One Piece anime in het NL

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

One Piece anime in het NL

Post by Koen »

We konden het al vermoeden omdat er op de NTE website te lezen stond dat zij de anime vertaalden, maar het is nu ook officieel. De anime van One Piece die verschijnt bij Kana Home Video heeft NL subs. Schitterend! :)

En vermits ik de manga pas nu ontdek met de Glénat releases, en ook de anime nog nooit heb gezien, ga ik beide parallel kunnen volgen 8) (allez, als ik ooit de tijd neem wat anime te bekijken of course)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: One Piece anime in het NL

Post by barbapapa »

Toch te hopen dat dit ooit op TV komt hier...

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: One Piece anime in het NL

Post by Ginrai »

eventjes zitten rondneuzen op het web en via de franse distrobutie komt de eerste one piece box(met 13 eps) uit op 17 september voor 39.99 euro.

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: One Piece anime in het NL

Post by Gilles »

Dat is te doen, als mijn financiën tegen die periode beter zijn moet ik maar eens naar Superdragontoys gaan ^^

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Eindelijk eens een leuk gadget bij een DVD release! Een vlag met het Luffy logo zit bij de eerste box. Meestal krijg je bucht waar je toch niks mee bent maar dit is wel eens iets leuks ;)

Ik heb zonet de eerste aflevering gezien en inhoudelijk viel me op dat de anime volledig anders begint dan de manga. Het begin van de manga vind ik in elk geval leuker maar of dat ook een goede anime-aanzet zou geweest zijn laat ik in het midden. De stem van Luffy is ook ongelofelijk irritant. Ik hoop dat ik eraan wen maar anders schakel ik met plezier over op de Franse dub waa Luffy dan hopelijk een minder irritant stemgeluid heeft.

Het werk van Kana Home Video dan. Geen foutjes in deze eerste aflevering dus dat is alvast positief. De ondertitels blijven wat klein naar m'n goesting maar vermits dat bij de Kaze releases ook een opmerking mijnentwege is, veronderstel ik dat dat aan m'n tv (of ogen ;)) ligt. Tja, niet iedereen wil investeren in een energievretende plasma breedbeeld machine. Puik werk dus! En zeker een aanrader voor de fans van One Piece.
motivatiedip. help!

Ansem
Posts: 7
Joined: Tue Feb 26, 2008 22:01

Re: One Piece anime in het NL

Post by Ansem »

Ik vind de stemmen net geweldig. De stem van Luffy past ook goed bij het character.
Maar misschien vind ik dat omdat ik eerst de anime zag en pas daarna de manga las. :P

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Re: One Piece anime in het NL

Post by lambardi2 »

Heb eigenlijk ook niets op aan te merken bij de stem van Luffy.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Dan zal ik er wel aan wennen, veronderstel ik? 't Is alvast te hopen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: One Piece anime in het NL

Post by Ginrai »

de volgende box komt uit op 12 november via de franse distributie!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Net de tweede aflevering gezien. TOch een inhoudelijke opmerking: op het eerste zicht wordt er nergens gewag gemaakt dat Zoro na 30 dagen zou worden vrijgelaten... Op het einde moet je dat maar tussen de regels doorlezen. Gelukkig kende ik de passage uit de manga...

Het valt me toch ook op dat hier geen foutjes instaan terwijl er bij Death Note wel nog wat misstapjes gebeurden. Positief!
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece anime in het NL

Post by Edward »

Is er al iets bekend over wanneer de mogelijke NL distributie van One Piece van start gaat? Misschien ook nieuw over death note box 2??

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: One Piece anime in het NL

Post by Ginrai »

Edward wrote:Is er al iets bekend over wanneer de mogelijke NL distributie van One Piece van start gaat? Misschien ook nieuw over death note box 2??

hier is absoluut geen goeie plek om het te vragen,edward ik denk dat jemeer kans hebt op antwoord als je het vraagt in het aniway-forum aan ive.

oh tw box 2 was nog niet binnen bij SDT vandaag!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Edward wrote:Is er al iets bekend over wanneer de mogelijke NL distributie van One Piece van start gaat?
Vanaf 11 juni zullen de eerste en tweede DVD-box van Naruto Shippuden en One Piece verkrijgbaar zijn op de Nederlandstalige markt.
Voor meer info: http://www.mangakana.com/nl/r-3-actualites.html
Bijna is het zover, eens benieuwd wat jullie van de release vinden!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Ik heb de One Piece anime vandaag eens een tweede kans gegeven - was vorige keer stilgevallen (zoals zo vaak bij anime ;)). En Baggy is in de anime dus gewoon Buggy. De fanboys kunnen op beide oren slapen! Ook blijft het aantal foutjes echt heel beperkt. Een keer een 'maar' in plaats van een 'maak' gezien en ergens eenmaal de tijd onder de ondertiteling zien staan, maar echt weinig foutjes dus. Puike ondertiteling.

Zit er nu eigenlijk een vlag bij de NL versie? Ik kijk dus de Franse release...
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece anime in het NL

Post by Edward »

Ik heb de NL release afgelopen week in handen gehad in de mediamarkt in zwolle (€39.95). Of de vlag zit in het binnenwerk, anders zit dit er niet bij. Hij ziet eruit als een smalle strakke digipack (dunner kan haast niet voor een dvd uitgave). Tenzij de vlag van papier is neem ik aan dat deze er niet bij zit. Stof neemt toch echt meer ruimte in beslag.

Maarja, misschien weet iemand die de box heeft hier meer over...

Post Reply