manga in de pers

Conventies, meetings & berichten uit de actualiteit.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Ik vraag me af in hoeverre de achteruitgang (nuja, achteruitgang...) van de franco-belgische strip te wijten is aan de opgang van de manga.
Ik koop nog wel regelmatig mijn portie 'gewone' strips, maar van de mangafreaks die ik ken zijn er weinigen die ook Europese strips kopen. Een ander publiek zou ik dan zeggen. Langs de andere kant weet ik niet in hoeverre die mangafreaks representatief zijn voor de hele markt...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:Ik vraag me af in hoeverre de achteruitgang (nuja, achteruitgang...) van de franco-belgische strip te wijten is aan de opgang van de manga.
Ik koop nog wel regelmatig mijn portie 'gewone' strips, maar van de mangafreaks die ik ken zijn er weinigen die ook Europese strips kopen. Een ander publiek zou ik dan zeggen. Langs de andere kant weet ik niet in hoeverre die mangafreaks representatief zijn voor de hele markt...
Ik kocht vroeger makkelijk 8 strips per maand gemiddeld als 12-15 jarige kon dat wel tellen, als ik er nu nog 1 per maand koop is dat al veel.

Er stond ook wel een ander artikel in dat me verbaasde.

Het Antwerpse balloon books, dat de Nederlandse vertalingen van de grote uitgevershuizen Dargaud, Dupuis en Le Lombard in haar portefeuille heeft, lag het voorbije jaar zwaar onder vuur. Er worden te weinig albums vertaald, oordeelden stripliefhebbers. Het aanbod verschraalt, vinden ze, en dat zou vooral de schuld zijn van Balloon boos. Uitgever Erwin Cavens biedt weerwerk, en geeft tekst en uitleg. "De tijd dat elk Frans album in het Nederlands werd vertaald, is voorbij en komt nooit meer terug.

En dan volgen nog acht pagina's over dit.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

*snif*

Geen Marzi deel twee in het Nederlands... dan maar Frans...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Vandaag een intervieuw met 2 cosplayers (waarvan ik er eentje herken van facts) in de Maks!. Zal eens kijken of ik het kan scannen als het iemand interesseert.
Drinking with skeletons

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Iemand trouwens de bully beaters al op tmf gezien? Je weet wel, "knuffel eens een pester"? Subtiele Bleach hint. http://youtube.com/watch?v=mRVHJocdC9I
Drinking with skeletons

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

^__^ Ik heb er nog op gestemd (stond op een ander forum).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

reaper_unique
Posts: 31
Joined: Sun Jul 22, 2007 20:56
Location: België

Post by reaper_unique »

Koni wrote:Vandaag een intervieuw met 2 cosplayers (waarvan ik er eentje herken van facts) in de Maks!. Zal eens kijken of ik het kan scannen als het iemand interesseert.
lol :lol: welke maks! is het?

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

De eerste, van september dus.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

reaper_unique
Posts: 31
Joined: Sun Jul 22, 2007 20:56
Location: België

Post by reaper_unique »

hmm zal eens zien ze :D

User avatar
Koni
Posts: 84
Joined: Sat Jun 24, 2006 17:35
Location: De gene zijde
Contact:

Post by Koni »

Vanavond op het journaal van één: Dog of Flanders
Drinking with skeletons

Post Reply