Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Die eerste is blijkbaar niet eens echt een aparte serie, maar wordt blijkbaar in het uitzendschema van de reguliere serie opgenomen.

Die tweede klinkt wel grappig, maar toch wel iets waarvoor je bekend moet zijn met de serie.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

WizardOfOss wrote:
Thu Jan 13, 2022 22:14
Die eerste is blijkbaar niet eens echt een aparte serie, maar wordt blijkbaar in het uitzendschema van de reguliere serie opgenomen.
Oh, ja, dat hebben ze een paar jaar geleden ook eens gedaan, toen was er een korte reeks van speciale afleveringen gebaseerd op de manga Magic Kaito (een andere serie van de auteur van Conan, waarvan de personages ook vaak in Conan verschijnen). Een van de voordelen van een vaste tijdslot? ^^
.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Jeej, eindelijk een versie van Atasha Kawajiri Kodama Da yo: Dangerous Lifehacker no Tadareta Seikatsu (toch handig, een gecombineerde Japans/Engelse titel...) met correcte subs! (dat is Crunchyroll nog steeds niet gelukt....). Over een meisje dat blijkbaar in volle teugen geniet van een lui leven vol ongezond eten, bier en veel slapen. En vooral niet teveel over de toekomst wil nadenken.....en dan zijn de twee minuten om. Niet fantastisch, maar ik ben wel een sucker voor dit soort shorts....

Net als eerder al PriConne was ook Vanitas no Karte Part 2 een sequel waarvan ik nog niet bij voorbaat overtuigd was dat ik die zou gaan volgen, maar ook hier lijkt de eerste aflevering een duwtje in de goede richting te zijn. Niks rustig erin komen (daarvoor was er uiteraard vorige week ook al een recap-aflevering die ik heb overgeslagen), maar we reizen direct naar een andere plaats....en tijd?

En ondertussen mogen Slow Loop, Dolls' Frontline, Cue! en Shuumatsu no Harem allemaal nog wel een weekje door.

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by ChronicVillainy »

Ik had even niet door dat het tweede seizoen van The Case Study of Vanitas al was begonnen. Ik weet al wat er gaat gebeuren deze arc gezien ik de manga ook lees, maar de serie blijft heel leuk om te kijken. De personages zijn zo heerlijk dramatisch en dit is sowieso ook een interessante arc. :)

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

En nog een late aanvulling: Ryman's Club. Een serie die ons meeneemt in de wereld van Badaryman....badminton voor salarymen. Wat blijkbaar een bloedserieuze zaak is. Zodanig zelfs dat wanneer vroeger toptalent Shiratori na vanwege z'n sportieve prestaties te zijn ontslagen bij een bedrijf in Kyoto aan de slag gaat bij een frisdrankproducent in Tokyo (Natto Cola...) hij verbaasd is dat ze van hem verwachten dat hij ook daadwerkelijk werk gaat doen en niet alleen tegen een shuttle aan gaat meppen. En sowieso blijkt in deze nieuwe omgeving alles toch net even wat minder professioneel geregeld als hij gewend was. En als hij dan ook nog moet gaan dubbelen met zijn kersverse senpai... Het doet uiteraard zeker denken aan de doorsnee high school sportserie, maar de setting in het bedrijfsleven geeft een interessante twist hieraan. En niet onbelangrijk voor een sportserie, op animatievlak lijken de zaakjes prima voor elkaar. Kortom, deze ga ik nog wel een paar afleveringen gunnen.

Ondertussen nog wel wat zitten strepen, hoewel de eerste aflevering van Baraou no Souretsu (Requiem of the Rose King) me nog wel beviel verloor het me daarna toch snel. Shikkakumon no Saikyou Kenja (The Strongest Sage with the Weakest Crest) en in iets mindere mate Leadale no Daichi nite (World of Leadale) zijn dan toch de meest generieke fantasy/isekai in een seizoen dat in dit genre beter te bieden heeft. Dolls' Frontline neemt zichzelf veel te serieus. En Kenja no Deshi wo Nanoru Kenja (She Professed Herself Pupil of the Wise Man), Futsal Boys!!!!! en Orient had ik na de eerste aflevering al geen vervolg meer gegeven.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Eerste aflevering van Shenmue The Animation gezien, en dat zag er best prima uit! Ik heb de originele twee games niet heel lang na de DreamCast release gespeeld, toch alweer twintig jaar geleden en het zijn een van m'n favoriete games, dus nostalgie speelt ook een grote rol, maar vooralsnog heb ik prima vermaakt met deze eerste episode. Kennelijk zal deze serie gewoon het verhaal van Shenmue 1 & 2 beslaan (want het opent met de laatste scene van Shenmue 2), maar het weet trouw te zijn aan de game wanneer dat nodig is, en ook gewoon meer gebruik te maken van het verschil in medium om het verhaal ook juist ietsjes anders te vertellen. Wat me trouwens als fan echt extra blij maakt is dat het heel trouw blijft qua geografie van de gebouwen en de straten en zo! Je herkent echt de parkjes en winkels en zo in de anime, en als je het spel hebt gespeeld, weet je meteen precies waar een scene zich afspeelt al zie je alleen maar op de achtergrond een winkeletage. Wat dat betreft profiteert deze anime er enorm van dat er zo enorm veel detail was gestopt in de game.

