Aniway

Conventies, meetings & berichten uit de actualiteit.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Aerival
Posts: 13
Joined: Mon Jul 09, 2012 19:18
Location: West-Vlaanderen, Koksijde
Contact:

Re: Aniway

Post by Aerival »

NeeNee wrote:(hoeveel is het maximum nu? 35 dagen?)
50 dagen, en het maakt niet langer uit wanneer je werkt. Vroeger was het immers 23 dagen binnen juli-augustus-september en 23 erbuiten, maar dankzij die nieuwe regeling heb ik dit jaar dus meer dagen kunnen meepikken tijdens de zomer. :P

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Aniway

Post by Tamara »

Soit, dit is een beetje erg off-topic... Publiceren jullie nog steeds geen artikels van Shueisha? Waarom is dat eigenlijk? Of ben ik nu weer te nieuwsgierig?
Je weet dat Japanse uitgevers de neiging hebben paranoïde megalomanen te zijn? Binnen Japan gaan ze op een heel aparte manier om met auteursrecht. Bijvoorbeeld een cover van een One Piece manga bewerken tot avatar is not-done, maar doujinshi worden gedoogd. Sommige uitgevers gaan hier verder in dan andere en Shueisha is zeer beschermend. Die zien het liefst dat media nog geen coverafbeelding bij een recensie gebruiken. Het Nederlandse auteursrecht staat volledig aan onze kant, maar Aniway heeft simpelweg geen zin in gezeik. We schrijven eigenlijk alleen over Shueisha, als de serie hier uitgegeven wordt. Dan kan Kana/Glénat fijn afbeeldingen aanleveren.

Om eerlijk te zijn ben ik het zelf niet helemaal eens met deze beslissing, maar het heeft wel één mooi gevolg: meer aandacht voor minder bekende series :)

50 dagen, en het maakt niet langer uit wanneer je werkt. Vroeger was het immers 23 dagen binnen juli-augustus-september en 23 erbuiten, maar dankzij die nieuwe regeling heb ik dit jaar dus meer dagen kunnen meepikken tijdens de zomer. :P
Dat is best wel zot... Hebben jullie dan geen jongeren die bijvoorbeeld een folderwijk lopen in het weekend en in de zomer asperges steken? Nou ja, het scheelt vast dat jullie minimumloon hoger is.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Aniway

Post by Gurenn »

^ In de zomer wel, maar zodra je doorheen het hele jaar meer dan vijftig dagen werkt krijgen je ouders geen kindergeld meer en moet je belastingen betalen op je brutoloon. Indien je gewoon als jobstudent werkt en de vijftig dagen niet overschrijdt ontvang je gewoon het brutoloon.

Maarja, ik vind het wel grappig dat Nederlanders onder de 21 die gewoon voltijds werken een hongerloon uitbetaald krijgen.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Aniway

Post by Tamara »

Maarja, ik vind het wel grappig dat Nederlanders onder de 21 die gewoon voltijds werken een hongerloon uitbetaald krijgen.
De mensen die voltijd voor het jeugdminimumloon werken, zijn meestal mensen die hun opleiding (of zelfs hun middelbare school!) niet afgemaakt hebben. De mensen die wel een beroep hebben geleerd zijn beter af en krijgen betaald op basis van hun functie en werkervaring, niet op basis van hun leeftijd. Dat lage loon moet dus ontmoedigend werken, al is het niet echt de ideale aanpak voor bepaalde situaties.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Aniway

Post by The Donkey »

Gurenn wrote:Maarja, ik vind het wel grappig dat Nederlanders onder de 21 die gewoon voltijds werken een hongerloon uitbetaald krijgen.
damn das ronduit gemeen:P

maar idd, word sterk ontmoedigt...
heb atm een maat die 30 uur in de week bij een supermarkt werkt en nog een aantal avonden als afwasser bij een restaurant. Nu heeft hij net zn VWO (middelbare school) afgerond en is hij aan het sparen voor een wereld reis. Dus tja, om nu te zeggen dat we zoiets moeten ontmoedigen door lage minimum lonen op die leeftijd (18 jaar)... mja, ik snap wat tamara zegt ook wel weer. Jammer is het zeker, heeft mij altijd ontmoedigt een bijbaantje te zoeken (wel grappig, gister gesoliciteerd als vakkenvullen, nu hopen dat ik word aangenomenXD word eens tijd he:P)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Aniway

