FMA Brotherhood @ Dybex

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by lloerdy »

Koen wrote:10 - emotijd... het leukste personage gaat al het hoekje om! en ik kan Edward begrijpen als hij zegt dat alles nu in een stroomversnelling gaat komen... Wow, toch wel goeie reeks :D

en zalige intro! subliem... die stem, melodie, everyzing!
Wow, in de oorspronkelijke FMA is dat pas rond de 25-26e aflevering :P (maar die wijkt ook enorm af van de manga)

Mijn favoriete FMA intro blijft toch deze...
http://michaelmooreanime.ytmnd.com/

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Edward »

Koen wrote:10 - emotijd... het leukste personage gaat al het hoekje om! en ik kan Edward begrijpen als hij zegt dat alles nu in een stroomversnelling gaat komen... Wow, toch wel goeie reeks :D

en zalige intro! subliem... die stem, melodie, everyzing!
Ja echt... de eerste afleveringen lijken een boel over te slaan (doen ze ook), maar dat gevoel heb je ook wel een beetje tijdens het kijken. De essentie zit er echter goed in.
Als je nu blijft kijken, dan stopt je niet meer tot aflevering 64 :D :lol: Tot aan aflevering 24 a 25 ongeveer zul je nog het een en ander herkennen uit de eerste anime. Daarna is het allemaal 'nieuw' (manga-based dan:P)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

Edward, ik weet totaal niet of ze veel overslaan want heb noch de vorige anime gezien, noch de manga gelezen ;)

en ik zal ergens wel stoppen want denk dat er nog maar drie boxen uit zijn momenteel, én ik heb hier enkel de eerste liggen dus 2 en 3 moeten nog besteld worden :)
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by pietel »

^Leuk om de mening te lezen van iemand die zowel de manga als eerste anime nog niet kent.
FMA Brotherhood wordt bijna altijd vergeleken met de andere versies (omdat beide zo populair zijn) en zelden puur op zichzelf beoordeeld.
Ik vermoed dat dingen zoals de snelheid van de eerste afleveringen minder hard opvallen als je niet kan vergelijken.
de eerste afleveringen zijn vooral heel goed gemaakt. het genie van de FMA-serie zit in de perfecte plot en dat begin je pas te beseffen als het verhaal wat verder gevorderd is.

Ik moet ook dringend mijn dvd-boxen eens bekijken,
ik was dat eigenlijk aan het uitstellen omdat het zo'n goede serie is dat ik misschien wel iemand kan overtuigen om samen te kijken,
maar ik heb nog geen kandidaten gevonden. (eigenlijk zijn de praktische mogelijkheden beperkt tot mijn huisgenoten, en dat zijn drukbezette mensen)
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

ik kijk ze alleen maar het is inderdaad een serie die erg breed gaat, qua aanspreken van publiek. kwaliteit overtuigt mensen sneller he ;)

In ep 11 lijkt bevallen zwaarder voor de hulpjes dan voor de werpende vrouw :o
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Edward »

soms is dat ook zo :lol: ... al kan ik mij voorstellen dat menig vrouw het daar niet mee eens zal zijn :lol:

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Saki »

Ik sta altijd open voor een avondje FMA: Brotherhood, Pietel :mrgreen:


Als je het verhaal idd niet kent valt het gerush niet echt op, de Lior arc is wel extreem ingekort, dat vond ik zeer jammer
Going to Atsusacon!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

Het gerush op zich valt inderdaad niet op als je het oorspronkelijke verhaal niet kent, maar je voelt wel aan dat de manga waarschijnlijk veel trager/uitgebreider zal ingaan op bepaalde zaken. Maar bon, zo eens een anime waar de dingen in vooruit gaan is welgekomen. Misschien juist daarmee dat ik er zo van geniet :)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

Eindelijk nog eens tijd gevonden om te Brotherhooden.

12:
Zalig weerzien voor de broers met hun oude lerares, Izumi. Sublieme humor. Nadien een ernstigere flashback over hoe ze hun training volbrachten.

13:
Blijkbaar is er nog een vijand die naar het geheim van de Elrics op zoek is: een homonculusken

14:
Een eerste deel dat ons nog eens wat actie voorschotelt om dan nadien uit te pakken met wel érg grootse onthullingen omtrent de Führer en de leider die zich tot nu niet liet aanschouwen...

En daarmee is de eerste box eindelijk gedaan! Op naar de tweede! 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

Bij ep 15 moest ik al direct even slikken want die super intro is vervangen :cry: In de ep zelf treden er ineens Chineesachtigen op het voorplan... Boeiend, het lijkt allemaal wat serieuzer te worden, ook al blijft er plaats over voor humor.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

ep 16:
Schuldgevoel drijft boven en tranen wellen op als de broers en Winry achter de waarheid komen omtrent Hughes

ep 17:
En tot as zal zij wederkeren... Het blijft allemaal lekker droog (de humor, niet de as). Super!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

ep 18:
Een dode wordt teruggevonden, een lichaam wordt teruggevonden, en een levende staat op het punt te sterven.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

19:
Ik dacht altijd dat Elisabeth een slechte zou zijn maar blijkbaar toch niet... Ze heeft wel niet zo'n grote borsten als Lust.

Voor de rest blijft Mustang het coolste en ook wel interessantste personage (behalve zijn belachelijke naam dan).
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

20:
Doden doen herrijzen is onmogelijk. Onmogelijk.

21:
Edward weet hoe hij Als lichaam kan terughalen. En dat is nodig want Al past niet in een auto.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: FMA Brotherhood @ Dybex

Post by Koen »

22:
Als Winry oog in oog komt te staan met Scar krijgen we te zien hoe deze laatste en zijn broer aangevallen werden door de Staatsariër...alchemisten.
motivatiedip. help!

Post Reply