*Voor de nieuwsgierigen: er bestaat ook Shenmue The Movie, een bioscoopfilm gemaakt dat echt gemaakt was met de game Shenmue: de cutscenes en speciale gameplay footage aan elkaar geplakt voor een 90 minuten durende speelfilm. Het verhaal wordt soms wat klunzig verteld juist omdat het gewoon gameplay footage is, maar het heeft toch ergens een charme XD Je kreeg de film ook gratis op een DVD bij de Xbox versie van Shenmue 2.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by Ash Ketchum »

Shenmue The Animation is gister afgelopen, en ik heb er als fan best van genoten. Het is gewoon een robuuste hervertelling van het verhaal van de games Shenmue 1 en 2, her en daar aangepast zodat het verhaal wat beter draait als (passieve) anime. De setting van jaren 80 Japan en Hong Kong en actiefilm-vibe komt goed tot leven in deze reeks en best leuk omdat je die periode tegenwoordig toch wel iets minder vaak ziet in anime.

Maar.... zou ik het aanraden aan mensen die geen interesse hebben in de games? Een lastige vraag: ik denk dat als "serie" Shenmue The Animation een verrassend goede game adaptatie is die gewoon goed te volgen is ook voor mensen zonder enige voorkennis en dat het veel van de belangrijke elementen van Shenmue goed overbrengt aan de kijker. Maar het verhaal van Shenmue is helaas nog niet af, ook niet als game. Er is een derde Shenmue game, maar ook dat is pas halverwege het geplande gehele verhaal. Aan het einde van Shenmue The Animation is Ryo's questte om de moordenaar van zijn vader te vinden dus nog steeds niet over en het is niet waarschijnlijk dat er in de nabije toekomst een eind komt.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Winter 2022: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

De (voorlopige) Eindafrekening
Beter laat dan nooit zullen we maar denken...
(en aan reviews doe ik maar even niet)

Afgerond
  1. Shingeki no Kyojin: The Final Season Part 2 a.k.a. Attack on Titan: we zijn er bijna maar nog niet helemaal: 8+
  2. Ousama Ranking a.k.a. Ranking of Kings: 8+
  3. Sono Bisque Doll wa Koi wo Suru a.k.a. My Dress-Up Darling: 8-
  4. 86 Part 2 a.k.a. 86 Eighty-Six Part 2: 8-
  5. Kaijin Kaihatsu-bu no Kuroitsu-san a.k.a. Miss Kuroitsu from the Monster Development Department: 7.5
  6. Ryman's Club: 7+
  7. Tensai Ouji no Akaji Kokka Saisei Jutsu a.k.a. The Genius Prince's Guide to Raising a Nation Out of Debt: 7+
  8. Akebi-chan no Sailor-fuku a.k.a. Akebi's Sailor Uniform: 7+
  9. Tribe Nine: 7
  10. Ore, Tsushima (ONA): 7
  11. Slow Loop: 7
  12. Maiko-san Chi no Makanai-san a.k.a. Kiyo in Kyoto: From the Maiko House: 7-
  13. Sabikui Bisco: 7-
  14. Kimetsu no Yaiba: Yuukaku-hen a.k.a. Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Entertainment District Arc: 6.5
  15. Hakozume: Kouban Joshi no Gyakushuu a.k.a. Police in a Pod: 6.5
  16. Fantasy Bishoujo Juniku Ojisan to a.k.a. Life with an Ordinary Guy who Reincarnated into a Total Fantasy Knockout: 6.5
  17. Shuumatsu no Harem a.k.a. World's End Harem: 6+
Nog afkijken (misschien...)
  • Princess Connect! Re:Dive Season 2 (10/12)
  • Tokyo 24-ku (9/12)
Doorlopers
Geen!

Dropped
  • Atasha Kawajiri Kodama Da yo: Dangerous Lifehacker no Tadareta Seikatsu a.k.a. I'm Kodama Kawashiri (7/24)
  • Koroshi Ai a.k.a. Love of Kill (5/12)
  • Cue! (5/24)
  • Sasaki to Miyano (4/12)
  • Vanitas no Karte Part 2 a.k.a. The Case Study of Vanitas Part 2 (3/12)
  • Dolls' Frontline (3/12)
  • Leadale no Daichi nite a.k.a. In the Land of Leadale (3/12)
  • Shikkakumon no Saikyou Kenja a.k.a. The Strongest Sage with the Weakest Crest (2/12)
  • Baraou no Souretsu a.k.a. Requiem of the Rose King (2/24)
  • Futsal Boys!!!!! (1/12)
  • Kenja no Deshi wo Nanoru Kenja a.k.a. She Professed Herself Pupil of the Wise Man (1/12)
  • Orient (1/12)

Post Reply