Post by Koen »

Zijn er hier mensen die nog steeds AniWay lezen? Ik blijf het kopen maar ik heb het al enkele nummers niet meer gelezen, enkel wat in gebladerd. Ik merk dat er toch heel wat wijzigingen zijn gebeurd sinds enkele nummers bij de medewerkers, maar als ik dan de aankondiging van het nieuwste nummer lees merk ik dat taal nog steeds geen prioriteit is :( Dt-regels zijn nu toch echt niet zo moeilijk om even in te prenten als je met journalistiek bezig bent?

http://aniday.nu/2014/03/04/duik-met-an ... edenis-in/

Maar bon, eigenlijk vroeg ik me vooral af hoe het tijdschrift het doet, het lijkt op hun forum minder buzz te veroorzaken en aangezien tijdschriften het niet makkelijk hebben in deze digitale tijden vroeg ik me af of AW hier ook onder lijdt.
motivatiedip. help!

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Aniway

Post by Gurenn »

Aangezien het blad door een nichepubliek dat sowieso al sterk online aanwezig is wordt gekocht en gelezen denk ik niet dat de toenemende digitalisering van de media AniWay veel kwaad doet. Het is geen winstgevend blad natuurlijk, maar dat was het nooit. Kan ook niet met de beperkte omvang van de Nederlandse markt.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Aniway

Post by Weertangel »

Sinds ik er vorig jaar een abbonement op heb genomen heb ik er geen spijt van gehad,sinds het lekker wegleest en ze toch nog intersante onderwerpen hebben soms.
Maar Koen, het kan ook gewoon dat je het blad bent ontgroeit, sinds ik dat pas geleden had met de Power Unlimited(een game blad) die ik nog steeds las sinds ik 14 was en waar ik mee gestopt ben.

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Aniway

Post by Saki »

Ik heb nog steeds een abonnement en lees ze regelmatig door op de tram naar school ofzow.

Ik merk wel dat nu mijn kennis van het Nederlands omhoog gaat, die van de artikel schrijvers naar beneden lijkt te gaan.

Dan denk ik aan -dt regel maar ook aan passages die schijnbaar verwijderd hadden moeten worden.

"Met een dalende zon eindigde De dag eindigde met een dalende zon." -gevallen blijven toch weer verschijnen in het blad.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Aniway

Post by Gurenn »

Ze hebben gewoon een goede proofreader nodig.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Aniway

Post by Koen »

Ik probeer mij altijd begripvol op te stellen, uiteindelijk zie je in 'professionele' dag- en weekbladen ook fouten staan, maar AniWay slaagt er telkens weer in enkele joekels te laten staan in hun editoriaal of de aankondiging, toch je 'visitekaartje' naar de buitenwereld... Zonde.
motivatiedip. help!

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Aniway

Post by Saki »

Er zijn genoeg proofreaders die nog veranderingen maken aan de teksten, die er uiteindelijk niet goed uitge-edit worden. Dat is eerder het probleem lijkt me.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Aniway

Post by NeeNee »

Ik koop en lees het ook nog steeds. Haal er af en toe tips uit ook (Chihayafuru bijvoorbeeld ben ik beginnen lezen na die recensie). :)

Er zijn wel wat spelfoutjes, ja. Ik heb er in het laatste nummer ook al een paar gezien... Zouden ze nog proofreaders zoeken?

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Aniway

Post by Tamara »

Saki wrote:Er zijn genoeg proofreaders die nog veranderingen maken aan de teksten, die er uiteindelijk niet goed uitge-edit worden. Dat is eerder het probleem lijkt me.
Fouten zoals dubbele woorden/zinsdelen liggen niet bij de proeflezers, maar bij de vormgevers. Stukken tekst worden dan verkeerd gekopieerd. Het is niet alsof we er niet naar kijken wanneer alles is opgemaakt, maar omdat dit op het laatste moment moet gebeuren, zien we soms iets over het hoofd. Je wilt niet weten hoeveel fouten we er wel uit vissen ^_^'

Maar mocht je toch willen proeflezen, graag. We zijn altijd op zoek naar extra mensen :)

Post Reply