FMA Brotherhood @ Dybex

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

FMA Brotherhood verschijnt enorm snel in het Nederlands en dat hebben we te danken aan Dybex. Ik kon niet anders dan hun initiatief steunen en kocht me de eerste box met drie dvd's en in totaal 14 eps.

Het begon niet zo goed want het duurde een tijdje eer ik de DVD aan de praat kreeg op mn laptop. Of dat aan mijn beperkte technische kennis ligt of aan de dvd laat ik in het midden ;) Maar daardoor was ik dus wel al niet echt meer in de mood... Ik snapte er dan al niet veel van wat mn gemoed er niet op verbeterde. Volgens mij bekijk ik die eerste aflevering best eens opnieuw... Gewoon op de tv en dan hopen dat het daar vlotter verloopt...

Wat me na deze eerste sessie opviel was dat het duidelijk vanuit het Frans vertaald is. Er zaten niet direct veel foutjes in maar Fullmetal Alchemist wordt Alchemist Fullmetal in de ondertiteling en dat is een duidelijke FR>NL vertaling die slecht bekt.

De Japanners zijn echter ook niet perfect want die stoere kerel in het harnas heeft een meisjesstem... Bovendien blijkt dat meisje in een of andere metalen WC opgesloten te zitten of zo. Enorm storend! Hopelijk wen ik eraan, anders probeer ik eens de Franse dub, misschien is die minder irritant.

Besluit: ik moet de serie een eerlijke tweede kans geven want er zit duidelijk potentieel in. ;)
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by pietel »

Ik heb de eerste box ook gekocht en ben aan het rondkijken waar ik de tweede box kan krijgen.
FMA Brotherhood is absolute top shonen. knap geanimeerd, een vlot tempo, en ongelooflijk trouw aan de manga,
die, zoals algemeen geweten, heel goed in elkaar zit. de muziek is ook heel goed.

die stoere kerel in het harnas is een 15 jarige jongeman, één die naief is en onzelfzeker trouwens, de vrouwelijke stem past nog wel bij het zachtaardig karakter van Al,
maar die harnasecho heb ik ook nooit geweldig gevonden. Het is trouwens dezelfde stem als de anime van 2003.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

De tweede box vind je bij Archonia, pietel, als je daar bij bestelt.
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by pietel »

Ik bestel zelden bij archonia, dus de verzendingskosten zijn nogal hoog voor één box.
Maar ik heb tijd genoeg. Wie weet kan ik weer een koopje doen zoals voor de eerste box op de dybex-stand op made in asia.
die was 30 euro met een gratis Edward action figure.
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Ginrai »

de eerste box van fma b had ik aangekocht in de mekanik in antwerpen voor dezelfde prijs als die op archonia,maar de mekanik is het niet altijd dat ze de aangeraden verkoopprijs erop zetten en anderzijds kommen de boxen goedkoper uit bij de fnac als je ze in de eerste week koopt(maar bij de fnac,is er nooit een garantie dat deze aanwezig zijn tegen de geplande verkoopdatum).

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Brook500 »

Ik heb de eerste box bij Made In Asia gekocht.
Ik wil al een poosje de tweede kopen maar ik vind geen geschikt moment om naar Superdragontoys in Brussel te gaan.
Misschien september of oktober.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Berserker500 »

Je kan de box natuurlijk ook op archonia kopen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:Je kan de box natuurlijk ook op archonia kopen.
Wist ik niet. Heb er waarschijnlijk overgezien. Thanks, Berserker
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by pietel »

Aha tweede box gevonden in de fnac! voor 30euro. Dat wordt in totaal weer een dure grap: nog 4 boxen te gaan.
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by lloerdy »

