Nana ~[Kaze]

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Nana ~[Kaze]

Post by Koen »

De anime van Nana verschijnt bij Kaze in 2 versies: een box in 5 delen met allerlei prularia en de simpele dvd’s aan een zachter prijsje zonder al die bucht (sorry voor de fans van bucht ;)). De boxen vond ik wat duur maar voor de simpele dvd’s ben ik natuurlijk wèl gevallen.

Wat al direct opvalt is dat dit een échte NL release is. Ik heb niet veel ervaring met Kaze producten maar toen ik de Genshiken box kocht was dat eigenlijk gewoon een veredelde Franse release waarbij ze een los papierke hadden gestokken met een NL samenvatting en nog wat vertaalde tekst. Maar op de box en de dvd’s zelf vond je enkel Franse tekst terug. Bij Nana is alles dus Nederlands en je hebt dan ook echt het gevoel een officiële release in handen te hebben.

Qua ondertitels heb ik een beetje dezelfde opmerkingen als bij de Death Note dvd van Kana Home Video. Er staan toch iets teveel foutjes in de ondertitels die bovendien erg klein zijn waardoor ze bij lichte achtergronden niet altijd even goed leesbaar zijn. waarom de bovenste lijn cursief gedrukt staat en de onderste gewoon, is me ook niet duidelijk, doch dat is niet echt een minpunt, gewoon een beetje vreemd.

Voorlopig 2 episodes gezien en inhoudelijk blijft de anime natuurlijk erg sterk en grafisch erg dicht bij Yazawa’s stijl en gimmicks, dus dat is leuk. Ik kan deze anime dan ook aan iedereen aanraden.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Nana ~[Kaze]

Post by Koen »