One Piece anime in het NL

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Mijn Franse box is zo'n 2cm dik (ruwweg geschat) en je zou de vlag wel gevoeld hebben, denk ik, Edward. Ze zat achter de box en niet erin, dus de achterkant voelde zachter aan...
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece anime in het NL

Post by Edward »

Koen wrote:Mijn Franse box is zo'n 2cm dik (ruwweg geschat) en je zou de vlag wel gevoeld hebben, denk ik, Edward. Ze zat achter de box en niet erin, dus de achterkant voelde zachter aan...
Ik vermoed dat de vlag er dan ook niet in :shock: :shock:

Ik had vandaag wel een mooie One Piece Manga aanbieding bij de Bruna. 2 volumes voor €9.90!! (heb deel 1 t/m 7 te pakken gehad), deel 1 was los voor 6.95, maar met shitajiki

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Ja, ik had van een winkelier al gehoord dat Glénat acties ging ondernemen, maar spijtig dat er niet over gecommuniceerd wordt op hun site...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Uit de manga had ik helemaal niet begrepen dat die Jango (hypnotiseur van Kurahadol) een Michael Jackson cloon is... :shock:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece anime in het NL

Post by NeeNee »

^ Is ie dat? Had ik ook niks van gemerkt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Hij moonwalket lustig en ook z'n gezicht lijkt heel wat op wat er nog van MJ's gezicht overbleef...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

En Kurahadol lijkt als Kapitein Kuro een Edwarde Scissorhands cloon te zijn! De anime zit vol dingen die je in de manga niet opmerkt blijkbaar ;)

Ben dus eindelijk aan de tweede box begonnen. Eps 14-18 erdoor gejaagd. Het einde van het gevecht tegen Kuro... En eindelijk hebben ze hun schip Going Merry :)

Ik kan deze tweede box nog gemakkelijk helemaal uitzien zonder de manga in te halen... 8)
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: One Piece anime in het NL

Post by pietel »

Ook de derde en vierde box kan je uitkijken zonder de manga in te halen.
Glénat steekt beter een tandje bij, want als de volgende boxen worden uitgegeven, gaat de manga snel achterstand lopen.

De anime gaat wel minderen van tempo, in de eerste boxen zijn er ongeveer 5 afleveringen per mangavolume,
maar vanaf de Grand Line wordt het eerder 10 afleveringen per volume.
Image

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: One Piece anime in het NL

Post by Turvy »

pietel wrote:Ook de derde en vierde box kan je uitkijken zonder de manga in te halen.
Glénat steekt beter een tandje bij, want als de volgende boxen worden uitgegeven, gaat de manga snel achterstand lopen.

De anime gaat wel minderen van tempo, in de eerste boxen zijn er ongeveer 5 afleveringen per mangavolume,
maar vanaf de Grand Line wordt het eerder 10 afleveringen per volume.
Ik dacht nochtans dat ik de manga redelijk snel voorbijgestoken had.
Ik weet zeker dat ik nu ver vooruit loop op de manga, ik zit halfweg de skypiea arc met vertalen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Turvy, er is een immens verschil tussen Filmfreaks 'officiële' NL uitgave en de Franse release die ook jouw ondertitels bevat ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece anime in het NL

Post by Edward »

Koen wrote:Turvy, er is een immens verschil tussen Filmfreaks 'officiële' NL uitgave en de Franse release die ook jouw ondertitels bevat ;)
Wat is het verschil dan?? Buiten het feit om dan frankrijk inmiddels 10 boxen One Piece heeft en 1 Sky Crapers (ofzoiets:P) box en nederland nog steeds maar 4 one piece boxen heeft?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece anime in het NL

Post by Koen »

Ewel, het was dat dat ik bedoelde, Edward. Dat Turvy moet bijblijven met de Franse release maar dat Filmfreaks de NL uitgave hier maar met mondjesmaat aanlevert, dus dat 'wij' nog niet zover zitten als Turvy vertaald heeft.
motivatiedip. help!

Post Reply