Koen wrote:Wat me na deze eerste sessie opviel was dat het duidelijk vanuit het Frans vertaald is. Er zaten niet direct veel foutjes in maar Fullmetal Alchemist wordt Alchemist Fullmetal in de ondertiteling en dat is een duidelijke FR>NL vertaling die slecht bekt.
De grootste reden waarom ik er van weg blijf. Mijn Cowboy Bebop box oogt enorm indrukwekkend (de dvd's zien er uit als platen: freaking awesome!), tot ik één van die dingen in mijn dvd speler prop. Nu moet ik zeggen dat ik maar een handvol Japans versta, maar als één van de personages "SPIKE!!" roept en dat wordt dan vertaald door "Hij gaat dicht", dan heb ik door dat er iets schort aan wat mij wordt voorgeschoteld. En zo zit het vol met van die dingen. Ik heb NL Anime een goede kans gegeven, maar het heeft mij al te vaak teleurgesteld. Ik besef dat de markt te klein is om er echt veel aandacht aan te besteden, maar de kwaliteit is echt wel bedroevend laag. Ik beperk met tot de films die meestal toch nog meevallen.
Koen wrote:De Japanners zijn echter ook niet perfect want die stoere kerel in het harnas heeft een meisjesstem... Bovendien blijkt dat meisje in een of andere metalen WC opgesloten te zitten of zo. Enorm storend! Hopelijk wen ik eraan, anders probeer ik eens de Franse dub, misschien is die minder irritant.
Bij het bekijken van de originele FMA anime was het voor mij ook even wennen, omdat je juist een diepe stem verwacht. Maar uiteindelijk hoort het ook zo. Ieder personage dat Alphonse voor de eerste keer ziet verwacht dat deze grote stoere kerel een diepe stem zal laten weerklinken. En dan hoor je plots dat contrasterend zacht jongetjesstemmetje... (waarvoor ze in anime nu éénmaal altijd vrouwen gebruiken :P)
Je verwacht misschien een grote stoere kerel in dat harnas, maar het is gewoon nog een klein jongetje dat daarbinnen schuilt. En ik moet zeggen dat dat zacht stemmetje me ook helpt er aan te herinneren dat Alphonse eigenlijk het kleine broertje is dat nog hulp nodig heeft en dat hij er naar verlangt om terug zo aanzien te worden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

Jup, dat kan wel zijn van dat personage. Ik ken FMA echter nog niet en heb (nog steeds trouwens) niet verder gekeken dan de eerste ep. Dus dan kan je zoiets nog niet goed inschatten. Die stapel onbekeken anime blijft zich hier maar opbouwen... Ik kan gemakkelijk een animeheuvel opstarten als ik het ooit allemaal bekijk ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Edward »

Het is erg jammer dat je deze serie nog niet bekeken hebt, ik ben hem de laatste weken aan het volgen. Ik ben inmiddels bij aflevering 55 aanbeland.
Ik moet toch aanmerken dat door de enorme spanningsboog en het heerlijke tempo van gebeurtenissen die er gebeurde mij volledig aan de buis gekluisterd hebben.
Waar ik zelf maar minimaal de tijd heb voor anime kijken, heb ik bij deze toch al meerdere malen een hele 'bups' afleveringen achter elkaar gekeken.

Hij is ronduit fantastisch:P, dus Koen, mocht je FMA:B nog willen vervolgens, zeker doen. Persoonlijk vind ik dat vanaf aflevering 20 de actie en spanning behoorlijk toeneemt,
In vergelijking zijn de eerse 20 wel snel qua verhaal, maar minder spannend in interessand;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

Eindelijk FMAB nog eens een kans gegeven. In de eerste aflevering is er een frisse kerel en leren we de broertjes kennen. Edward had volgens mij echter gewoon een meisje moeten zijn, zoals die reageert... Pff... In ep 2 krijgen we dan een leuke flashback die het waarom van hun lichaam verklaart. In ep 3 komt het dan wat op gang met een 'filosofische steen' (dat zal wel de steen der wijzen zijn :| ) om in ep 4 geconfronteerd te worden met een kerel die zn vrouw en dochter omtovert tot monster. Fris. In ep 5 worden er wat moorden gepleegd door een rebelse dude waardoor onze broers terug zullen moeten naar hun geboortedorp.

Allez, de eerste DVD is met andere woorden gezien en het beviel me allemaal veel beter dan de eerste poging. Ik kijk dus uit naar de rest van de reeks en kan dus overgaan tot de aankoop van de rest van de serie!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

6 - een emo ep in de thuishaven van de elrics
7 - de bibep met veel leesvoer voor de elrics en een opzetje naar
8 - dat een actievolle ep is in het geheimzinnige lab 5
9 - de bleitep die bewijst dat klein broertje echt nog klein is (hij doet me denken aan ochi uit hikago, die kroop ook altijd in 't wc....... :| )
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

10 - emotijd... het leukste personage gaat al het hoekje om! en ik kan Edward begrijpen als hij zegt dat alles nu in een stroomversnelling gaat komen... Wow, toch wel goeie reeks :D

en zalige intro! subliem... die stem, melodie, everyzing!
motivatiedip. help!

Post Reply