topic, allen zijn de nederlandse versie;)

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Gurenn »

Misschien kan je de Engelse versie kopen, omdat die in tegenstelling tot de Nederlandse versie compleet (maar helaas nog steeds zwaar gecensureerd) is?

Even een noot, de Yu-Gi-Oh! Duel Monsters die in Vlaanderen op tv kwam is niet de originele Yu-Gi-Oh-serie. De originele Yu-Gi-Oh-anime is een adaptatie van de eerste volumes van de manga die niet in Duel Monsters behandeld werden en waarin het kaartspel nog niet de focus was. Deze serie is ook door een ander bedrijf gedaan en is niet buiten Japan uitgebracht (en heeft oerlelijke animatie, inclusief een Kaiba met groen haar (!)).

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by NeeNee »

Gurenn wrote:Misschien kan je de Engelse versie kopen, omdat die in tegenstelling tot de Nederlandse versie compleet (maar helaas nog steeds zwaar gecensureerd) is?
Maar het zijn nou net de Nederlandse stemmen waar ik nostalgisch over ben. :P

Bovendien zijn de Engelse vast wel ergens op het net te vinden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Even een noot, de Yu-Gi-Oh! Duel Monsters die in Vlaanderen op tv kwam is niet de originele Yu-Gi-Oh-serie. De originele Yu-Gi-Oh-anime is een adaptatie van de eerste volumes van de manga die niet in Duel Monsters behandeld werden en waarin het kaartspel nog niet de focus was. Deze serie is ook door een ander bedrijf gedaan en is niet buiten Japan uitgebracht (en heeft oerlelijke animatie, inclusief een Kaiba met groen haar (!)).
Weet ik wel. Zoveel fan ben ik nog wel. :lol:

Maar onder 'YGO-anime' verstaan de meesten toch de tweede.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Gurenn »

Dat was eigenlijk gericht naar the donkey omdat die erover sprak dat Nick de originele YGO weer uitzond. :P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by NeeNee »

^ Hij bedoelde allicht diegene die vroeger werd uitgezonden. :)

Hoewel, Kaiba met groen haar klinkt best cool. Misschen moeten we daar maar eens een mailtje voor schrijven. 8)

Ze hebben trouwens dat groene haar aan zijn tweede broertje gegeven in de tweede anime. Ik dacht altijd dat het een verwijzing was.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by The Donkey »

Gurenn wrote:Dat was eigenlijk gericht naar the donkey omdat die erover sprak dat Nick de originele YGO weer uitzond. :P
ow haha ik wist er ook van hoor;)
njaa heb alleen de ECHTE "orginele" serie nooit gezien, en voor de nederlandse TV was dat het begin:P
eigenlijk bedoelde ik er ook mee dat het gwn Yu-Gi-Oh! was en niet GX, R of whatever ze wel niet bedacht hebben;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by NeeNee »

Wordt Yu-Gi-Oh! GX ook niet uitgezonden? Ik heb het een tijdje geleden nog gezien. Weet niet meer op welke zender...

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by The Donkey »

mmm, kijk voornamelijk comedy central, maar zo nou en dan nickelodeon (als CC weer eens de 3e herhaling op een dag heeft:S)
daar hebben ze het niet, miss jetix, of disney xd, hoe het nu mag heten:P
nooit zien langskomen in ieder geval;)

User avatar
Hinote
Posts: 55
Joined: Sun Jul 11, 2010 15:57
Location: Antwerpen

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Hinote »

NeeNee wrote:Wordt Yu-Gi-Oh! GX ook niet uitgezonden? Ik heb het een tijdje geleden nog gezien. Weet niet meer op welke zender...
Ik dacht dat het op VT4 te zien was. In de tv-gids zie ik het niet meer staan, wel BeyBlade Metal Fushion.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Kira »

NeeNee wrote:Ik zou het best graag nog eens zien, maar ik heb geen digitale televisie. :(
Zelfs dan nog: Je hebt Telenet en NickToons is enkel te zien bij Belgacom als betaalzender. En Gurenn zei dachtik dat Yu-Gi-Oh! GX nooit in Nederland is uitgezonden.

@Donkey: Wat is 'CC'? :?:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by NeeNee »

Kira wrote:En Gurenn zei dachtik dat Yu-Gi-Oh! GX nooit in Nederland is uitgezonden.
Nou, wel in België dan. Ik weet zeker dat ik het gezien heb.

Tenzij het YGO 5D was op zo. Ik zou het verschil niet weten. XD Maar het was met het YGO kaartspel.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Kira »

NeeNee wrote:
Kira wrote:En Gurenn zei dachtik dat Yu-Gi-Oh! GX nooit in Nederland is uitgezonden.
Nou, wel in België dan. Ik weet zeker dat ik het gezien heb.

Tenzij het YGO 5D was op zo. Ik zou het verschil niet weten. XD Maar het was met het YGO kaartspel.
In Vlaanderen is Yu-Gi-Oh! GX inderdaad wel uitgezonden ja :wink:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by The Donkey »

Kira wrote:
NeeNee wrote:Ik zou het best graag nog eens zien, maar ik heb geen digitale televisie. :(
Zelfs dan nog: Je hebt Telenet en NickToons is enkel te zien bij Belgacom als betaalzender. En Gurenn zei dachtik dat Yu-Gi-Oh! GX nooit in Nederland is uitgezonden.

@Donkey: Wat is 'CC'? :?:
met cc bedoelde ik comedie central, lange naam, maar de afkorting was niet erg duidelijk:P
en idd Yu-Gi-Oh! GX is nooit in nederland uitgezonden, njaa van de digitale kanalen weet ik het niet 100% zeker (heb die niet op mn eigen TV:P)

Post Reply