Aniway

Conventies, meetings & berichten uit de actualiteit.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Aniway

Post by NeeNee »

"Yu-Gi-Oh!-licensor 4Kids negeert regels, heeft geld"

Ze kennen hun tropes. :mrgreen:

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Aniway

Post by Ginrai »

het belangrijkste artikel in deze aniway was dat van "the devotion of suspect X" imho!
dat 1 van de Galileo-boeken eindelijk beschikbaar is in het engels,zal ik deze in de nabije toekomst moeten bestellen(alhoewel ik naar een nieuwe boeken/manga/comic-webshop ben aan het zoeken in de plek van BDP!).

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Aniway

Post by Tamara »

NeeNee wrote:"Yu-Gi-Oh!-licensor 4Kids negeert regels, heeft geld"

Ze kennen hun tropes. :mrgreen:
*geeft zichzelf een schouderklopje*

^_^

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Aniway

Post by Ash Ketchum »

Ginrai wrote:het belangrijkste artikel in deze aniway was dat van "the devotion of suspect X" imho!
dat 1 van de Galileo-boeken eindelijk beschikbaar is in het engels,zal ik deze in de nabije toekomst moeten bestellen(alhoewel ik naar een nieuwe boeken/manga/comic-webshop ben aan het zoeken in de plek van BDP!).
Devotion of Suspect X is sowieso het beste Galileo boek. <3

OK, Seijo no Kyuusai was ook best goed en Manatsu no Houteishiki heb ik nog niet gelezen, maar Suspect X is inderdaad iets om blij over te zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Aniway

Post by Koen »

De nieuwe AniWay is ook tot in den Vlaenders geraakt. Nummer 25 alweer. Black Butler als hoofdartikel en verder:
Manga: Phoenix Wright, Doubt, Spiral: the Bonds of Reasoning
Anime: Steins;Gate, The World God Only Knows, Deadman Wonderland
Games: Ar Tonelico Qoga, Legend of Heroes: Trails in the Sky, en de carrière van Detective Jinguji Saburou, a.k.a. Jake Hunter
J-pop: Stereopony
Specials: Alles over Para Para, een converslag van Japan Expo, Trigun & Trigun: Badlands Rumble, plus de klassieker Space Pirate Captain Harlock.
en ga zo maar door!
Meer info op:
http://www.aniway.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=20990
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Aniway

Post by NeeNee »

Ik heb hem nog steeds niet ontvangen. :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Aniway

Post by Koen »

Ik ook niet, maar heb 'em wel al gekocht in de Standaard waar hij zoals steeds op de zaterdag na de release toekomt.
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Aniway

Post by MrXarnus »

Bij mij ook niet, maar ik verwacht hem tegen woensdag, als ie er dan nog niet is zit ik met een probleem.
Moet ook mijn abonnement eens verlengen binnenkort...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Aniway

Post by NeeNee »

(viewtopic.php?f=2&t=1588&p=48252#p48247)
Tamara wrote: Hé, niemand hier is tegen samenwerking. We nemen natuurlijk niet alles aan, maar Aniway zegt geen 'nee' tegen een goede (gast)schrijver :)
Hebben jullie nog geen Belgische schrijvers dan? Of is de groep echt zo klein?

Ik had er nooit eerder op gelet hoe vaak je dezelfde namen tegenkomt...
Last edited by NeeNee on Fri Sep 14, 2012 17:44, edited 2 times in total.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Aniway

Post by Tamara »

Het kan zijn dat we weleens een Vlaamse gastschrijver hebben, maar volgens mij is echt het grootste deel Nederlands (al hebben sommigen de neiging om in Duitsland of Japan te gaan wonen). Om eerlijk te zijn merken we niet zoveel initiatief van Vlaamse kant. Misschien omdat jullie blik meer naar het zuiden gaat terwijl wij ons vooral op Engelstalige releases richten?

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Aniway

Post by Gurenn »

De meeste Vlamingen verkiezen ook Engels, het zijn voornamelijk oudere fans van rond de dertig die in de jaren '90 met manga begonnen zijn die zich veel met Franse manga bezighouden. Ik denk dat het eerder een cultuurverschil is, Nederlanders zijn gemiddeld assertiever en nemen meer initiatief. Dat zie je ook aan het verschil tussen Nederlandse en Vlaamse animeforums/websites, of het feit dat er voor Atsusacon helemaal geen animeconventie in Vlaanderen was terwijl Nederland er al sinds 1995 heeft. Of dat regelmatige cosplaymeetings hier pas de voorbije twee jaar uit de grond zijn beginnen schieten terwijl die in Nederland al wat langer meegaan.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Aniway

Post by NeeNee »

Tamara wrote:Het kan zijn dat we weleens een Vlaamse gastschrijver hebben, maar volgens mij is echt het grootste deel Nederlands (al hebben sommigen de neiging om in Duitsland of Japan te gaan wonen). Om eerlijk te zijn merken we niet zoveel initiatief van Vlaamse kant. Misschien omdat jullie blik meer naar het zuiden gaat terwijl wij ons vooral op Engelstalige releases richten?
Tja, het is natuurlijk nog steeds een Nederlands tijdschrift, dus de drempel voor echte medewerking is toch wat hoger. Bovendien is Vlaanderen ook gewoon kleiner.

Moeten jullie vaak echt zoeken naar artikels om de pagina's mee te vullen, of heb je er meestal wel genoeg? Hoeveel regelmatige gastschrijvers zijn er zo? (Sorry als ik te nieuwsgierig ben, het interesseert mij. ^^)

Gurenn wrote:De meeste Vlamingen verkiezen ook Engels, het zijn voornamelijk oudere fans van rond de dertig die in de jaren '90 met manga begonnen zijn die zich veel met Franse manga bezighouden. Ik denk dat het eerder een cultuurverschil is, Nederlanders zijn gemiddeld assertiever en nemen meer initiatief. Dat zie je ook aan het verschil tussen Nederlandse en Vlaamse animeforums/websites, of het feit dat er voor Atsusacon helemaal geen animeconventie in Vlaanderen was terwijl Nederland er al sinds 1995 heeft. Of dat regelmatige cosplaymeetings hier pas de voorbije twee jaar uit de grond zijn beginnen schieten terwijl die in Nederland al wat langer meegaan.
Ik denk eerder dat we gewoon meedrijven op het Nederlandse succes. Waarom zou je je eigen tijdschrijft/conventie oprichten als er al goede in de buurt zijn?

Al is Atsusacon wel een nodige aanvulling nu Tsunacon meer naar het noorden verhuist is.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Aniway

Post by Tamara »

Tja, het is natuurlijk nog steeds een Nederlands tijdschrift, dus de drempel voor echte medewerking is toch wat hoger. Bovendien is Vlaanderen ook gewoon kleiner.
Ik denk dat inwonersaantal er bij kleine initiatieven niet veel toe doet. Aniway is ook begonnen met een groepje studenten en een paar welwillende stripspeciaalzaken. Het is niet alsof er in korte tijd een blad uit de grond is gestampt zoals dat bij een echte uitgeverij gaat.
Moeten jullie vaak echt zoeken naar artikels om de pagina's mee te vullen, of heb je er meestal wel genoeg? Hoeveel regelmatige gastschrijvers zijn er zo? (Sorry als ik te nieuwsgierig ben, het interesseert mij. ^^)
Ik denk dat we hooguit een handjevol terugkerende gastschrijvers hebben, als we ruim rekenen. Over het algemeen zijn het mensen die één artikel schrijven, vaak met (veel) hulp van een van de vaste schrijvers.

Het voordeel van gastschrijvers is dat je experts aan het woord kunt laten, of in elk geval mensen die er veel meer vanaf weten dat de AniWay-medewerkers. Het kimono-artikel is een goed voorbeeld. Dat was van een liefhebber die toevallig ook nog eens aardig kon schrijven (en tekenen!).

Ik denk eerder dat we gewoon meedrijven op het Nederlandse succes. Waarom zou je je eigen tijdschrijft/conventie oprichten als er al goede in de buurt zijn?
Dat zal het zijn. Ik denk ook dat het vervelend is dat nieuwe initiatieven snel vergeleken worden met de gevestigde namen. Dat heb je hier in Nederland, maar in Vlaanderen zou de druk ook wel goed voelbaar zijn.
Al is Atsusacon wel een nodige aanvulling nu Tsunacon meer naar het noorden verhuist is.
Maakt het veel verschil? Ik dacht dat de verbinding nu beter is, vanwege de internationale treinen :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Aniway

Post by Koen »

Gurenn wrote: Ik denk dat het eerder een cultuurverschil is, Nederlanders zijn gemiddeld assertiever en nemen meer initiatief.
Wij hebben dan wel weer bijna alle uitgeverijen (Kana, Glénat, EPO, en zelfs Nekotachi als anime-uitgeverij) en ook FACTS.
Gurenn wrote: Ik denk dat het eerder een cultuurverschil is, Nederlanders zijn gemiddeld assertiever en nemen meer initiatief.
Maar idd, toen ik enkele keren iets voor AW schreef was het ook omdat Dejiko afkwam met een voorstel en ik 'ok' mompelde ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Aniway

Post by NeeNee »

Tamara wrote: Ik denk dat inwonersaantal er bij kleine initiatieven niet veel toe doet. Aniway is ook begonnen met een groepje studenten en een paar welwillende stripspeciaalzaken. Het is niet alsof er in korte tijd een blad uit de grond is gestampt zoals dat bij een echte uitgeverij gaat.
Ja, maar die paar studenten moeten dan wel samenkomen. Instappen in een tijdschrift waarvan je weet dat de rest in een ander land woont is toch minder evident (voor vaste medewerkers dan. Voor gastschrijvers maakt het niet zoveel uit).

Ik denk dat we hooguit een handjevol terugkerende gastschrijvers hebben, als we ruim rekenen. Over het algemeen zijn het mensen die één artikel schrijven, vaak met (veel) hulp van een van de vaste schrijvers.
Echt? Hm.

Nou, dan heb je geluk. Ik heb dit weekend net 6 artikels geschreven. :lol: Ik moet ze nog een beetje bijwerken en dan stuur ik ze wel eens op.

Maakt het veel verschil? Ik dacht dat de verbinding nu beter is, vanwege de internationale treinen :)
Qua reisduur maakt het niet zoveel verschil (voor mij is het zelfs nog iets sneller dan naar Eindhoven), maar met de trein naar Nederland is over het algemeen geschift duur. Veldhoven is vrij dicht bij de grens, dus dan kon je nog wel iemand overtuigen om je met de auto te brengen, maar bij Rotterdam ligt dat alweer wat moeilijker.

Post Reply