Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer?

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Kira »

Yu-Gi-Oh! GX wérd niet uitgezonden in Nederland. Nadat NickToons de andere serie helemaal heeft uitgezonden, zijn ze toch maar begonnen aan de GX-serie volgens de gids van UPC.

Maar ik weet niet of Yu-Gi-Oh! GX nu echt van het lijstje van Gurenn mag, aangezien NickToons in Nederland ook betalend is denkik.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Hercule »

Ik wist niet dat in Belgie heel Yu-Gi-Oh is uitgezonden. In NL zijn ze gestopt na de battle city saga.
Maar hadden de personages nog wel dezelfde stemmen voor het laatste gedeelte van de serie?
Het enigste dat ik weet is dat Pepijn Gunneweg halverwege de battle city saga opeens stopte met het inspreken van Atem en dat Lottie Hellingman, Anzu plotseling niet meer insprak.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by NeeNee »

Hercule wrote:Ik wist niet dat in Belgie heel Yu-Gi-Oh is uitgezonden. In NL zijn ze gestopt na de battle city saga.
Maar hadden de personages nog wel dezelfde stemmen voor het laatste gedeelte van de serie?
Het enigste dat ik weet is dat Pepijn Gunneweg halverwege de battle city saga opeens stopte met het inspreken van Atem en dat Lottie Hellingman, Anzu plotseling niet meer insprak.
Hier hebben ze uitgezonden tot het einde van Duel Tower (= de finale van het Battle City toernooi).

En ja, vanaf het begin van de Virtual Arc zijn de stemmen van Yami en Anzu opeens anders. Wat sucks, wat Anzu klinkt opeens als Misty van Pokemon en Yami als die asmatische kleine van Monster Allergy. :roll: Niet echt imposant & mysterieus, zoals zijn vorige stem was.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by The Donkey »

Kira wrote:Yu-Gi-Oh! GX wérd niet uitgezonden in Nederland. Nadat NickToons de andere serie helemaal heeft uitgezonden, zijn ze toch maar begonnen aan de GX-serie volgens de gids van UPC.

Maar ik weet niet of Yu-Gi-Oh! GX nu echt van het lijstje van Gurenn mag, aangezien NickToons in Nederland ook betalend is denkik.
hee, nu je het zegt! ik heb wel eens reclame gezien voor nicktoons en dat was idd een digitaal kanaal, hield niet veel in, vooral oude series die van de gewone nickelodeon af gekickt waren...

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Hercule »

En ja, vanaf het begin van de Virtual Arc zijn de stemmen van Yami en Anzu opeens anders. Wat sucks, wat Anzu klinkt opeens als Misty van Pokemon en Yami als die asmatische kleine van Monster Allergy. Niet echt imposant & mysterieus, zoals zijn vorige stem was.
Marlies Somers (misty) vind ik persoonlijk een goede voice over maar voor Anzu hadden ze degene gebruikt die ook Ikki insprak in Medabots. En het erge was dat diegene niet eens moeite deed om anders te klinken waardoor ik heel de tijd het gevoel had dat Anzu door een jonge werd ingesproken.
Die nieuwe stem van yami vond ik idd ook niets. Een hoogte punt van Yu-Gi-Oh vond ik altijd de momenten dat Yugi in Atem veranderden maar dankzij die nieuwe stem hoopte ik dat ie zolang mogelijk zichzelf bleef.

Waarom ie opeens een andere stem had snap ik niet. Pepijn was er nog gewoon dus het zou me niets verbazen als degene die de nasynchronisatie deden dachten dat het vreemd was dat beide Yugi's dezelfde stem hadden.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Discussie nr. 5: Anime op tv - wat, hoe, waar en wanneer

Post by Kira »

Op zaterdag 15 oktober komt om 15u30 Ponyo op Z@pp (Nederland 3). Op zondag 23 oktober komt om 15u30 Spirited Away, ook op Z@pp. Beide zijn Nederlands ingesproken.

Ik vind dat wel goed nieuws; of zijn ze op Z@pp al vaak herhaald?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply